#1 Skrevet Oktober 5, 2004 Har en S4 (aan) som ikke vil gå på alle 5 sylindere. Det er ikke gnist på syl. nr 2. Den går av og til på alle, helst like etter oppstart og når den er kald. Men etter kort tid så går den på 4 igjen. Har konstatert at tennplugger (denso?), coiler og "pluggledninger" er i orden. Byttet forøvrig coil på syl. 2 da jeg var ganske sikker på at det var den. Uten at det ble bedring. Hallgiver var byttet på Februar i år. Men Vag-com mener at denne ikke er i orden, men da hadde den vel ikke startet? Har noen vært borti samme symptomer? Håper noen kan hjelpe meg!? Håvard 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Oktober 5, 2004 Jan Gunnar Nilsen aka Berrrgen hadde vel akkurat det samme på S6'en sin. (Også AAN) Der var det sluttstykket på tenningsmodulen, (eller noe i den dur) som tok kvelden. Var visst en enkel sak å bytte såvidt jeg forstod.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Oktober 6, 2004 hvor sitter tenningsmodulen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Oktober 6, 2004 Følg ledningene som kommer ut ifra coilene dine, en av de går til to tenningsmoduler som sitter på venstre siden når du står foran bilen og ser ned i motorrommet. Under stabstaget der sitter det to små sorte bokser med plugg i hver ende som det står bosch på. koster forresten ca 1800,- for en modul. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Oktober 6, 2004 Er det vanlig å bytte tenningsmodulene på 2.2T ? Er det mest sannsynlig at det er en av disse modulene? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Oktober 6, 2004 Fikk samme type problem med min, da var det kommet vann ned under coil deksel. Gikk greit til den ble varm. Var bare å skur av lokket og la det lufte seg etter en kjøretur. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Oktober 6, 2004 POS'ene (Power Output Stage) ryker gjerne én kanal om gangen, og heldigvis er det en til overs, siden de bruker 3 i den ene pakka, og kun 2 i den andre! Prøv først å bytte kablene mellom de to, og se om ikke feilen flytter seg til en annen sylinder. Har du flaks (tror det er hvis nr. 1 eller 3 har konka ut..) kan det faktisk bli bra da, ellers må du bytte om inni pluggene så du bruker den 'ledige' kanalen. Riktig at hallgiveren sannsynligvis er OK, den vil også gi en feilmelding i systemet. Her er forresten alt du trenger å vite: http://www.sjmautotechnik.com/trouble_shooting/S4_Ignition.htm (PS: Er du ikke med på s-car-list@audifans.com vil jeg anbefale det på det sterkeste, selv om det er til dels mange postinger der hver dag!) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Oktober 6, 2004 POS'ene, er det der kontaktene fra coilene er koblet på? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Oktober 6, 2004 Opprinnelig postet av Håvard Sæteren POS'ene, er det der kontaktene fra coilene er koblet på? Jepp. Piece Of Shit blandt venner.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Oktober 6, 2004 Opprinnelig postet av Bjørn Eirik Ødegård Jepp. Piece Of Shit blandt venner.. Hehe!! Det var en "POS" som var problemet ja. Byttet kontaktene mellom de to POS'ene, da ble det gnist på på syl.2 men ikke på syl.5. Flyttet deretter kablene over fra syl.5 til den ekstra kanalen, og vips så gikk bilen på alle fem igjen, genialt. Tusen takk for hjelpen!!! Hva skulle jeg gjort uten dette forumet!? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Oktober 8, 2004 Opprinnelig postet av Håvard Sæteren Hehe!! Det var en "POS" som var problemet ja. Byttet kontaktene mellom de to POS'ene, da ble det gnist på på syl.2 men ikke på syl.5. Flyttet deretter kablene over fra syl.5 til den ekstra kanalen, og vips så gikk bilen på alle fem igjen, genialt. Tusen takk for hjelpen!!! Hva skulle jeg gjort uten dette forumet!? He he he he he... Hva du skulle gjort uten dette forumet... Tja...kjørt Toyota Corolla...(kåret til den mest feilfrie bil... Men P..så kjedelig.) Satt bilen til Møller med en regning på 15000,- kr som resultat.. Nei.. vi er hjelpeløse uten dette forumet... Mvh TurboCarl 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Oktober 8, 2004 Lenge leve forumet!!!! Edit: ..og alle andre der ute på nettet som lager fantastiske how-to's som f.eks. Scott Mockry! (Jada.. 'nogo attåt' betyr for meg 2x Celica Supra og en '67 Crown, som er 'tut&kjør' hver eneste gang den får bensin på tanken og strøm på batteriet.. Makan til kvalitet!!) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Oktober 8, 2004 Kem e scott? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Oktober 11, 2004 Opprinnelig postet av Johan Heide Kem e scott? Scott Mockry, amerikaneren som har laget hjemmesiden http://www.sjmautotechnik.com og som både driver service og selger 'alt' av deler til en grei pris på nettet! En guru i 200Tq/S4-miljøet.. Har write-ups på det meste, og har også endel oversikter over turboer. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...