#1 Skrevet Oktober 5, 2004 Vet oppgradering til større bremse caliper o.l er det vist fordel å bytte om til stål-omspundene bremseslanger. ( leste iallefall en på nordicaudi som hadde satt porsche bremser på S2 som hadde gjordt det) er dette no som er orginalt på en RS2? Evt hvor kan man få kjøpt noe slikt? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Oktober 5, 2004 Er ikke org. på RS2... Tror det stod noen i D&W katalogen til 139€.. Du kan enkelt lage de selv, bare å kjøpe samme deler som er i Goodridge slange kit'ene... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Oktober 6, 2004 ECS Tuning i USA har hvertfall 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Oktober 6, 2004 Takker for svar! Ringte også Tess om de lagde. De sa at dette var ulovlig, så lenge dette ikke var til racingbil. (Tess lagde ikke uansett) Tok også en tlf til Mekonomen. De skrøyt på seg at de kunne skaffe! Så jeg får se når jeg begynner på bremse prosjektet mitt om det blir hos mekonomen eller i USA jeg handler. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Oktober 6, 2004 Har du sjekka med kollevold? er også et firma i sverige som leverer godkjente bremseslanger, husker ikke hva de heter med det første, pleier å være reklame for de i bilsport. Edit : De heter NBM HYDRAULIC 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Oktober 6, 2004 Opprinnelig postet av Art Dalene Edit : De heter NBM HYDRAULIC Noe web adresse kjenner du ikke til? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Oktober 6, 2004 Snakket med s-racing i sverige. De kan skaffe godkjente stålbundene bremseslanger. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Oktober 6, 2004 Ja, her http://www.nbmhydraulic.com/ Sendte mail til de, fikk svar etter et par dager, de skulla ha 1500kr for alle (6stk) til golf2 gti. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Oktober 6, 2004 Opprinnelig postet av Art Dalene Ja, her http://www.nbmhydraulic.com/ Sendte mail til de, fikk svar etter et par dager, de skulla ha 1500kr for alle (6stk) til golf2 gti. Det er jo omtrent samme pris som de på nordic.audi fikk laget 6stk til sin s2. Så det er kanskje der prisen ligger på? Skal uansett sjekke med mekonomen. Tror jobben har 20-30% der. Og når jeg ringte nevte de en eller annen produsent og bladde i noen kataloger. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Oktober 6, 2004 autopower i arendal har også 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Oktober 6, 2004 Opprinnelig postet av Tony Eskedal Snakket med s-racing i sverige. De kan skaffe godkjente stålbundene bremseslanger. husker du noen web/e-mail adresse? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Oktober 6, 2004 Litt billigere å få fra ECS Tuning da....koster ca 1050.- for 6 stk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Oktober 6, 2004 Ser iallefall ut som dette lar seg skaffe. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Oktober 6, 2004 Hva koster det å frakte slangene til norge? Edit :70 dollar var den prisen jeg fikk på frakt, er vel 400-450kr. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Oktober 6, 2004 Opprinnelig postet av Art Dalene Hva koster det å frakte slangene til norge? Edit :70 dollar var den prisen jeg fikk på frakt, er vel 400-450kr. Kommer helt an på hvor fort du skal ha de det. Tar du priority mail er det vel snakk om $10-15 i frakt eller om du skal ha mere kan du bruke magnum Er bare å sende de en mail det.....har best derfra uten problem før jeg, samt mange andre steder i USA. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Oktober 6, 2004 Ok, da går det jo ann hvis det ikke koster mer i frakt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Oktober 6, 2004 Opprinnelig postet av Art Dalene Ok, da går det jo ann hvis det ikke koster mer i frakt. Stemmer det...for all del ikke bestill via webben hvis det står UPS eller noen sånne kjappe levrandører....koster flesk....send heller en mail først før du bestiller så pleier de å ordne billigere frakt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Oktober 6, 2004 jeg har brukt UPS et par ganger og de er jævlig dyre ja:( 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Oktober 6, 2004 Snakk med biltilsynet om du får det godkjennt....Tror du blir å få annmerkning på det på EU kontrolln...Har hørt flere som ikke fikk det godkjent... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Oktober 6, 2004 Så lenge de er tuv godkjent så blir det vel godkjent? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet Oktober 6, 2004 Har vel noe med at det er umulig å se på "slitasjen" på de, siden man ikke ser innerkjernern, som som regel er av silikon/gmmi eller teflon... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet Oktober 7, 2004 Opprinnelig postet av Hans Petter Nordbye husker du noen web/e-mail adresse? http://www.s-racing.com/ 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#23 Skrevet Oktober 8, 2004 Jeg fikk beskjed av biltilsynet at stålomspunnede bremseslanger ikke var "lovlig" rett og slett fordi det ikke var mulig å se om det var sprekker/lekkasjer på de. Jeg droppa det i alle fall, men har i ettertid forstått at jeg må ha truffet en rimlig sær fyr i og med at jeg vet at flere andre har fått dette godkjent. Hmmmm.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#24 Skrevet Oktober 8, 2004 Jeg bestilte Goodrigde slanger til Jettaen min,de lager også løse slanger men da må du sende inn de orginale så de får rett lengde og rette typen koblinger. Denne typen er såklart ikke godkjent......men fy flate det funker!!!! Blir noen bråbrems første gangene etter du har fått de på :D Like før jeg skalla hodet i rattet første prøveturen med Goodridge slanger foran og bak på Jettaen min. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#25 Skrevet Oktober 8, 2004 hvor fikk du bestilt disse "Goodrigde" slange hen? Og pris du måtte betale for dette? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...