Høytrykk og "selvvask" på bensinstasjonen

Anbefalte innlegg

Hei.

Lurer på hva deres forhold til selv-vask på stasjonene er?

Der en bruker høytrykk for å føre på ALT av midler..

 

Er dette noe bilen og lakken liker, eller omvendt?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg synes iallefall Statoil sin avfetting fungerer veldig bra, etter påføring av den, virketid, og avspyling med vasken, er stort sett alt av asfalt fra vinteren av. Da er det bare å skylle bilen og reise hjem igjen, og vaske resten for hånd.

 

Ellers er jeg stadig vekk innom og spyler med såpe og avspyling med vann etterpå, for å få vekk det meste av støv og skit. En sånn typisk 5 min operasjon en gang i uka helst.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg liker selvvasken til statoil veldig godt. Spyler av for en 5èr hver dag etter at jeg for noen uker siden polerte bilen:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja er jo støv fra veien og grusvei jeg vil ha vekk..

Slik som ikke går med hageslangen..

 

Isteden for å sette igang og gnikke på bilen, om jeg kan bruke høytrykk-shampoo på Esso`n isteden..

 

Avfetting er vell ikke bra uten at jeg skal vokse etterpå?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

statoil her i byen er også veldig bra. putter på en 20ing å vasker leeeenge. på hydro'n nedi gata holder en 20 kr. bare noen sekunder virker det som også bruker de så sterk såpeblanding at jeg tviler på at det kan være igjen noe polish på bilen etterpå

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har et generelt inntrykk av at de fleste bensinstasjoner gjør alt for å spare på kjemien.... så vasker helst for hånd selv. Men er det skikkelig støvete og møkkete er det greit å få blåst av det verste med høytrykk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Brukte det mye før, men det er ikke mange av bensinstasjonene som kan skryte av HØYtrykk. Nå vasker jeg på jobben, og er mer fornøyd. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

statoil her i byen er også veldig bra. putter på en 20ing å vasker leeeenge. på hydro'n nedi gata holder en 20 kr. bare noen sekunder virker det som også bruker de så sterk såpeblanding at jeg tviler på at det kan være igjen noe polish på bilen etterpå

 

Sant som du sier. 20 kr er nok til en full vask av passaten også med såpe og grundig avspyling etterpå. Syns det er helt genialt. Men nå om dagen legger jeg bare på en 5`er og tar en lett avspyling daglig for jeg har polert og shinet opp bilen for noen uker siden;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er jo så store forskjeller på selvvask at man kunne skrive en bok om det. Jeg kan i hvert fald garantere at på Statoil på Kongsberg er det varmt vann (varmt vann; berederen MÅ være satt på min. 60 gr. pga legionella, noe de fleste ikke følger), vanntrykket er høyt på pistolene = skikkelig høytrykk og hvert program kjører i 360 sek. pr. 20 kr. Ikke avfetting, den har jeg satt den på ca. 70 sek. Grunnen er den simple at det faktisk er blitt svinedyrt å kjøpe fra leverandør : eek : og at jeg heller vil selge de flasker/dunker vi har i butikken ;) Her kan kundene påføre avfettingen uten "tidspress" og dem har oftest en liten skvett til overs til en annen god gang. Pluss at jeg tjener mer på dette og slipper å håndtere de 210L. fatene avfettingen kommer i...jaja litt kynisk har man jo blitt med årene :o

 

Jeg bruker alltid (vinter) først 10kr. på "varmt vann m. såpe programmet", deretter 20-30kr. på avfetting, så gnikker jeg forsiktig med fingrene på de steder hvor avfettingen trenger litt hjelp (bilen er blitt spylt grundig så det finnes ikke løst møkk, sann og div...), så 10-20kr. på "varmt vann m. såpe programmet" for så å etterspyle med kaldt vann.

 

Ofte kjører jeg "varm voks programmet" og glanstørk etterpå...Er egentlig gode produkter de og er et fint supplement til den egentlige vokspleie (polish, voks, shine). Betaler jo ikke noe for vask jeg, så ofte bruker jeg nok litt lengre tid end jeg burde...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.