#1 Skrevet Mai 1, 2008 Hei Må bytte diff på min S2, og på disse er det større flenser en f.eks. 90 og coupe. Har diff merket AEC på handa men den har 100mm flens mot 108mm på S2 (AYV). Så da lurer jeg på om det er smal sak å bytte flensene på disse? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 1, 2008 Om det er som på flensene på girkassa er det bare å løsne bolten i midten (22) og dra flensen rett ut. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 1, 2008 Om det er som på flensene på girkassa er det bare å løsne bolten i midten (22) og dra flensen rett ut. Ja på kassa er det greit å bytte, men usikker på om det er slik på diffen.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 1, 2008 Ganske sikker på på at på sperresida må du i allefall legge diffen på siden, ellers faller sjaltemuffa til sperra ned, og tror ikke det er så lett å få inn flensen igjen da.. Tar du dette med diffen nede skal det ikke være noe problem.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mai 2, 2008 Ok! Da er det vel bare kjøpe diff å prøve da.. Så kan jeg skylde på dere om det går åt skogen: smil : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juli 11, 2008 Dette går fint! Bare for å bekrefte dette så legger jeg ut bilder av løse flenser på begge sider.. Begge flenser er festet med 6mm umbrako. Men er nok best å ha diffen ute når man gjør dette p.g.a. muffa til sperra, som Ole K. sier. Denne er løs når man tar ut flensen, og det er ikke sikkert det er lett å få på plass flensen om diff er på bil. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juli 12, 2008 Håper du bytta simringer mens du hadde den ute.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juli 12, 2008 Håper du bytta simringer mens du hadde den ute.. Har ikke byttet diff enda, bare sjekket att det var mulig å ta ut flensene. Men skal nok bytte simringene ja. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...