Nord Trøndelag og Trondheim

Anbefalte innlegg

Hallo folkens,kansje bare en bagatell,men jeg tilhører IKKE tr.heim men Sør Trøndelag.har aldri bodd i Tr.Heim så hvorfor heter det Nord Trøndelag og Trondheim og ikke Nord og Sør Trøndelag??

 

Bagatell ja,men rett skal være rett.... : bh :

 

Hilsen bone som føler seg utstøtt her:p

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hallo folkens,kansje bare en bagatell,men jeg tilhører IKKE tr.heim men Sør Trøndelag.har aldri bodd i Tr.Heim så hvorfor heter det Nord Trøndelag og Trondheim og ikke Nord og Sør Trøndelag??

 

Bagatell ja,men rett skal være rett.... : bh :

 

Hilsen bone som føler seg utstøtt her:p

 

flytta uten at du vet om det selv engang altstå: haha :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hehe... nei tr.heim er byen, heter ikke tr.heim her jeg er i fra. blir det samme som jeg sier at steinkjer er trondheim,for det er det slettes ikke:P hehe

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

I og med at Trøndelag nå er én region har gamle Trondheim lokallag og gamle Nord-Trøndelag Region nå blitt underlagt Trøndelag Region som lokallag. Alle som bor i Trøndelag tilhører Trøndelag Region, men kan fritt velge tilhørighet til andre regioner om ønskelig. Altså Jeanette, du tilhører Trøndelag Region, men ikke nødvendigvis Trondheim lokallag om du ikke vil. Trondheim lokallag-navnet tilsier kanskje at det kun gjelder for Trondheim men i praksis har det tidligere inkludert hele Sør-Trøndelag. Navnene til lokallagene henger fra gammelt av, på samme måte som Molde lokallag som trekker folk fra hele Romsdal, mens Nordmøre lokallag (med base i Kristiansund) kanskje har et mer "politisk korrekt" navn. Siden vi har litt trykksaker med Trondheim lokallag påtrykt så blir nok navnet vårt heller ikke endret, men strengt tatt så er det uansett bare et navn.

 

Alle er velkommen til å delta på møter, treff osv hos oss i Trondheim lokallag, uansett tilhørighet. Så om du ikke føler at du tilhører Trheim lokallag Jeanette så burde det jo ikke stoppe deg fra å komme innom? :)

 

Forresten, Steinkjer ligger jo i Nord-Trøndelag, så det blir jo ikke engang samme fylke som Trondheim :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

synes hele opplegge er helt teit. sånn er det bare,min mening øst vest,sør og nord også trøndelag,stemmer ikke helt. burde ha hete region midt,med avd nor og sør trøndelag. men men... har vel ikke så mye å si. Skal ikke engasjere meg likevel i det her:)

 

Og i den sammeneng skulle det også ha gått ant å kjøpt merker med vw audi klubb med region midt under;)

 

 

At jeg muligens stikker innom på treff ja det kommer vel til å skje. Men kommer ikke til å ha noen merker på bilen akkurat gunnet at jeg synes det her er feil. Og siden navnet ikke vil bli endret kommer jeg heller ikke til å gidde å engasjere meg i det:)

 

Er nokk en bagatell,men en bagatell jeg synes er viktig for at alle skal føle sin rett tilhørighet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du\dere mener tilhørlighet til feks Trondheim lokakkag ikke stemmer er det jo bare å starte ett nytt, eget lokallag, det er jo ikke verre enn det.. :) Medlemsmassen har i alle år vært i trondheim, og det har derfor bare vært ett lokallag der. Det er først nå de siste årene at det har kommet medlemmer fra rundt om i fylket i større grad, så det jo ikke verre enn å opprette ett lokalag i feks orkdal. Klubbens merker er jo merket med den sentrale klubben, ser egentlig ikke poenget i ha lokale merker..?

 

 

Hvis du vil ha noe forandret må du nesten bare engasjere deg, ellers mister du egentlig ganske mye av retten din til å klage.. :) Klubben baserer seg faktisk på frivillig basis, vi som sitter i styret får ingenting for å styre med regionen\lokallaget annet enn at vi holder interessen oppe.

 

Grunnen til at de eneste lokallagene vi har i trøndelag er Nord-trøndelag og trondheim, er fordi noen herfra en gang startet lokallaget. Er det ønskelig med flere lokallag er det bare å brette opp armene og starte ett..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Oppdatering: Trøndelag heter nå Midt. Så ser det i det litt smartere ut i forhold til de andre navnene.

 

Jeanette: Gi meg beskjed hvis du har lyst til å finne på noe på Orkanger, så tar vi i Trondheim gjerne turen sørover. Et lokallagsmøte eller noe kanskje? Jeg kan gi deg litt informasjon om du vil opprette lokallag også, det er bare å spørre :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.