Justerbart understell som kan justere fra orginal høyde og ned til kjelleren?

Anbefalte innlegg

I dag knakk den ene fjøra på A6'en (99 mod a6 avant 4b 1.8 Turbo quattro ) Så da må jo noe gjøres med understellet...

Finnes det et justerbart understell som jeg kan justere til orginal høyde på vinteren og ned til passe høyde om sommeren?

Hva anbefales på denne bilen?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

KW var 2 og oppover er å anbefale!..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

KW skal sjekkes nærmere ut ;)

Fikk også et tips om FK sine sett, og har sett på FK Silverline X...

Kan jeg justere hardhet uten og demontere noe på FK Silverline X settene?

Jeg leste om et eller annet sett som man kunne justere hardhet på uten demontering, men husker ikke hvem det var...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

KW skal sjekkes nærmere ut ;)

Fikk også et tips om FK sine sett, og har sett på FK Silverline X...

Kan jeg justere hardhet uten og demontere noe på FK Silverline X settene?

Jeg leste om et eller annet sett som man kunne justere hardhet på uten demontering, men husker ikke hvem det var...

Bak må demperene av og presses i bunn og skrues på,men foran slipper du og demont hvis du borrer hull i karosseriet på bilen,så du kommer til justeringen på toppen av demperen. ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du kan justere stivhet utvendig med egen knapp på utsiden av demperen på Bilstein sine PSS9-sett. Er vel billigst å handle det fra USA, en kompis av meg handlet nettopp og landet på i overkant av 10k hjem til døra.

Bilstein får forøvrig mye skryt for settene sine, både når det gjelder kvalitet og komfort.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

FK settene er køddne å justere i min erfaring, holder på å montere KW sett nå, og det ser endel bedre ut..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei! Beklager at jeg bruker tråden din, men jeg er i samme situasjon. Har en 2004 A6 TQ som har sportunderstell. Det vil vel si at min er 30mm lavere enn orginal. Kunne godt tenkt meg å kjøre "orginal" høyde, dvs 30mm høyere på vinteren, for så å senke til "sport" på sommeren.

De fleste settene jeg har sett senker jo mellom 30-70mm, ingen som går fra 0-xx.

På forhånd takk for hjelpen

PK

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du kan justere stivhet utvendig med egen knapp på utsiden av demperen på Bilstein sine PSS9-sett. Er vel billigst å handle det fra USA, en kompis av meg handlet nettopp og landet på i overkant av 10k hjem til døra.

Bilstein får forøvrig mye skryt for settene sine, både når det gjelder kvalitet og komfort.

Vet du hvor han handlet det?

Bak må demperene av og presses i bunn og skrues på,men foran slipper du og demont hvis du borrer hull i karosseriet på bilen,så du kommer til justeringen på toppen av demperen. ;)

Da hjelper det jo en del :)

Hei! Beklager at jeg bruker tråden din, men jeg er i samme situasjon. Har en 2004 A6 TQ som har sportunderstell. Det vil vel si at min er 30mm lavere enn orginal. Kunne godt tenkt meg å kjøre "orginal" høyde, dvs 30mm høyere på vinteren, for så å senke til "sport" på sommeren.

De fleste settene jeg har sett senker jo mellom 30-70mm, ingen som går fra 0-xx.

PK

Det samme lurer jeg på, så den er grei ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror du skal lete lenge etter ett gewinde sett som justerer fra 0mm senk og nedover.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvilke KW sett er og annbefale?

Og hvordan er kvaliteten på H&R sine coilover?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vil anbefale SPAX sitt RSX coilover system, der er det et hjul på siden av demperen du kan justere hardhet! Jeg handlet hos Quality autoimport, Kjartan er en kjernekar å handle med!

http://www.quality-autoimport.no/

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvilke KW sett er og annbefale?

Og hvordan er kvaliteten på H&R sine coilover?

kw v1 er kun justerbart opp/ned, kw v2 er justerbart opp/ned + stivhet, kw v3 har begge delene pluss litt til og da begynner det og bli dyrt:)

har værtfall hatt god erfaring med kw, har selv akkurat bestillt kw v2 til min egen bil.

h&r og kw skal vel være like gode med samme justeringsmuligheter.

http://www.kw-suspension.com/en/30_Products/20_KW_Coilovers/index.php , norskbildelsenter har kw.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde ikke vært i tvil hva jeg ville hatt iallefall, Jeg ville nok gått for Bilstein PSS9 om du skal ha noe skikkelig. Det er vel noe av de beste du får til vanlige biler. Men velg ut ifra hva du behøver, trenger du ikke justerbart dempertrykk, så kjøp uten.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

PK

Hva med dette fra KW?

KW Street Comfort

Tüv fra 5-45mm burde jo funke greit når man ikke vil subbe asfalten.

Fås kjøpt hos NBS, men det kan sikkert hende du sparer på litt parallell import.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vil anbefale SPAX sitt RSX coilover system, der er det et hjul på siden av demperen du kan justere hardhet! Jeg handlet hos Quality autoimport, Kjartan er en kjernekar å handle med!

http://www.quality-autoimport.no/

Hvor mykt kan du justere det? Og hvor høyt kan det bli (tenker på vinterinnstilling)

noen som har bilde av en a6 4b med 45mm senk?

Det kan jo hende at det kw settet også kan være intresangt selvom det ikke er justering på hardhet... : klø :: klø :: klø :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har prøvd og sende denne Kjartan en mail, men får ikke noe svar...

Noen som vet om de er aktive om dagen?

Tar også imot tips om nettbutikker i utlandet som selger spax rsx820 sett...

Har funnet i england et par steder til rundt 600 £ så butikker dere har gode erfaringer fra eller som har gode priser søkes :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.