#51 Skrevet September 17, 2009 hvorfor ha 3tom egentlig, tjener man så mye på det?, har 3 toms på bilen min nå med en lyddemper bak og blir sliten i hode etter kort tid, 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#52 Skrevet September 18, 2009 Har prøvd med eksosbandasje på downpipe og litt bakover på røret under bilen, hjalp litt men ikke mye. To 30mm støydemper matter dere seteputen til baksete skal være hjalp også noe, men fremdeles en del resonans på 2400 - 3200 omdreininger. Lurer på å prøve med et fleksirør rett etter racekaten for å se om det kan fange opp vibrasjoner i fra motoren og dermed ta bort en del av resonansen. Har akkurat samme problem i min bil.. Har 3", racecat, rund lang demper på midten, splittet til 2x 3" bakerst med hver sin 3" stor oval demper.. Alt ferrita. Gir nok opp nå, og bygger om til 2x 2" etter splitt baki der. Resonansen blir en nok ikke kvitt uten å gå ned i dimensjon, og heller fordele på flere rør tydeligvis. Kjørte 35mil igår, og måtte kjøre med Ipod i ørene for å ikke bli gal... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#53 Skrevet September 18, 2009 (endret) Ja, blir orginal eksos på meg i helgen. Så får vi se hva eg gjør videre. Lurer på å bygge om, og bruke 3" downpipe og 3" racekat, og så 2,5" derfra og bak i håp om at det blir bedre. Eller eventuelt bruke 3" Simons catback anlegge som selges. Men usikker på hvordan dette vil bli. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#54 Skrevet September 18, 2009 Jeg tror det er lyddemperene på ferritta anleggene som utgjør største forskjellen. Har selv hatt 3" fra turbo med to dempere og det var jo tøft den første uka eller no, etter det ble det bare slitsomt. Satt på med en bil med potter fra 034, 2 stk med 3" rør fra turbo og bak. Denne var ikke langt i fra orginal lyd i, hadde aldri trodd det gikk ann å få en bil med 3" eksos til å bli så lydløs... bare ett innspill til de som holder på å gi opp:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#55 Skrevet September 18, 2009 Ja, Simons anlegget som er catback er vel 3" også, og tror ikke dette bråker så mye mer enn orginalt? Så å bare bytte ut pottene vil kanskje gjøre susen altså? Hmm.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#56 Skrevet September 18, 2009 En bekjent av meg har 3" catback ifra simons, der finnes det IKKE resonans, ble ganske beskjeden lyd, men med en slags freselyd på pådrag! Han syntes nesten den ble for stille Han har også 034 3" downpipe og 3" racecat! Mens en annen jeg kjenner som har ferrita 3" med 2 potter, der er det blitt litt resonans gitt! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#57 Skrevet September 18, 2009 Jeg skal selv spikke et anlegg til vinteren, men skal ikke nevne så mye om oppskriften min enda, siden jeg forrandrer litt på den innimellom... hehe, men kan nevne at ting blir handlet ifra USA leverandør. Men så fort jeg har fått det på skal jeg gi tilbakemelding på hvordan det ble, med full oppskrift 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#58 Skrevet September 18, 2009 jeg hadde 3" fra downpipe i S2 sedan jeg hadde før.. simons 3" rør hele veien bak, og 3" turbo demperen (største ovale) til simons bakerst. Støyet mere på pådrag den enn RS2`n, men hadde litt mindre resonans. Fritt for resonans var det ikke dog. Snakket med Ferrita idag. De foreslår å bygge om til 2x 2 1/8 etter bakaksel, istedet for 2x 3" som jeg har idag.. De sa de brukte den løsningen selv på RS2, og det ble meget bra. Er vel pga dimensjons forandringen, og dertil oppbrytning av frekvensen som går i røra antar jeg.. 2x 2 1/8" tilsvare omtrent fløden til 1x 3" sa de, så dimensjonen skal da bli rett. Tenkte jo tanken på å bytte til simons dempere, men det byr meg litt imot å bygge om ifra Ferrita til Simons av en eller annen grunn hehe.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#59 Skrevet September 18, 2009 En annen ting.. Hvis dette ikke fungerer, så vurderer jeg i tilegg å bygge om senter delen av eksosen min.. Å kjøre 3" til racecat, så splitte opp til 2x 2 1/8" bak til like foran bakaksel, så inn i 3" igjen, som igjen splitter ut til 2x 2 1/8" Kun for å dele opp pulser / frekvenser altså.. BSR sine eksosanlegg til Volvo er gjort slik på har jeg sett, og de er VELDIG stille i tilegg til dyp pen fyldig lyd.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...