#1 Skrevet April 29, 2008 Heisann! Har akkurat vært og hentet S4'n etter at den har fått nytt, rustfritt, 3" eksos fra turbo og heeeelt bak. men fikk bare plass til en lyddemper, og det ble et saaaabla bråk egentlig... Derfor lurer jeg på, hvor mye støy kan en katalysator stikke av med, hvis jeg smekker på en. -Til dere som syns det er kult med mye lyd, ikke prøv å overtal meg, det er ikke kult når man har tenkt å kjøre 100mil med bilen i ett strekk. Nei øreklokker er uaktuellt for den som skulle prøve seg på det også....... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 29, 2008 Skal vist hjelpe litt ifølge han som sveisa mitt (http://www.eksosmester.no) Men gjør som jeg gjore da:P demp bilen baki og bygg stor stereo;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 29, 2008 kat fjerner ikke så mye lyd... bør montere spjeld eller en potte til... 3" lager mye lyd uansett 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet April 29, 2008 Mitt 3" turboback fra Ferrita med 1 potte bråker ikke i det hele tatt. Har racekat, så da må nok den dempe greit med lyd. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet April 29, 2008 jeg har en AAN med 3" fra turbo i en type85, har 2 stk lyddempere og min går faktisk ganske så stille. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet April 29, 2008 monterte 3" med kun en liten potte på min og..vart mye støy så monterte racekat og men det hjalp ikke! hva slags potte er den ene du har? hjelper mye og ha en skikkelig fra ferita osv... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet April 29, 2008 ok. gode svar her... fikk ikke plass til mer enn en demper pga bakkeklaring:p så blir vel en katt da.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet April 29, 2008 Høres ut som hva salgs type potte man har brukt har noe å si ja... Hva slags type har da? Ferrita har jeg personlig stor tro på. Hørt noen S-Biler med Ferrita eksos, og den lyden er bare deilig;) Ikke for drøy... A.J. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet April 29, 2008 ikke sikker... men planen var jo to.. så den slutt demperen er jo beregnet på å ha en forran.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet April 29, 2008 ikke sikker... men planen var jo to.. så den slutt demperen er jo beregnet på å ha en forran.. Da vil jeg tippe at det hjelper hvis du bare bytter denne. Hvis du bare monterer katalysator, så vil det nok fortsatt være mye støy. A.J. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet April 29, 2008 Jeg har også bare en demper helt bakerst på 3" anlegg og kan skrive under på at det bråker, men jeg koser meg med 10vt lyden 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet April 29, 2008 ble jo selfølgelig råååå lyd, men... når man driver å kjører 100mil i ett strekk kan det bli slitsomt.. spess siden det bråker mest mellom 2-3000rpm. lrs er det ganske deeeeilig 5'r lyd: faint : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet April 29, 2008 Får jo lange lyddempere som bygger bare millimetre ut fra dim på røret. Skal vel kunne klemme inn en slik? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet April 29, 2008 Heisann! Har akkurat vært og hentet S4'n etter at den har fått nytt, rustfritt, 3" eksos fra turbo og heeeelt bak. men fikk bare plass til en lyddemper, og det ble et saaaabla bråk egentlig... Derfor lurer jeg på, hvor mye støy kan en katalysator stikke av med, hvis jeg smekker på en. -Til dere som syns det er kult med mye lyd, ikke prøv å overtal meg, det er ikke kult når man har tenkt å kjøre 100mil med bilen i ett strekk. Nei øreklokker er uaktuellt for den som skulle prøve seg på det også....... Hvor har du kjøpt dette anlegget henn? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet April 29, 2008 Har 2 feritta potter på mitt 3 tommers anlegg, er veldig roligt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet April 29, 2008 "mye bråk mellom 2000 og 3000" sier du? er ikke tilfeldigvis veldig rett rør fra downpipe og bak til potta? Isåfall så kunne du jo prøvd å få de til å legge inn et par små bends for å forhindre resonans. evt kanskje kat vil fjerne resonansen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet April 29, 2008 Har 2 feritta potter på mitt 3 tommers anlegg, er veldig roligt. Vet du type/dimensjon på disse? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet April 30, 2008 min AAN motor hører en ikke på tomgang,jeg har 3" fra turbo og ut...hører bare reimstøy på min... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet April 30, 2008 ble jo selfølgelig råååå lyd, men... når man driver å kjører 100mil i ett strekk kan det bli slitsomt.. spess siden det bråker mest mellom 2-3000rpm. lrs er det ganske deeeeilig 5'r lyd: faint : Typisk resonans område. Noen synes dette er utrolig irriterende, mens andre sysnes dette er godtlyd 3" vil alltid gi litt resonans, spesielt hvis du har tynne (1,5 - 1,3 mm) eksosrør...og det har du helt sikkert. Du vil ikke bli kvitt resonansen ved å sette på flere potter/kat, men du vil kare å dempe den. MEN det er helt fint plass til minst 2 potter + kat på C4 karrosseriet. Hvis bruker eksosbandasje ( exhaust wrap ) like etter turbo og til bakpotten, vil dette dempe resonansen noe. Se her, http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=1187019post1187019 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet April 30, 2008 eksosbandasje er vel for å få dirigert varmen bakover og ikke utover i røret... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet April 30, 2008 Vet du type/dimensjon på disse? Nei, husker ikke typen. Bare å ta en tlf til Ferrita her i Norge, så veit de hvilken du trenger. 68844090 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet April 30, 2008 jeg monterte 3" racekat på min, hadde ingenting og si på lyden.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#23 Skrevet April 30, 2008 eksosbandasje er vel for å få dirigert varmen bakover og ikke utover i røret... Jo, men det endrer lyden inni og 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#24 Skrevet April 30, 2008 Mitt 3" turboback fra Ferrita med 1 potte bråker ikke i det hele tatt.Har racekat, så da må nok den dempe greit med lyd. DItto med min gamle S6... ikke plagsomt og den var uten kat men kun med en demper bak. Ferrita rustfritt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#25 Skrevet April 30, 2008 Jeg snakket med Fredrik på eksosmestern, jeg fortalte han hvilke tanker jeg hadde. Og han foreslo 2.5" fra midtre lyddemper, da har eksosen kjølt seg såpass ned mente han at det ikke ville bli noe mer mottrykk. Altså tretomm fra turbo, til racekat, til lyddemper, og 2.5" derifra til bakre lyddemper. Hørtes veldig bra ut, det eneste var prisen. 3" lager mye resonans, særlig hvis rørveggene er tynne. Skal man kjøre mye og langt er min pri iallefall litt lavere lyd. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...