Anbefalte innlegg

Noen som har prøvd dette? Blir det veeldig smått eller blir det helt smukt med riktig senk? :)

Jeg ser at de fleste bruker 225/40/18, det er 1,5% større hjul enn originalt. 225/35/18 har 2% mindre rulleomkrets enn originalt så begge er jo teoretisk brukbart..

Noen som har noen bilder av en S2 eller RS2 med 35 profil og 18" felger?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har hatt 225/35-18 på min rs2.

Det eneste jeg merka var at det var mindre dekkmerke alternativer og velge mellom + litt dyrere.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dekka ligger forsåvidt og venter på meg så den er jo grei.. :) kosta ca 1200kr mer enn 40 profil.

Du har ikke noe bilder av bilen din a? ;) Send gjerne på mail..

harald_soia@hotmail.com

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Generelt kan det vel ikke akkurat sies å være estetisk vellykket å sette på hjul med mindre rulleomkrets enn originalt.. ;)

225/40-18 er forresten 0.8% større enn original på S2 og 0.6% mindre enn original på RS2. Tilsvarende tall for 225/35-18 på RS2 er da 2.7% for lite, og det ser trolig ganske merkelig ut..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det blir vel litt for generelt å si det kanskje men.. ;) Skjønner jo hva du mener.

Men hvordan hvordan du kom fram til de talla?.. Jeg brukte en dekk-kalkulator på internett. Original dim. på RS2 er jo 245/40/17 og da fikk jeg at 225/40/18 har 1,5% større rulleomkrets enn org.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dekka ligger forsåvidt og venter på meg så den er jo grei.. :) kosta ca 1200kr mer enn 40 profil.

Du har ikke noe bilder av bilen din a? ;) Send gjerne på mail..

harald_soia@hotmail.com

Jeg har desverre ingen bilder.

Men det er de hjula som står på avtaren min.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det blir vel litt for generelt å si det kanskje men.. ;) Skjønner jo hva du mener.

Men hvordan hvordan du kom fram til de talla?.. Jeg brukte en dekk-kalkulator på internett. Original dim. på RS2 er jo 245/40/17 og da fikk jeg at 225/40/18 har 1,5% større rulleomkrets enn org.

jeg fikk og samme svar på nettet, sommerdekka mine i 225/40/18 skulle ha 1,5% større rullediameter.:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg ville gått for 40 profil, 1,5% større dekk ser bedre ut en for små dekk. 1,5% mer er ikke mye, men forskjellen fra 2% mindre til 1,5% større er en vesentlig forskjell som antageligvis vil se dumt ut uten ekstremsenk.

Jeg ville nok hatt 225/40/18

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde 225-35-18 på min B4, og det så helt riktig ut, så at andre hadde 225-40-18 og det så ikke helt riktig ut, så min anbefaling er og gå for 225-35-18.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som har prøvd dette? Blir det veeldig smått eller blir det helt smukt med riktig senk? :)

Jeg ser at de fleste bruker 225/40/18, det er 1,5% større hjul enn originalt. 225/35/18 har 2% mindre rulleomkrets enn originalt så begge er jo teoretisk brukbart..

Noen som har noen bilder av en S2 eller RS2 med 35 profil og 18" felger?

Vet det ikke er så god plass på Rs2, men 245/35 18 skulle være en perfekt dimensjon mht hjulstørrelse i hvertfall. Så knallbra ut på Trond Gulbrandsens gamle S2 sedan-prosjekt med 9x18 RH-felg.

Man får også Pirelli 235//35 18, må jo være et godt kompromiss!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

takker for svar.

245/35 har jeg ikke sett noe på men.. hørtes jo ikke helt galt ut det heller.

Jeg fant forresten en S2 og en RS2 på blocket igår med 225/35/18. I noen vinkler ser det veldig bra ut, mens noen ganger ser det veldig smått ut.. Skal se om jeg finner igjen linkene så skal jeg legge de ut her.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det der ser jo bare helrett ut, Harald.

Do it!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå har jeg kikka igjennom alle S2 og RS2 på http://www.garaget.org og med riktig senk så er 35 profil ordentlig gromt... :)

Så da satser vi på det!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Veldig dårlig bilde, men du ser at 225-35-18 blir helt rett med rett senking.

Audi80Q1.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

225-40-18 er i allefall nærmere org rulleomkrets enn 225-35-18. Men er jo ikke noe værre enn å prøve :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det der så absolutt riktig ut ja! :)

Så nå er det bare å få huka tak i de rette felgene da...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har akkuart gått ned fra 225/40/18 til 225/35/18 på min nå og nå subber d ikke borti lenger heller.

har montert på coilovers og begge framdekkene subbet litt borti. men nå er alt som d skal: rock :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det høres bra ut! Gleder meg som en unge til hjula kommer nå, dekka ligger klar hjemme..

Har du bilder du vil dele av RS2'en din eller?? :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tar opp denne tråden igjen..

Noen som har 225/35 på S2 ? Lurer litt på om det vil subbe med 225/40 og har derfor vurdert 225/35

Skal sitte på 8x18felg.

Innspill ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjørte med 225/40-18 i 1 år uten at det tok borti noe sted. 235/45 derimot, det subber overalt..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjørte med 225/40-18 i 1 år uten at det tok borti noe sted. 235/45 derimot, det subber overalt..

Mener du 245/35 18? Men hvis du hadde 235/45 18, så er det ikke rart det subber, men jeg mistenker noe ugler i mosen siden det er en såpass sjelden dim.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tar opp denne igjen, noen som har bilde av 225/35 på 8x18" felg ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekk i tråden min, og "til salgs" tråden på de gamle hjula mine.

Jeg er ikke noe tvil om hva jeg synes ser best ut lenger iallefall... 35profil er veldig mye mer riktig i mine øyne! :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.