HJELP! Bremseklo Audi 100/s4/s6 osv. 91 - 94

Anbefalte innlegg

driver å skifter bakbremser på s4en min nå.. problemet er at flytepinnene som sitter i "bremsekloa" er rusta totalt fast, etter noen timer med borring, slåing, vriing og knekte bolter så var slaget tapt og s4en står.....: mad :

så spørsmålet mitt er, hvor kan man få tak i en ny klo? tror disse er like på s4,s6 og 100. Finner ikke denne noen steder og den følger ikke med hvis man kjøper ny kaliper.

etter å ha lest i ebahn manual så får jeg vite at denne kalles "Brake carrier" og har delenr 443 698 470.

Noen som kan hjelpe meg her? Hadde vært julekveld hvis noen hadde en liggende. forresten til venstre bak.

MÅ ha bilen på veien igjen i morgen kveld eller torsdag.

møller skaffer sikkert, men prøve å holde prisen på et nogenlunde levbart nivå...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekke møller? Eller så er det menge her med atke som kan finne delenr til deg sikkert:D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

S4 har ventilerte skiver bak, så det er relativt få vanlige 100/A6 som har samme brakett. Den er ikke SÅ dyr ny hos Møller, var ihvertfall ikke for noen år siden. Braketten fra 200 20v, S4 og S6 samt alle andre type 44 og C4 med ventilerte skiver bak er identisk. Forresten kan varme være en fin ting til å få ut disse her om ikke alt er ødelagt allerede. Skru braketten av bilen og varm opp til det blir *skikkelig* varmt, så pleier de å komme ut noenlunde greit. Nye glidepinner får man kjøpt relativt rimelig.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

C4 S4 og S6 ligger som 100 avant quattro på etka...

bremsskosadel.jpg

er vel en sånnen du skal ha da?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg var ute for det samme på en 100 C4. Fikk tak "klo" med pinner hos Møller, var ikke noen sinnsyk kostnad ihvertfall. Mekonomen har også styrepinner.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

takk for flotte svar folkens :) Endte opp med å bestille ny hos møller, får se hva prisen havner på :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.