indre bærearmsforinger fremme på RS2?

Anbefalte innlegg

fikk en 2'er feil på EUkontrollen i dag, Indre bærearmsforinger begge sider fremme "sluppet i foringer".

Litt usikker hvilke det er i "hidden delekatalogen", noen som kan finne delenr for meg?

 

Noen som har noen anelse hva dette pleier å koste å skifte? mr møller ville ha 4.000,.

 

har et sett med powerflex svart liggende til forstillingen så er jo like greit og få byttet de nå

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Selvfølgelig:).

Delenr 893 407 181

 

Dette kan du spare MYE penger på å gjøre selv. Skru av bærebruene og ta dem med deg til et hvilket som helst verksted. Spør pent om de kan presse ut foringene for deg. Dytt så inn dine powerflex-foringer, skru fast og kjør:)

 

Vi brukte også en annen, billigere metode for å få ut foringene. Da bruker man en liten propanbrenner og setter fyr på foringene til gummien er brent bort. Deretter kan hylsa slås ut med hammer eller annet egnet verktøy.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Deretter kan hylsa slås ut med hammer eller annet egnet verktøy.

 

Faktisk enda enklere og åpne en baufil og stikke bladet inni og dele ringen for da kan du "pelle den ut med fingrene":)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Faktisk enda enklere og åpne en baufil og stikke bladet inni og dele ringen for da kan du "pelle den ut med fingrene":)

 

Det demrer..Faktisk ble begge deler prøvd:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

takker for svar! :)

 

Faktisk enda enklere og åpne en baufil og stikke bladet inni og dele ringen for da kan du "pelle den ut med fingrene":)

 

Det var de foringene jeg håpet på ha, brukte propanbrenner+baufilmetoden da jeg skifta bak :)

Det eneste er at fremme er det bærekuler i sidene, og må vel ha forstillingskontroll om jeg tar de av?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

takker for svar! :)

 

 

 

Det var de foringene jeg håpet på ha, brukte propanbrenner+baufilmetoden da jeg skifta bak :)

Det eneste er at fremme er det bærekuler i sidene, og må vel ha forstillingskontroll om jeg tar de av?

 

Det skal gå og file eller sage et lite merke for å markere hvor dem stod og så skru det på igjen med samme posisjon når du setter sammen. Funker bra det:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

takker for svar! :)

 

 

 

Det var de foringene jeg håpet på ha, brukte propanbrenner+baufilmetoden da jeg skifta bak :)

Det eneste er at fremme er det bærekuler i sidene, og må vel ha forstillingskontroll om jeg tar de av?

 

Ikke hvis du ikke løsner plata med bærekulen fra bærearmen. Du løsner istedet bolt/mutter som holder bærekulen til navet.

Hvis du har hatt forstillingsjustering med slitne foringer kan det være behov for ny justering, men ikke alltid. Jeg justerte forstillingen på en 80 med slitne foringer, byttet senere foringene, og camber var innenfor spec, så jeg trengte ikke justere igjen. Forstilling justerer man sjæl:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

^høres bra ut det der... gyver løs på dette i morgen :) Står i workshop manualen at boltene og muttrene må byttes og...nødvendig å bytte boltene og?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Beste metoden for å få ut foringene er å sette bærearmen i skrustikka, en passelig stor dor (8mm) og hammer, så slår man foringen innover i kantene. 2 slag 180 grader fra hverandre gjorde susen for meg. Under 2 minutter på å få ut alle 4 på bærearmene foran :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

^høres bra ut det der... gyver løs på dette i morgen :) Står i workshop manualen at boltene og muttrene må byttes og...nødvendig å bytte boltene og?

 

Jess, strekkbolter.. Koster ikke så gæærnt mye hos Møller. Gammelbolten på navet er ofte så rusten at du ikke får dratt til mutteren med riktig moment.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Beste metoden for å få ut foringene er å sette bærearmen i skrustikka, en passelig stor dor (8mm) og hammer, så slår man foringen innover i kantene. 2 slag 180 grader fra hverandre gjorde susen for meg. Under 2 minutter på å få ut alle 4 på bærearmene foran :)

 

Genialt:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare på den tiden man har brukt på å diskutere dette ville du kunnet tatt alle med en fil!: smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jess, strekkbolter.. Koster ikke så gæærnt mye hos Møller. Gammelbolten på navet er ofte så rusten at du ikke får dratt til mutteren med riktig moment.

 

ach soo.. er det no spesiellt med de M10x78 boltene/låsmutter, eller er det bare å dra innom eks. bygmakker? Skulle fått gjort dette i morgen formiddag, så lurer på om jeg får tak i de på møller, men det er vel kanskje noe de alltid har på lager?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ach soo.. er det no spesiellt med de M10x78 boltene/låsmutter, eller er det bare å dra innom eks. bygmakker? Skulle fått gjort dette i morgen formiddag, så lurer på om jeg får tak i de på møller, men det er vel kanskje noe de alltid har på lager?

 

Prøv da vel;)

Er jo deler de trenger ofte selv dette da.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Beste metoden for å få ut foringene er å sette bærearmen i skrustikka, en passelig stor dor (8mm) og hammer, så slår man foringen innover i kantene. 2 slag 180 grader fra hverandre gjorde susen for meg. Under 2 minutter på å få ut alle 4 på bærearmene foran :)

 

Fikk du metall-hylsa til å følge med da?: eek :

Hvilken vei slår du ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, alt detter ut.

 

Slår "ytterhylsa" innover mot senter, på motsatt side av den siden "kragen" sitter på. Da kollapser jo ytterhysla og får en mindre diameter, hender de detter ut av seg selv etter andre slaget, men skal ikke rare slaget til rett nedover uansett før de detter ut.

 

Humret litt for meg selv hvor enkelt det var, har støtt og stadig hørt om disse "propanbrenner/baufil metodene" og anbefate dette selv til en kompis som skulle bytte. Han brukte noen timer på å få ut alle 8, men var selv fornøyd med hvor enkelt det var.

Men når jeg selv skulle bytte disse for første gang falt denne metoden med dor og hammer meg naturlig inn, og det funket jo gull : smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, alt detter ut.

 

Slår "ytterhylsa" innover mot senter, på motsatt side av den siden "kragen" sitter på. Da kollapser jo ytterhysla og får en mindre diameter, hender de detter ut av seg selv etter andre slaget, men skal ikke rare slaget til rett nedover uansett før de detter ut.

 

Humret litt for meg selv hvor enkelt det var, har støtt og stadig hørt om disse "propanbrenner/baufil metodene" og anbefate dette selv til en kompis som skulle bytte. Han brukte noen timer på å få ut alle 8, men var selv fornøyd med hvor enkelt det var.

Men når jeg selv skulle bytte disse for første gang falt denne metoden med dor og hammer meg naturlig inn, og det funket jo gull : smil :

 

: bh :: bh :

Jeg har jo fjerna foringer i 16 bærebruer nå i det siste, alle med "den vanskelige metoden".

Fant ut av brennende gummi er no drit å få på fingrene også.

 

Prøver ut metoden din i morgen. Blir en pose smågodt til deg hvis det funker så lett som du sier.:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Godteposen skal fullgarderes!! : smil :

foring.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

En annen måte å få de ut på en å borre med et 9-10 mm bor i gummien mellom indre og ytre hylse. Men da må den indre hylsa sitte på plass fremdeles. Borret vil da ligge an mot den indre hylsa og man borrer et spor i den ytre slik at den løsner. Blir sporet for lite går man opp 0,5 mm i diameter osv.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ach soo.. er det no spesiellt med de M10x78 boltene/låsmutter, eller er det bare å dra innom eks. bygmakker? Skulle fått gjort dette i morgen formiddag, så lurer på om jeg får tak i de på møller, men det er vel kanskje noe de alltid har på lager?

 

Kjøp dem på Møller, da er du sikker på å få riktig kvalitet på boltene, etc. Dette er jo strekkbolter, så det bør være riktig..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

^var innom møller i dag morges, og dette var spesialbestilling sa han, dyre var de og...orka ikke pese med det der, så hsr fått et annet billig-verksted til å skifte det for meg i morgen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

^var innom møller i dag morges, og dette var spesialbestilling sa han, dyre var de og...orka ikke pese med det der, så hsr fått et annet billig-verksted til å skifte det for meg i morgen.

 

Hva har de lager til egentlig?: klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

^var innom møller i dag morges, og dette var spesialbestilling sa han, dyre var de og...orka ikke pese med det der, så hsr fått et annet billig-verksted til å skifte det for meg i morgen.

 

Hmm.. jeg mener da at de boltene ikke kostet allverden, og fikk dem kjapt.

Vær obs på at verksteder ofte slurver med å bytte ut strekkbolter, låsemuttere, etc...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har forresten ikke rukket å sjekke metoden til Ole ennå, kan hende det blir lørdagsgodt da:p

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.