S4 lugger når den er kald.

Anbefalte innlegg

har en 93 mod S4 med AAN motor, den er helt tullete på tomgang også når eg ska kjøre med kald motor, med tempratur på motor er det ingen problem, da går den bra.

Noen som har en anelse på hva det kan være?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mer info.

Har den alltid vært slik ? Eller blitt slik i det siste?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

noen som vet hva verdiene (Ohm) skal være på TPS`n mellom pinnene?

lurer på om det er denne som lurer meg.. : klø :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mer info.

Har den alltid vært slik ? Eller blitt slik i det siste?

den har ikke vært slik, den ble bare sånn av seg selv, vanvittig irriterende..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Et klassisk symptom på gåen LMM, sjekk ved å ta av pluggen og se om det forandrer seg..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

når jeg tar av pluggen til lmm så stopper bilen nesten med en gang.. men jeg skjønner ikke det får noen ganger er den i orden selv om den er kald, andre ganger lugger den volsomt. men det stopper når motor er blitt varm. har prøvd å ta diagnose på bilen, disse kommer opp.

00525 - Oxygen Sensor (G39)

28-10 - Short to B+ - Intermittent..

00533 - Idle Speed Regulation

10-10 - Adaptation Limit Not Reached - Intermittent

den har også kommet opp med: trootle speed sensor - intermittent.. men den kommer ikke opp lengre.

det rare med dette var at den ble slik da jeg skiftet luftfilter, hadde et åpent filter som var klar for utbytting, satte på det nye å da ble det sånn, sørget for når jeg kjøpte filter at det ikke var et slikt som var olja inn..

og av å til når jeg kommer mot en rundkjøring eller et kryss å trykken inn koblinga så har det hent at motor stopper, har hent et par ganger.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

trur du har noke av det samme som eg strever med =(

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

når jeg tar av pluggen til lmm så stopper bilen nesten med en gang.. men jeg skjønner ikke det får noen ganger er den i orden selv om den er kald, andre ganger lugger den volsomt. men det stopper når motor er blitt varm. har prøvd å ta diagnose på bilen, disse kommer opp.

00525 - Oxygen Sensor (G39)

28-10 - Short to B+ - Intermittent..

00533 - Idle Speed Regulation

10-10 - Adaptation Limit Not Reached - Intermittent

den har også kommet opp med: trootle speed sensor - intermittent.. men den kommer ikke opp lengre.

det rare med dette var at den ble slik da jeg skiftet luftfilter, hadde et åpent filter som var klar for utbytting, satte på det nye å da ble det sånn, sørget for når jeg kjøpte filter at det ikke var et slikt som var olja inn..

og av å til når jeg kommer mot en rundkjøring eller et kryss å trykken inn koblinga så har det hent at motor stopper, har hent et par ganger.

Har ikke greie på annet enn forgasser motor, men en ting vet jeg, et slikt problem som forsvinner når motoren blir varm har med tilførsel av bensin. altså den får for lite, når den lugger.

Setter du på et nytt å friskt luftfilter har motoren bedre tilgang på luft, Har du da i tilleg sensorer som fusker eller for lavt bensintrykk blir det verre av luftfilter bytte, får den mere luft må dette kompenseres med mere bensin.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er vel ikke bensinpumpa som synger sin siste vise? Min begynte å stoppe når jeg ga på og fikk turbotrykk, akkurat som om du vridde av tenninga før den plutselig kom igjen. Viste seg at pumpa plutselig tok kvelden noen dager senere.

Bytta pumpe og alt fungerte prikkfritt:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

vil nesten tippe turtallsgiveren som sitter ved svinghjulet...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.