Nang Kang ns2 225/30-20" er disse M+S ?

Anbefalte innlegg

Er disse dekka merket M+S ?

 

Lasteindex er 85, å jeg trenger 91, men om de er M+S så burde jeg vel gå klar denne regelen allikevel?

 

Er det eventuelt andre dekk i denne dim som er det?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Såvidt jeg vet er alle Nankang NSII M+S..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

mine i 205-40-17 var hvertfall det.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er disse dekka merket M+S ?

 

Lasteindex er 85, å jeg trenger 91, men om de er M+S så burde jeg vel gå klar denne regelen allikevel?

 

Er det eventuelt andre dekk i denne dim som er det?

 

Om de er m+s spiller ikke noen rolle med tenke på lasteindex.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er vel kun M+S dekkets hastighetsmerking som kan avvike i fra originalt?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

M+S står jo for Mud and Snow, det er vinterdekk/helårsdekk, tviler på at NS2 er egnet som vinterdekk. Skal du ha noe som er over 91 i LI må du opp i 255 på 20" og 30 profil. 245/30 har Li 90.

 

Hastighetskoden står bak LI feks 91Y eller V.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok, jeg trodde M+S overgikk lasteindex også..

 

Da får man eventuelt krysse fingrene for å unngå teknisk kontroll da... Litt drygt men..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

eller bare sette på andre felger når du blir stoppet?:)

null stress dt vel;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

eller bare sette på andre felger når du blir stoppet?:)

null stress dt vel;)

 

Er enkelt det, men jeg har en veldig populær plass for teknisk kontroll imellom der jeg bor og jobben/barnehagen/butikken, å det er 10mil til biltilsynet for å få bort igjen mangellappen...

 

Jeg tror det holder med 1 bil i garasjen som ikke tåler biltilsynets oppmerksomhet hehe..

Audien må nok forbli relativt nært godkjent, da den brukes hver eneste dag..

 

Begynner å bli litt lei av å kjøre biler som ikke tåler en teknisk kontroll :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er disse dekka merket M+S ?

 

Lasteindex er 85, å jeg trenger 91, men om de er M+S så burde jeg vel gå klar denne regelen allikevel?

 

Er det eventuelt andre dekk i denne dim som er det?

Hva er tillatt foraksel og bakaksel last på bilen? Li 85 er 515 kg, og hvis foraksel og bakaksel last ikke overstiger 1030 kg så skal du gå klar.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det må jeg jo sjekke, men det står 91 i vognkortet da..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det må jeg jo sjekke, men det står 91 i vognkortet da..

 

Står det 91 i vognkortet, så må det være 91 på dekka ved evt. en kontroll/eu-godkjenning. Det finnes ingen veg utenom, så firkanta er biltilsynet, det vet vel alle som har vært å skulle godkjenne felger o.l. : smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du kan sjekke typegodkjenningen

 

[/url]

 

Typegodkjenningen må jeg via Møller for å finne ut av sikkert?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Typegodkjenningen må jeg via Møller for å finne ut av sikkert?

 

japp... send meg en mail på fornavn+etternavn@moller.no og legg ved reg nr/chassis nr så kan jeg sjekke opp for deg på mandag. (Sitter rett borti gangen for han som har ansvaret for typegodkjenning )

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Står det 91 i vognkortet, så må det være 91 på dekka ved evt. en kontroll/eu-godkjenning. Det finnes ingen veg utenom, så firkanta er biltilsynet, det vet vel alle som har vært å skulle godkjenne felger o.l. : smil :

 

Ta med STRO boka så må de nok gi seg, har godkjent etter den. Har også fått det bekreftet av Statens vegvesen når jeg fikk godkjenninga mi til å selge felger og dekk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om de e merket M/S så må dette være det mest latterlige M/S dekket jeg har prøvd. De dekka ga meg den kaldeste pizza ever når jeg skulle hente den etter 2 cm med snøfall i februar for 5 år siden.. Var riktignok en BMW e46. Så vidt de dekka holdt med litt regnvær på sommerføre.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om de e merket M/S så må dette være det mest latterlige M/S dekket jeg har prøvd. De dekka ga meg den kaldeste pizza ever når jeg skulle hente den etter 2 cm med snøfall i februar for 5 år siden.. Var riktignok en BMW e46. Så vidt de dekka holdt med litt regnvær på sommerføre.

 

Så er jo ikke nankang kjent for å være noe superdekk, hverken sommer eller vinter ;)

Du får det du betaler for rett og slett.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så er jo ikke nankang kjent for å være noe superdekk, hverken sommer eller vinter ;)

Du får det du betaler for rett og slett.

 

Jeg har kjørt Nang Kang på flere biler, å har ingenting negativt å melde om de jeg.. De sporer relativt lite, støyer ikke unormalt mye, tåler juling (500hk rwd gjør sitt), å koster lite..

 

Hva er så galt med de?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

De er merket M+S, men de er jo ikke noe vinterhjul da.. det skjønner jo alle med å se på mønsteret også... Grunn til at de er merket M+S er vel at da slipper de hastightsmerking og måtte lage flere modeller til forskjellige hastigheter. Hvartfall det jeg har hørt :)

 

Kjører med Nankang NSII selv i år og har ingenting positivt å melde om enda hvartfall. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Selv om det står M+S på de, så skal det jo stå hastighetskode bak Load Indexen på dekka, det gjør det iallefall på mine vinterdekk, Det er Yokohama Ice Guard, der står det M+S og 91Q som Li og hastighetskode.

At det står M+S på noen sommerdekk må jo bare være riv ruskende galt, da dette er absolutt livsfarlig å kjøre på om vinteren.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, det står hastighet på de, men de går utenom hastighetsregelen så lenge de er merket M+S.. Det er jo sommerdekk, som er merket M+S så de kan gå utenom hastighetsmerkings regelen. Som igjen sikkert gjør de billigere å produsere.. Billi måte å gjøre det på? JA. Men det er en annen vise... :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.