#1 Skrevet April 29, 2008 har kjøpt en 200TQ, og har etter det jeg kan se en MC motor. hvordan finner jeg ut om det er MC1 eller MC2? og kan alle disse bare chippes+strammere WG fjær? noen forskjell på hjernene? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 29, 2008 vil tru det er forskjell på hjernene ja. mc2 har vel to bankesensorer 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 29, 2008 hvis du har mc1 motoren så har jeg chippet hjerne og strammere wg-fjør te den. plug and play hehe 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet April 29, 2008 okei men hvordan finner jeg ut hvilken jeg har? må jeg se på antall bankesensorer? eller står det på hjernen? mener jeg har lest mac11, mac14 osv på forumet her 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet April 30, 2008 http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=71395&highlight=MC2 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet April 30, 2008 står det mac 11 på hjernen din så har du nok mc1 motoren 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mai 1, 2008 nå har jeg spurt en som har hatt bilen før meg, ikke han jeg kjøpte av, men han før der igjen, og han skrev att det ikke var hjerne på denne, kun tenningsmodul? står værtall MC på blokka. er dette jallamekk? eller kom MC også uten sånn MAC hjerne? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mai 1, 2008 Kan jo alltids være MC blokk Og Kg resten? Du ser det lett. bare se om den har lambda:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mai 1, 2008 og KG motoren har vel ikke N75 ventil ? eller? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mai 1, 2008 dreiv å så etter lambdaen istad, men så ingen, så da er det helt sikkert bare MC blokk. men bilen går ordentlig, litt putring på tomgang bare.. tar dette i samme tråden. skal skifte reg reim på den, er strammeren her samme greia som på 20V turbo? evt hvordan ser strammeren ut? er det bare ei løperulle på en brakket? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Mai 1, 2008 er vannpumpa som er strammeren her. hehe. bytt vannpumpe samtidig..Løperulle er det også men den har ingen justeringsmulighet. Når du begynner å demontere så skjønner du veldig fort hvordan det virker:) du kan liksom løsne den ene 13mm bolten på høyre side og slakke og stramme reima ved å flytte på pumpa:p 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Mai 1, 2008 Men litt OT. fant du ikke hjernen? skal ligge bak dekselet på passasjer siden.. der noen biler har høytalere(Ford blandt annet) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Mai 1, 2008 okei, den er god. da blir det reg reim bytte snart.. Men litt OT. fant du ikke hjernen? skal ligge bak dekselet på passasjer siden.. der noen biler har høytalere(Ford blandt annet) nei der var det ingenting, har leta overalt der og lyst oppunder dasbord, men jeg finner ingen hjerne. er en modul sak under dekselet på venstresiden, den som er tenningsmodul sikkert? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Mai 1, 2008 Hum.. det var rart.. trodde tenninga ble justert når ladetrykket gikk opp jeg:p men tar vel feil:) men du merker fort det om den kutter på mer enn 0,6bar:P gjør den det så har du hjerne:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Mai 1, 2008 ja, litt rart. hehe. skal sjekke dette enda litt nærmere tror jeg.. skal koble på en måler å se hvor mye den lader en dag, går egentlig helt greit slik det er nå. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Mai 4, 2008 da har jeg pratet med en av eierne av bilen, han som hadde den før han jeg kjøpte den av. han sier det ikke er noen hjerne fordi det er lettere å trimme uten, bare å låse fordeleren så kunne man lade opptil 1.2bar.... uansett så drar bilen greit opp til litt over 4000, da gir turbotrykket seg og det er liksom ingenting mer å hente.. Hele motoren skulle visst være MC, blokka vet jeg er det, det har jeg sett selv.. noen tips? sitter ikke magnetventil her regner jeg med. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...