Er dette godkjente verdier ved forstillingskontroll?

Anbefalte innlegg

Har tatt kontroll, og lurer på om disse verdiene er godkjente..? Er tre røde tall her.. :P

Jævli dårlig bilde, får zoome litt. De tre røde tallene lyder; 0,00, 0,17 og 0.20

DSC01875.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Rødt er vel i utgangspunktet ikke godkjent, men har selv fått godkjent bil med røde tall.

Du har ikke ett klarere bilde? Klarer ikke se alle tallene..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tallene dine er litt utfor veridene.

men spissing på bakaksel og camber på foraksel kan ikke justeres (hvis bilen din er 2002 passat som signaturen sier)

og det er jo bare snakk om minutter (60minutter i 1grad)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Se der ja! :)

Eneste "problemet" her er vel camber'n på høyre fram, regner med du ikke har så mye å justere på bak (som meg..)

Spørs om du blir nødt til å prøve å forskyve hele traversen foran for å få den innafor, ser du har relativt skeive verdier på høyre og venstre (ser ut som det står 0.50 på venstre fram..?)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm.. Så du mener jeg ikke får godkjent dette på biltilsynet? Mener du jeg må ha nu forstillingskontroll?!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Venstre framme står et i grønt 0.58 og venstre 0,20 i rødt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tallene dine er litt utfor veridene.

men spissing på bakaksel og camber på foraksel kan ikke justeres (hvis bilen din er 2002 passat som signaturen sier)

og det er jo bare snakk om minutter (60minutter i 1grad)

Det er en 2002 Passat ja. Jeg vet a faen hva som er riktig :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er en 2002 Passat ja. Jeg vet a faen hva som er riktig :P

Det er så lite at hadde du kjørt den opp på bukken en gang til hadde det kansje ikke vert likt.

du vil ikke merke noe som helst på bilen.

og på biltilsynet kan du bare si at det ikke lar seg justere.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Spørsmålet er jo bare om de godtar det, eller ber meg ta det av..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm.. Så du mener jeg ikke får godkjent dette på biltilsynet? Mener du jeg må ha nu forstillingskontroll?!

Jeg kan ikke sitte her og si at du ikke får det godkjent, men du kan helt klart risikere at de ikke tolererer avviket. Som sagt, jeg hadde selv ett rødt tall på camber foran (Audi C4), men etter en prøvetur med bilen så ikke kontrolløren noen god grunn til ikke å godkjenne senkinga.

Det er litt lotto alt etter hvem du treffer hos BT virker det som.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ver opmerksom på at hjulstillingen er forskellig på standard og sport, understell.

Hvis bilen er levert med standard, så er det verdiene til standard som blir brukt ved utmålingen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm.. Lite jeg får gjort med dette under en uke føre visningen. Får satse på det går bra i Mysen! Har ikke så mye valg :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blir spennende dette her. Mener å huske at jeg havnet på 1 grad 30min på camber på begge sider fremme. Min er målt etter "Sport" i følge papirene. Det eneste positive hos meg er at det er nesten helt identisk på begge sider. Hvor mye senk hadde du under kontrollen? Angret på at jeg skrudde ned bilen litt før kontrollen, men, men. Funker det på Mysen så kommer jeg dit :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Angrer som en hund selv at jeg hadde den så lav under kontrollen, da jeg har skrudd den opp 5 mm fra da.. Burde tatt kontrollen 1 cm lenger opp egentlig. Tror den ligger på rundt 34 cm fra senter hjul til skjerm bak nå, og 33 foran..

Min er målt etter sport også ifølge skjema. Ligger 20 min rød på høyre og 58 min grønt på venstre på camber foran. Totalt sett på spissing bakaksel er den 17 min rødt. Uff blir veldig spennende dette her.. Tenkte jeg skulle ta en telefon til Mysen å høre om de har noe minimumshøyde under bilen. Skal ut og skru den litt opp nå og ta av rieger leppa og spacere, begynne å forberede litt!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.