Anbefalte innlegg

Da skal jeg snart i gang med jobben det er å bytte alle kammer etc på min A6 V6 tdi. Det jeg lurer på er om noen her har gjort dette selv før ? Hvor omfattende demontering av fronten må til ? Hvor lang tid må jeg beregne ? Noe spesiellt verktøy ? Noe spes å huske på ?

 

Dere kan spare dere "sett den på verksted" kommentarer.. jeg er en habil mekaniker, og man lærer ikke noe av å sette bort jobb til andre.

 

Det som står på lista for bytting er:

- 4stk kammer

- Alle løftere og vippearmer.

- Toppdekselpakninger

- Registerreim x2

- Strammehjul og løpehjul til registerreim

- Vannpumpe

- Bunnpannepakning.

- Pakning bak oljefilterbrakett

- "filter" for veivhusventilasjon

 

Noe mer jeg burde ta med i samme slengen ?

 

Jan Brede

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Står mye info i autohidden, men det går desverre ikke å kopiere teksten.

 

TPB : eek ::)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mener på det er en del spesial-verktøy man trenger til den jobben der. Syns å huske det var et spesielt verktøy for å stramme kam-reimene.......: klø : En kompis gjorde den jobben ifjor på sin bil,han er selv lastebil-mekaniker å han syns det var en møkkajobb. Mener på han skrudde løs hele fronten,vippa ac-radiatoren ut på ene siden for å slippe å tømme den. Send en pm til Thorbjørn Aspehaug ang. det med div. spesial-verktøy,tror han fikk lånt noe verktøy på Møller her i Ålesund.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Står mye info i autohidden, men det går desverre ikke å kopiere teksten.

 

TPB : eek ::)

 

 

Joda, når du har teksten på skjermen trykker du Print screen (prt Scr), åpner paint og trykker ctrl+v.

 

Hvis det ikke er mange sider da: klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du burde kanskje bytte thermostaten i samme slengen, for den er vel vanskelig å komme til uten å ta av reg reima. koster vel bare et par hundrelapper så jeg hadde tatt den i samme slengen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

okai, har autohidden hjemme.. så da får jeg se på det når jeg kommer hjem fra jobb om ett par uker :(

 

At det er en møkkajobb kan jeg leve med, så lenge jeg sparer 30k på å gjøre det selv ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og ang. spesialverktøy: Ebay.de! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jan Brede, vi er nesten i samme båt, jeg må snart skifte registerrem.

Kan ikke du finne ut alt, og lage tidenes beste "how-to" tråd : smil :: smil :

 

Av interessant info kan jeg nevne:

- det finnes tysk verkstedhåndbok som dekker denne motoren av Delius Klasing.

- man trenger det verktøyet som låser kamdrevene (er bare et langt bøyd flattjern med to hull og fire pinner, ligger en tråd et sted her om en som lagde det selv)

- man trenger en bolt for å låse pumpedrevet, som forøvrig ikke skal løsnes og heller ikke trenger å fininnstilles.

- man trenger to små plater for å låse kammene i bakkant

- man trenger et eller annet (vet ikke om det er et spesielverktøy eller om man kan bruke et bor, en bolt, el) for å låse av en av veivskinkene for å få løs fremre rembolt hvis du skal helt inn til simringen for å skifte den (noe du bør)

- hele fronten kan settes i servicestilling, dvs fjerne noen skruer, sette på et par lange gjengestenger og skyve hele fronten fremover så den hviler på disse. Da får du nok plass i front til å jobbe. For du har vel AC og vil vel derfor nødig ta av hele fronten.

 

Ellers har jeg 4 bra kammer å selge, hvis du vil spare noen tusenlapper på jobben.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Løsner du AC radiatoren og lar den henge i slangene kan du ta ned hele fronten. MYE bedre å jobbe da, når alt er åpent. Det er ikke allverdens av plass i service-stillet. 10-15cm lenger fram?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du trenger ikkje spesial verktøy for og gjere jobben. Har ivertfall gjort det uten og det var ingen problem.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hør med Sigmund Aikio.. Han og en kamerat tok den jobben på ca 24 timer mener jeg å huske...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

løfter denne i tilfelle noen har delenummer liggende på pakningen innenfor oljekjølerbraketten, samt simring på veiva ?

 

Jan Brede

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Husk å dokumentere med bilder og delenr når jobben er gjort, skal bytte regreim til vinteren.. :) Good luck!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.