Hvilken golf 2 har de største bremsene, og hva trengs for å få dem på en 88 Gti 16V?

Anbefalte innlegg

Som topic, skal ha nye bremser fremme på min 88 GTI 16V og lurte da på om det var noen som var større som var bolt on? Var noen som sa at 90 mod 16V har større, så kansje det hadde vert et alternativ?

Så hva trenger jeg?

 

EDIT: Har fått målt litt, og det som står på bilen nå er 239mm skiver. Jeg har også ABS bremser om det har noe å si.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er vel G60 bremser med 280X22 som er det største som kom?

 

om det er bolt vet jeg ikke, men boltsirkelen er den samme. 4-100

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

G60'en med sine 280mm skiver.

 

Du trenger skiver, klosser, kaliper og bremsesaddel (Den som kaliper er skrudd i).

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

G60'en med sine 280mm skiver.

 

Du trenger skiver, klosser, kaliper og bremsesaddel (Den som kaliper er skrudd i).

 

ok. skal ha nye skiver,klosser og kaliper uansett, så da er det vel like grett å gå for større? Vet du om det er stor prisforskjel på dem? Skal kjøpe på bilxtra tenkte jeg, de har brembo max skiver. Hvor mye koster bremsesaddel ca? Og hvor store felger må jeg ha for å gå over bremsene? Vet du hvor store 90 16v har også da?

 

Edit: er en 88 ikke 89, men det blir vel det samme vil jeg tro:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det var skille rundt 88/89 en gang på bremsene på 16v. Tidlige ha 239mm bremser og sene har 256mm. Har du 239 bremser må du også ha spindel fra sene modellen eller Passat 35i.

 

Største som er bolt-on på sen 16v/G60 er Ibiza Cupra R som har 305x28mm skiver med 4-stempels brembo kalipper

 

G60 krever 15" felger og Cupra krever 16" (untatt visse racing felger feks enkelte Compo MO i 15")

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvordan måler jeg dette da? er grønn på bremser: flau :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er diameteren på skiva. Fra ytterkant til ytterkant.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det var skille rundt 88/89 en gang på bremsene på 16v. Tidlige ha 239mm bremser og sene har 256mm. Har du 239 bremser må du også ha spindel fra sene modellen eller Passat 35i.

 

Største som er bolt-on på sen 16v/G60 er Ibiza Cupra R som har 305x28mm skiver med 4-stempels brembo kalipper

 

G60 krever 15" felger og Cupra krever 16" (untatt visse racing felger feks enkelte Compo MO i 15")

 

Cupra R bremser hørtest dyrt ut, så jeg tror jeg holder meg til Golf bremser:)

 

Målte meg ut til at jeg har 239mm på bilen nå. Så da må jeg jo ha spindler uansett om jeg vil oppgradere? så da må jeg ha spindel fra golf 16V/g60 fra 89--> eller passat vil jeg tro? Hvilken modell og motorstørrelse fra passat er det jeg kan bruke da?

 

Jeg har ABS foresten om det har noe å si?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Cupra R bremser hørtest dyrt ut, så jeg tror jeg holder meg til Golf bremser:)

 

Målte meg ut til at jeg har 239mm på bilen nå. Så da må jeg jo ha spindler uansett om jeg vil oppgradere? så da må jeg ha spindel fra golf 16V/g60 fra 89--> eller passat vil jeg tro? Hvilken modell og motorstørrelse fra passat er det jeg kan bruke da?

 

Jeg har ABS foresten om det har noe å si?

 

passat 89- 96 mod.. motorstørrelse er uvesentlig der.. er vel minimum 256mm skiver på de uansett.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette kan jeg svare på, for har akkurat gjort dette på min 86 GTI

Hvis du går for 280mm skiver fra G60 trenger du følgende hvis du har 239mm skiver fra før og har støpte sadler i hjullager hus.

 

*Hjullager hus som det kan skrues fast sadel, slik at sadelen blir skrudd fast og ikke støpt som på 239 bremsene.

*Spindel

*Caliper

*Bremsesadel

*Skiver og klosser

*Opphengskule 19mm hvis du har 17mm nå, men mener du har 19mm siden din er en 88mod.

 

Og er jo greit å ta med 2 nye hjullagre og 2 endeledd og 2 bremseslanger i samme slengen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette kan jeg svare på, for har akkurat gjort dette på min 86 GTI

Hvis du går for 280mm skiver fra G60 trenger du følgende hvis du har 239mm skiver fra før og har støpte sadler i hjullager hus.

 

*Hjullager hus som det kan skrues fast sadel, slik at sadelen blir skrudd fast og ikke støpt som på 239 bremsene.

*Spindel

*Caliper

*Bremsesadel

*Skiver og klosser

*Opphengskule 19mm hvis du har 17mm nå, men mener du har 19mm siden din er en 88mod.

 

Og er jo greit å ta med 2 nye hjullagre og 2 endeledd og 2 bremseslanger i samme slengen.

 

 

Hva med selve navbosset...?

(Det er den som presses inn i hjullageret som har hullene i boltene i seg).

Bytta hjullager på en GolfII og der var det skikkelige slitasjespor etter den innvendige "to-delingen" av selve hjullageret på dette navbosset.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva med selve navbosset...?

(Det er den som presses inn i hjullageret som har hullene i boltene i seg).

Bytta hjullager på en GolfII og der var det skikkelige slitasjespor etter den innvendige "to-delingen" av selve hjullageret på dette navbosset.

 

Navbosset?

Spindel.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette kan jeg svare på, for har akkurat gjort dette på min 86 GTI

Hvis du går for 280mm skiver fra G60 trenger du følgende hvis du har 239mm skiver fra før og har støpte sadler i hjullager hus.

 

*Hjullager hus som det kan skrues fast sadel, slik at sadelen blir skrudd fast og ikke støpt som på 239 bremsene.

*Spindel

*Caliper

*Bremsesadel

*Skiver og klosser

*Opphengskule 19mm hvis du har 17mm nå, men mener du har 19mm siden din er en 88mod.

 

Og er jo greit å ta med 2 nye hjullagre og 2 endeledd og 2 bremseslanger i samme slengen.

 

nye eller brukte deler du gikk for? Hvor mye ble det tilsammen for delene?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

nye eller brukte deler du gikk for? Hvor mye ble det tilsammen for delene?

 

Kjøpte hjullager hus og spindel brukt samt caliper og sadel.

 

Bremseslanger,hjullager, opphengskuler,skiver og klosser kjøpte jeg nytt.

Jobber på Meca så prisen ble veldig bra.....;)

 

Men regn med 3500-3800 +/- minus litt rabatter.

 

Jeg overhalte også mine calipere i samme slengen, skiftet pakninger på stempler og føringsbolter.

 

Skiftet også hovedbremsesylinder, den jeg hadde var på 20,64mm mens jeg satt på en fra Caravelle T4 på 23,81 som er bolt on og plug and play.

Den kommer på ca 1100 minus litt rabatt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Navbosset?

Spindel.

 

Jaja, så var det det med rett navn på rett del igjen da...:P

 

De kalte dette navboss på Møller når jeg kjøpte nye slike der den gangen hvertfall...: vinke :

 

Trodde hjulspindel var noe annet jeg men, mulig spindel og navboss er samme greia da...: klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har liggendes hjullagerhus å spindel og brukte calipere. Jeg kjøpte nye calipere til min så de må evt overhales siden de henger litt. alt fra g60 90mod

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har liggendes hjullagerhus å spindel og brukte calipere. Jeg kjøpte nye calipere til min så de må evt overhales siden de henger litt. alt fra g60 90mod

 

pris??? med og uten caliptere?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

pris??? med og uten caliptere?

 

ingen anelse ka det er verdt så kom med et bud som er fornuftig nok til å bruke energi på :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg har iallefall ingen aning hva det er verdt, vet nesten ikke hva det er engang, kun at jeg vistnokk trenger det :)

 

Var det ABS på G60 som du hadde? har det på min, så vet ikke om jeg må ha deler fra bil med ABS???

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er abs på den ja. Men det som er saken da er et jeg har et ekstra sett som er sandblåst som skal monteres på bilen min så selger jeg det som står på den no. Så jeg må skru av å bytte om å det får ikke jeg gjort før om 4-5uker tidligst!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvorfor bytter du det som står der nå da? noe galt med det? Om priser er der etter, kan jeg kansje vente 4-5 uker..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvorfor bytter du det som står der nå da? noe galt med det? Om priser er der etter, kan jeg kansje vente 4-5 uker..

 

ingenting gale, bare drit å litt små rust på de som vanlig etter mange år.. har liggende ekstra så jeg slipper å blåse de som står på ;)

 

Du kan no se om det dukker opp noen andre om du ikke har tid til å vente..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.