#1 Skrevet April 29, 2008 Jepp, skal ha på et sett 9x18 felger på en slik en, og lurer på hvilke dekkstørrelse som er fornuftig å gå for, 225/40 eller 235/40? ET er 35. Redd det kan bli vel mye strekk på 225 og enda mere sporing med 235 så er litt i tvil ja... Noen ideer? gjerne med bilder? Johnny 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 29, 2008 hadde gått for 225. Det ser penere ut(hvertfall etter min mening), og du får mindre subbeproblemer. Men hvis det er mellom 225 og 235 du skal velge i så kan det jo være det samme siden et dekkmerke er breiere enn et annet osv. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 29, 2008 I de aktuelle breddene kommer det, som Simen antyder, mye ann på dekkmerket. Mitt tips er å velge 235 hvis bilen er forholdsvis høy eller 225 hvis bilen er forholdsvis lav. (les: ikke velg 225 hvis ikke bilen er noe annet enn 40mm++ senket). Begge dimensjonene går fint uten subbing med ET35. Tror heller ikke to like dekk i de aktuelle breddene har noe forskjell i sporing. Der har nok dekktype mer å si. Har kjørt på 225/40-18 dekk som har sporet myyyye mer enn 235/40-18 av et annet merke på UrS C4-bil. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet April 29, 2008 ET 35 9" felg 225 dim 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet April 29, 2008 ET 35 9" felg 225 dim Fin strekk på det der da:) Jeg har 8,5" felg med 215 dekk.. 19" vel og merke.. Der er en drøy strekk.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet April 29, 2008 ET 35 9" felg 225 dim Det der må da være ett smalt/billig dekk? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet April 29, 2008 Billig dekk? Fordi? Toyo Proxes 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet April 29, 2008 Billig dekk? Fordi? Toyo Proxes Toyo Proxes er ett forholdsvis billig dekk. Grunnen til at jeg spør er fordi dekket så veldig smalt ut til å være 225/40 på 9" brei felg. Billige dekk har en tendens til å være smalere enn det de er oppgitt til å være. (f.eks. Nankang, Toyo, Falken osv.) Jeg har hatt Michelin Pilot Sport 2 i samme dimensjon på 9x18 felg, og det var mindre strekk. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet April 29, 2008 At billige dekk har en tendens til å være smale er vel ikke noe jeg ville dratt fram som en tommelfingerregel. Har selv 235/40 på 9,5x18 og det skulle jo i teorien være mer strekk enn 225/40-18 på 9x18 (selv om dekksiden er ørlite høyere). Likevel er mine langt fra like strekt som Furre sine. Og dekkene, de er en god del billigere en Toyo Proxes (Fedral SS595). Derfor er vi tilbake til hva jeg skrev i forrige innlegg med at dekkmerke har alt å si for hvordan det blir seende ut. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet April 29, 2008 Jepp, skal ha på et sett 9x18 felger på en slik en, og lurer på hvilke dekkstørrelse som er fornuftig å gå for, 225/40 eller 235/40? ET er 35. Redd det kan bli vel mye strekk på 225 og enda mere sporing med 235 så er litt i tvil ja... Noen ideer? gjerne med bilder? Johnny Bruk 225/40, er mer enn nok dekkside på dette allerede og slik jeg husker er det ikke større hjul enn dette originalt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet April 29, 2008 Toyo Proxes er ett forholdsvis billig dekk. Grunnen til at jeg spør er fordi dekket så veldig smalt ut til å være 225/40 på 9" brei felg. Billige dekk har en tendens til å være smalere enn det de er oppgitt til å være. (f.eks. Nankang, Toyo, Falken osv.) Jeg har hatt Michelin Pilot Sport 2 i samme dimensjon på 9x18 felg, og det var mindre strekk. Om jeg summerer opp alle dekktypene jeg har kjørt på og sett så er det ikke noe sammenheng mellom dekkbredde og pris.. Det er fullt og helt opp til dekkmerke, men nankang, toyo og falken er relativt smale ja.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet April 29, 2008 Fedral SS595 er jo ett velkjent "bredt dekk" ref. A6 4B sedan subbetråden her på forumet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet April 30, 2008 Fedral SS595 er jo ett velkjent "bredt dekk" ref. A6 4B sedan subbetråden her på forumet. Jepp, og det er ikke av det dyreste merke.. Har selv hatt det, og er en grunn til at jeg kjøpte 215/40 på 9,5".. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet April 30, 2008 Både 225 og 235 funker rent fysisk, så det blir et spørsmål om smak og behag. Selv synes jeg ikke strekk er fint i det hele tatt og spesielt ikke på store biler med store felger, så jeg hadde gått for 235 eller større. Legger man noen få kroner ekstra i dekk og ikke kjøper de billigste Jallaballabong-bakelittrullene er sporing stort sett ikke noe problem. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...