#1 Skrevet Mai 1, 2008 Hadde en hard aks ut av et kryss (90*) her en dag. Da gikk ESP og ABS lys på. Gikk av igjen etter stopp/start av bilen. Hva er grunnen til dette? Bare nyskerrig. Ser ikke ut som det er noe galt nå. Gjelder Passaten i signaturen min. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 2, 2008 Aks sensoren din vil jeg gjette på! Er en ESP/ABS sensor som registrerer akselerasjonen på bilen. Er denne ødelagt må du ha ny. Longitudinal Acceleration Sensor trur jeg den heter Har iallefall bestillt en slik til min bil. Har ikke ESP men plages med at ABS lampa kommer på når jeg trør hardt på gassen (kommer også sporadisk på) Detter vel ned i postkassa snart! Jeg har min sensor på høyresiden i hanskerommet. Usikker på hvor din er men kanskje under rattet en plass? Sikkert noen her inne som veit! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 2, 2008 Aks sensoren din vil jeg gjette på! Er en ESP/ABS sensor som registrerer akselerasjonen på bilen. Er denne ødelagt må du ha ny. Longitudinal Acceleration Sensor trur jeg den heter Har iallefall bestillt en slik til min bil. Har ikke ESP men plages med at ABS lampa kommer på når jeg trør hardt på gassen (kommer også sporadisk på) Detter vel ned i postkassa snart! Jeg har min sensor på høyresiden i hanskerommet. Usikker på hvor din er men kanskje under rattet en plass? Sikkert noen her inne som veit! Okay. Men som jeg skreiv, så fungerer alt på bilen 100%. Ingen lamper som lyser eller kommer sporadisk på. Var bare i denne ene situasjonen der jeg var veldig "stygg" med bilen ut av et 90* kryss. Var på grensa til slipp, kjente hekken ville ut, selv om det er 4Motion. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 2, 2008 Okay. Men som jeg skreiv, så fungerer alt på bilen 100%. Ingen lamper som lyser eller kommer sporadisk på. Var bare i denne ene situasjonen der jeg var veldig "stygg" med bilen ut av et 90* kryss. Var på grensa til slipp, kjente hekken ville ut, selv om det er 4Motion. Ja alt fungerer 100% på min bil og. Men det kan virke som sensoren din er på tur til å kvelde. Det blir nok oftere med tiden at ESP/ABS lampa di lyser.... (hvis den begynner å gi utslag selv ved ekstrem aks) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mai 2, 2008 SAmme skjedde på vei hjem fra Nürburgring for meg. Det nøkket til ved pådrag ut av ôresund broens bom passering, plutselig lyste ESP lampen og ABS. ALt virket normal. Da jeg kom til Malmö begynte motorlampen å lyse, eller avgasssystemlampen. Deretter kom enda en lampe, det var motor feil. Det artige, bilen gikk som en rakett og det viste seg at LMM hadde tatt kvelden Når den ble byttet fjernet alle andre feil seg. Fordi effektkurven ble feil fra motor skjedde dette med de andre lampene.... Var NOE nærvøs på veien hjem fra Malmö med disse lampene tent hehe.... hadde den ikke helt godt av Nürburgring tenkte jeg, men det hadde den jo. Var bare den forbannade LMM skiten 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mai 2, 2008 Tips: Hvis du får opp ESP/ABS lampa igjen så kjør vagcom på den. Da ser du hva som er feil! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mai 2, 2008 Sliter litt med det samme på min bil også. For min del kommer feilen i forbindelse med nedbremsing, har aldri merket det når jeg gir gazz. Til å begynne med skjedde det bare en skjelden gang, men nå blir det bare oftere og oftere. Har kjørt VAG-COM, og får denne feilen: 00526 - Brake Light Switch (F): Implausible Signal Possible Causes Wiring/Connectors from/to Brake Light Switch (F) faulty Brake Light Switch (F) faulty Possible Solutions Check/Repair Wiring/Connectors from/to Brake Light Switch (F) Check/Replace Brake Light Switch (F) Check Measuring Value Blocks (MVB) Special Notes FAQ 2.7. Many Automatic Transmission Control Modules will show a DTC 00526 or 17087 that indicates a faulty brake light switch. This can be ignored and will not appear if you press the brakes once before checking for Fault Codes. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juli 24, 2009 Tar denne opp igjen. Er visst en sensor som ikke er god på Passaten min. Er i forbindelse med ESP regner jeg med, da det ofte begynner å pipe inni kupeen. Av og til kommer ESP varsellampa på også. Pipingen går bort om jeg slipper opp gassen eller gir på. Av og til kjenner jeg også at esp prøver å rette opp en "sladd", kjenner det nykker litt i bilen. Har kjørt vcds på den, men ikke når esp lyser (dette er i grunn skjeldent, så vanskelig å få til) Det jeg lurer på, er om noen vet hva denne sensoren koster? Og hvor sitter den på en 2003 Passat variant 4motion? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...