3" eksos, mye bråk, S4 AAN

Anbefalte innlegg

Nei, husker ikke typen. Bare å ta en tlf til Ferrita her i Norge, så veit de hvilken du trenger. 68844090

 

Bare lurte på om du visste hvilke av pottene som var brukt på DIN bil i og med at vi har ganske like motorer og jeg ønsker lavest mulig lyd men størst mulig flow. Finnes 3 forskjellige potter, 1 rund type og 2 ovale med forskjellig lengde i 3".

 

Har handlet inn 3.5" rør til downpipe og bakover til bakaksel, så blir det 3" derfra og helt bak, spent på å se hvordan det blir med resonans i ett 3.5" anlegg kontra 3" som jeg har nå som det er 0 resonans i, skal jo være bruksbil :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare lurte på om du visste hvilke av pottene som var brukt på DIN bil i og med at vi har ganske like motorer og jeg ønsker lavest mulig lyd men størst mulig flow. Finnes 3 forskjellige potter, 1 rund type og 2 ovale med forskjellig lengde i 3".

 

Har handlet inn 3.5" rør til downpipe og bakover til bakaksel, så blir det 3" derfra og helt bak, spent på å se hvordan det blir med resonans i ett 3.5" anlegg kontra 3" som jeg har nå som det er 0 resonans i, skal jo være bruksbil :)

 

Har 2 ovale dempere en liten foran og en stor bak.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor har du kjøpt dette anlegget henn?

 

Kjøpt og byggd hos Tunheim Auto på Vevelstad. Lokal spesialmann på Volvo og Audi.

Extremt god på Volvo...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

"mye bråk mellom 2000 og 3000" sier du? er ikke tilfeldigvis veldig rett rør fra downpipe og bak til potta? Isåfall så kunne du jo prøvd å få de til å legge inn et par små bends for å forhindre resonans. evt kanskje kat vil fjerne resonansen?

 

Tja.. kanskje det var lurt... skal høre meg "kunstneren" min om hva vi skal gjøre..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Typisk resonans område. Noen synes dette er utrolig irriterende, mens andre sysnes dette er godtlyd : smil :

3" vil alltid gi litt resonans, spesielt hvis du har tynne (1,5 - 1,3 mm) eksosrør...og det har du helt sikkert.

Du vil ikke bli kvitt resonansen ved å sette på flere potter/kat, men du vil kare å dempe den.

MEN det er helt fint plass til minst 2 potter + kat på C4 karrosseriet.

 

Hvis bruker eksosbandasje ( exhaust wrap ) like etter turbo og til bakpotten, vil dette dempe resonansen noe.

Se her, http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=1187019post1187019

 

Er jo selfølgelig plass. men bilen ligger jo å subber borti overallt...

 

Nå har jeg 9-11cm klaring på det laveste under bilen, og det er kjekt her i potetnorge.

 

Kanskje jeg skal prøve med bandasje.. men dette vil vel egentlig "falle" av og bli ødelagt etterhvert...?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøpt og byggd hos Tunheim Auto på Vevelstad. Lokal spesialmann på Volvo og Audi.

Extremt god på Volvo...

 

Mye betalte du for det tørr jeg spørre?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har 3" på min s2 nå med 2 potter. nesten ikke lyd på tomgang og fin lyd ved pådrag. men ikke plagsom støy inni bilen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

eg har 034 - 3" eksos fra turbo og bak, angrer på at eg kun kjøpte med en potte.. bråker for mye... skal få sveist på en til med tiden.. har racecat og en borla endedemper.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mye betalte du for det tørr jeg spørre?

 

ikke fått pris enda, men han sa ca 7000. ink deler og jobbings. ekstremt flink å sveise. og han gjør allt!

 

Noen som har vært på ACR? han som kjører Volvo V70 R. Blå stv. med R i hver av endehalene:D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

dere som skryter av at det finnes potter som nesten ikke bygger mer enn røret, HVOOR??? pris osv?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

der var det jo perfekte greier! :) takker

 

Denne har jeg liggende i garasjen, som du kan få billig. Koster ca 1100 kr i butikk, du kan få den for 550 inkl. frakt. Min har vært brukt noen måneder, og har vært sveiset fast til eksosanlegget mitt, så endene er litt ujevne. Men hvis du er ute etter å dempe lyd, glem denne. Jeg byttet den ut fordi den bråket for mye.

 

Byttet da til en demper jeg kjøpte på Svendsen eksos, som er 4" i kroppen, 3" inn og ut. Men denne har mindre flow, da det er noe mer demping inni. http://www.vangbo.no/pdf/Effektlyddempere.pdf Den jeg kjøpte er på side 8, heter D10-0117. Kosta vel ca 800-900 kr. Denne er mye bedre på lyd, og bygger veldig lite.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Denne har jeg liggende i garasjen, som du kan få billig. Koster ca 1100 kr i butikk, du kan få den for 550 inkl. frakt. Min har vært brukt noen måneder, og har vært sveiset fast til eksosanlegget mitt, så endene er litt ujevne. Men hvis du er ute etter å dempe lyd, glem denne. Jeg byttet den ut fordi den bråket for mye.

 

Byttet da til en demper jeg kjøpte på Svendsen eksos, som er 4" i kroppen, 3" inn og ut. Men denne har mindre flow, da det er noe mer demping inni. http://www.vangbo.no/pdf/Effektlyddempere.pdf Den jeg kjøpte er på side 8, heter D10-0117. Kosta vel ca 800-900 kr. Denne er mye bedre på lyd, og bygger veldig lite.

 

Oh! tusen takk for god info. da skal jeg sjekke ut med vangbo.. har gode avtaler med disse gjennom AmCar! :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sliter med mye dur/resonans på min S6 (2,2T AAN) nå på tomgang og lave turtall. Det er 3" anlegg fra turbo med racekat og to potter. Er kjøpt brukt men alt skal være bygget av Ferrita rør.

 

Lurer på å montere en Vibrant 1142 3" Ultra Quiet Resonator, link: http://vibrantperformance.com/catalog/product_info.php?cPath=1021_1033_1055&products_id=47&osCsid=8f4939d622b52d4db1c5cd380f74f9df

Men vet ikke om dette vil hjelpe mye?

 

Noen som har andre tips? Fikk trådstarter løst sitt problem?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg kjørte med 3" fra turbo og ut med så og si strake rør og en lyddemper bak og det brummet bare godt. dette var vel og merke en S6 2,2TQ

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Virker som det er ganske ulike oppfatninger av hva som er høyt, lavt, bråkete, godkjent, greit, slitsomt osv osv når det kommer til lyd fra eksos...: rolleyes

 

Er hvertfall drit-slitsomt med bråk fra eksos på langtur og i en bruksbil syns nå jeg..:P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er hvertfall drit-slitsomt med bråk fra eksos på langtur og i en bruksbil syns nå jeg..:P

 

Ja, er slitsom å kjøre med til dagen. Liker gromlyd ved pådrag, men på tomgang og mellom 2000 - 3000 omdreininger på de ulike girene syns eg det er alt for mye dur/resonans.

 

En annen ting eg har tenkt på, hjelper det å bytte til en annen bakpotte med 2x2,5" utløp i stedet for 2x3"?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har prøvd med eksosbandasje på downpipe og litt bakover på røret under bilen, hjalp litt men ikke mye. To 30mm støydemper matter dere seteputen til baksete skal være hjalp også noe, men fremdeles en del resonans på 2400 - 3200 omdreininger.

 

Lurer på å prøve med et fleksirør rett etter racekaten for å se om det kan fange opp vibrasjoner i fra motoren og dermed ta bort en del av resonansen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.