#1 Skrevet April 30, 2008 Har nettopp kjøpt meg en S4. 92mod. Hvor mye må skiftes for å bygge om til S6 Bremser fremme? Noen som har deler evnt. til salgs. =) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 30, 2008 Enten kan du modde ufo fjørbeina så du får på HP2 calipterne. Thorvald Skudem og en annen her inne har gjort det. Kappe bort et feste og slipe ned litt på de andre... Eller så kjøper du fjørbein fra S4/S6 med HP2... Men det er ikke akkurat noe det kryr av her i landet.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 30, 2008 Takker 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 1, 2008 Har etpar S6 fjærbein i god stand, men de er uten bremser som du evt. kan få billig på ebay, hvis du ikke vil ha ennå større, da.. Det står Eibach senkefjærer og dempere av ukjent stand på de. http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=104362&highlight=fj%E6rbein 1. mai pris: 4500 ferdig prutet, må hentes!! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juni 15, 2008 Er det mulig å få en oppskrift, dvs, frammgangsmåten kanskje tegninger på hvordan man "modder" for å få på S6 skiver og kalipre? hadde vert utrolig takknemlig for hjelp med det, nå når jeg skal handle nye felger å vill få vekk ufoene. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juni 16, 2008 hei jeg vil også ha kokebok oppskrift på hvordan man "modder" ufo bremser slik at S6 skiver og kalippere passer. Helst med bilder, skisse og tekst slik at selv bestemor forstår:o (fra spøk til alvor; så bra beskrevet at jeg slipper å gjette hvor jeg skal kutte, borre opp og eller modde) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juni 16, 2008 PM til Thorvald Skudem! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juni 16, 2008 PM til Thorvald Skudem! Her er jeg.... Har kjørt med mine ombygde bein noen uker, og det fungerer ypperlig. Er også en annen her på forumet som har bygd om, samt endel svensker.... Derimot så anbefales IKKE denne ombyggingen hvis du ikke har litt erfaring med skuring/bremser, samt en som kan maskinere litt for deg. Alt dette gjøres på eget ansvar, og personlig så hadde jeg heller brukt s6 fjærbein hvis jeg hadde fått tak i noen til en brukbar pris. Bremser er viktig, så er du i tvil, så stå over! Når man har delene foran seg er det lett og se hva som må gjøres. Step 1: Dreie ned navet (den skiva som hjulboltene går inn i) noen mm så den nye skiva passer over. Step 2: Dreie 4 hylser (2 på hver side) med innvendig 12mm og utvendig 14mm for overgang fra 14 til 12mm bolter for feste av calippere. Step 3: Kappe av det ene øret som ufo calipperen er festet i (ufo har 3 bolter og s6 2) Dette passer bare på en måte og er lett. Step 4: Slipe endel på calipperen så den ikke tar i skiva. Skal sllipes litt på anlegget mot fjærbeinet, og på calipperen mot skivene. Dette ser du lett når du er i gang. Step 5: Det er mulig at klossene må slipes litt ned, men er usikker på dette da mine var litt bukt Step 6: Montere sammen alt, lufte bremser og nyt gode og pene bremser. Dekoren på calipperene er fra Tom Are Andresen her på forumet. Er varmebestandig vinyl Var ikke så flink med bilder men er noen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juni 16, 2008 flere bilder 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juni 16, 2008 enda fler 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Juni 16, 2008 ........... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Juni 16, 2008 ............... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Juni 16, 2008 Bøyer meg i støvet å takker og Bukker. Virket veldig greit. Har tilgang til dreiebenk å det som må til Takk Thorvald 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Juni 17, 2008 takk thorvald! har også tilgang til dreibenk etc på jobb. må bare få tak i S6 skiver og kalippere. Hva er ny pris på slike? hva ligger slike på sånn ca brukt. (greit å vite hva man skal forholde seg til). til slutt: Blir bremse effekten bedre, eller er dette mest for "the looks"+ Er skivene og kalipperen større? 4 stempla? hvilken dim? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Juni 17, 2008 Har noen egentlig giddet å sjekke hva S6-nav koster nye? Da slipper man jo all den slipejobben liksom.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Juni 17, 2008 tror du autohausaz har? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Juni 17, 2008 tror du autohausaz har? Om du mener bremser, så tror jeg ikke det da s4/s6 ble levert med andre bremser i USA Koster 1700 pr stk nye hos nbs , men finnes sikkert billigere evnt. fra ebay. Skiver er billig på ebay ihvertfall. ASP=4111959[O]amp;Type=Audi[O]amp;Model=S6[O]amp;Year=1996[O]amp;Varegruppe=0008"]http://salg.norskbildelsenter.no/4daction/WA_Bilder/?Vare=08853&ASP=4111959&Type=Audi&Model=S6&Year=1996&Back=WA_Varegruppe[P]ASP=4111959[O]amp;Type=Audi[O]amp;Model=S6[O]amp;Year=1996[O]amp;Varegruppe=0008 Bremseeffekten er vel omtrent det samme, men med bedre utseende og skiver som ikke blir så fort skeve og er grisedyre. Er også litt lettere med felgvalg.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Juni 17, 2008 godt jeg har ett sett med fjærbein til overs, å gjøre dette på for dette må prøves. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Juni 17, 2008 Om du mener bremser, så tror jeg ikke det da s4/s6 ble levert med andre bremser i USAKoster 1700 pr stk nye hos nbs , men finnes sikkert billigere evnt. fra ebay. Skiver er billig på ebay ihvertfall. ASP=4111959[O]amp;Type=Audi[O]amp;Model=S6[O]amp;Year=1996[O]amp;Varegruppe=0008"]http://salg.norskbildelsenter.no/4daction/WA_Bilder/?Vare=08853&ASP=4111959&Type=Audi&Model=S6&Year=1996&Back=WA_Varegruppe[P]ASP=4111959[O]amp;Type=Audi[O]amp;Model=S6[O]amp;Year=1996[O]amp;Varegruppe=0008 Bremseeffekten er vel omtrent det samme, men med bedre utseende og skiver som ikke blir så fort skeve og er grisedyre. Er også litt lettere med felgvalg.... Sikker på at felgvalget er lettere? LEste at målet felgen må ha for å unngå UFO skiva kontra HP2 calipper'n var ganske akkurat det samme.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Juni 18, 2008 Glimrende oppskrift Takk! Morten: Hold meg oppdatert på hvordan det går 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet Juni 18, 2008 Hvor får man billige skiver og klosser samt caliptere? Ser autohausaz har grisebillige! Men passer di? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet Juni 18, 2008 er så glad jeg er ferdig med ufo:) hehe 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#23 Skrevet Juni 18, 2008 Hvor får man billige skiver og klosser samt caliptere? Ser autohausaz har grisebillige! Men passer di? Det passer ikke nei som jeg skrev over. Blir brukt 276mm skiver i usa mot 314? i Norge. Calippere er jeg usikker på, men dem burde være annerledes. Ebay har billige skiver og klosser... http://search.ebay.de/search/search.dll?sofocus=bs&sbrftog=1&dfsp=32&from=R40&satitle=s6+bremsscheiben&sacat=-1%26catref%3DC6&sargn=-1%26saslc%3D3&sadis=200&fpos=Postleitza&sabfmts=1&saobfmts=insif&ga10244=10425&ftrt=1&ftrv=1&saprclo=&saprchi=&fsop=32&fsoo=2 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...