#1 Skrevet April 28, 2008 På vei hjem i stad begynte bilen å tulle skikkelig. Med klampen i bånn blir det null kickdown da motoren rett og slett ikke klarer å øke turtallet. Med skikkelig innsats klarer jeg kanskje 3000rpm og den girer derfor ikke noe over 2. gir Skal ut og se om alle slanger er ok nå. Har ikke vag-com tilgjengelig, så får ikke lest av feilkoder. Kan denne feilen skyldes defekt LMM? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 28, 2008 Da har jeg vært ute og testet litt og bilen går på akkurat samme måte uten LMM tilkoblet. Når jeg stoppet motoren, koblet til LMM igjen og startet opp gikk den plutselig som normalt en stund før den var tilbake til det samme. Holder derfor en knapp på LMM, men uten diagnose kan jeg ikke være 100% sikker. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 28, 2008 Sjekk at alle slanger er på plass. Jeg rev av en liten vakuum slange når jeg skiftet oljefilteret uten å få det med meg. Resulterte i at bilen gikk slik som du beskriver. Var bare å koble på slangen igjen så var det full rulle igjen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet April 28, 2008 Har vært borti både defekt LMM og skade på røret fra IC, men da hørte man god at den sugde inn falskluft. mvh 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet April 28, 2008 Sjekk at alle slanger er på plass. Jeg rev av en liten vakuum slange når jeg skiftet oljefilteret uten å få det med meg. Resulterte i at bilen gikk slik som du beskriver. Var bare å koble på slangen igjen så var det full rulle igjen Har gått over slangene, og kan ihvertfall ikke se at det er noe løst eller at det er skader. Har vært borti både defekt LMM og skade på røret fra IC, men da hørte man god at den sugde inn falskluft. Det er ingen ulyder og som nevnt går den helt likt uten LMM. Plugger jeg fra LMM på tomgang burde vel motorgangen endre seg? Ved å KUN koble fra og til LMM gikk den som nevt normalt en periode igjen, så da er det trolig den som er synderen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet April 28, 2008 Det er nok LMM som har tatt kveld, men det hadde jo vært helt topp å fått dette konstatert med VAG-COM. Jeg bor desverre alt for lang vekke ellers hadde jeg stilt opp 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet April 28, 2008 er nok den som er gåen ja 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet April 28, 2008 Det er nok LMM som har tatt kveld, men det hadde jo vært helt topp å fått dette konstatert med VAG-COM. Jeg bor desverre alt for lang vekke ellers hadde jeg stilt opp Rennesøy er nok mer enn en godt steinkast unna, ja Vet det er et par klubbmedlemmer i nærheten som har VAG-COM, men sånn bilen går nå er det ikke spesielt fristende å kjøre noe særlig 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet April 28, 2008 Dette kan jo godt ha sammenheng med den andre feilen du har en tråd om. Ville anbefale deg å få det sjekket asap. Kan fort bli dyrt hvis ikke. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet April 28, 2008 Det er nok LMM som har tatt kvelden her, da går den i nødmodus. Prøv å skru ut LMM og rens den med isopropanol eller blårens som det også kalles. Da er det mulig at du får liv i den igjen. Hvis ikke det funker, er jeg redd for at du må få tak i en ny en 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet April 28, 2008 Dette kan jo godt ha sammenheng med den andre feilen du har en tråd om. Ville anbefale deg å få det sjekket asap.Kan fort bli dyrt hvis ikke. Hvis du tenker på irr på ventilstammene så skal jeg få bekreftet hva som ble gjort med disse i forbindelse med overhalingen i morgen. Såvidt forrige eier visste skulle "alt" blitt byttet i begge toppene. Dersom irr/koksing på ventilstammene er problemet burde vel fortsatt motorgange endre seg vel å koble fra/til LMM?. Kobler jeg fra LMM er det ikke tegn til forandring i det hele tatt. Bilen er ubrukelig slik den står nå, så får ikke kjørt den uansett. Siden det er kort tid siden nykkinga begynte frem til slik den står nå har jeg en mistanke om at det er LMM som har haltet litt tidligere. Har også hatt et par tilfeller siste tiden hvor det har virket som om det har vært mindre effekt uten at jeg har tenkt noe spesielt over det. Det forrige eier kunne bekrefte var at hvertfall vippearmer, løftere, kamakslinger og ventiltetninger var byttet. Syntes derfor det ville vært overraskende hvis ikke ventilstammene er sjekket/renset i samme slengen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet April 29, 2008 Da er det vel heller ikke umulig at den "rykkingen" du nevner også kan skyldes lmm? Vi får bare håpe at alt skyldes den, lettest og billigst. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet April 29, 2008 Da er ny LMM bestilt og vil komme på plass i løpet av morgendagen. Krysser fingrene og håper det kun er den som er problemet. Blir feilkoden på LMM lagret, eller forsvinner den når LMM fungerer som den skal? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet April 29, 2008 Da er det vel heller ikke umulig at den "rykkingen" du nevner også kan skyldes lmm? Vi får bare håpe at alt skyldes den, lettest og billigst. Fikk bekreftet fra tidligere eier nå at ventilstammene ble sjekket i forbindelse med overhalingen. Dieselpumpe ble byttet rett før jeg kjøpte bilen, turbo er av nyere dato, ingen lekkasje fra vakumklokka til turboen og kan ikke finne noe andre lekkasjer. Skulle hatt lest av feilkoder, men er rimelig sikker på at det er LMM som er problemet. Hvis noen i Sandefjord eller kort avstand fra Sandefjord har VAG-COM tilgjengelig er det bare å rope ut 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet April 29, 2008 Fikk slettet feilkoder i dag, og etter det gikk bilen som normalt igjen. Ingen feilmelding på LMM, men litt annet småsnacks. Turbotrykket er tilbake, men det er av og til litt at rykking som jeg har hatt problemer med bare ikke like mye eller hele tiden. Lar det gå et par dager nå og ser hvordan det utarter seg. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Mai 1, 2008 Går ut i fra at du selvfølgelig har skiftet luftfilter? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Mai 2, 2008 Går ut i fra at du selvfølgelig har skiftet luftfilter? Luftfilter, oljefilter osv. ble byttet på service når jeg fikk bilen sent i oktober I dag begynte bilen å tulle igjen, men feilen kom og gikk mens jeg kjørte. Stoppet og sjekket pluggen til LMM bare så det var gjort og fant ut at selve pluggen hadde sett bedre dager og polene var noe irret. Svinget innom Biltema og kjøpte kontaktspray, sprayet pluggen og kjørte en tur. Da var bilen sånn den skulle og gikk (mulig det bare er noe jeg innbiller meg) slik jeg husker når jeg fikk den. Holdt hvertfall lengre på gira og hadde jevnt skyv. All tegn på nykking ble også borte. Dette kan vel forklare fraværende feil på diagnose og at bilen tidligere gikk bedre ved å koble fra og til LMM. Da prøver jeg nok en gang og se hvor lenge det varer denne gangen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Mai 3, 2008 Hvis du ikk er kvitt problemene nå, prøv å rense LMM med isopropanol. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...