#1 Skrevet Mai 2, 2008 nå har det seg sånn at den mest sannsynlige grunnen te at bilen gikk dårlig var at registerreima hadde hoppet over et par hakk,rettet på det men da stod ikke merkene på fordeler overens, nesten 180 grader feil. rettet det også men får ikke antydning te å få start på motorn lenger?? hva kan jeg ha gjort feil 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 2, 2008 Fordeleren er kun på riktig plass annenhver omdreining på motoren. Hadde du snudd motoren en runde til, så hadde fordeleren snudd 180 grader. Sånn som det er nå, så tipper jeg du har 180 grader feil tenning. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 2, 2008 prøvde vel egentlig å snu den 180grader igjen uten resultat 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 2, 2008 jammen startet ikke faenskapet, men motor er kraftløs og går fortsatt ikke ordentlig 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mai 2, 2008 om dette er en 10vt så går ikke ventiler klar ved register havari. mulig det er det samme om reima har hoppet noen tenner... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mai 2, 2008 er en audi 100 tq 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mai 2, 2008 da kan det være en mulighet for at du har noen skeive ventiler siden reima har hoppet noen tenner.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mai 2, 2008 motor gikk så sånn noenlunde ordentlig før jeg satte det slikt det skulle være. bare at den da lugget noe jævelig når den var kald og var ikke noe særlig kraft over 4000rpm 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mai 3, 2008 Ta kompresjonstest, så finner du ut av om ventilene lukker. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mai 3, 2008 Få nå for guds skyld justert inn dette greiene riktig før du prøver noe mer! Det første jeg ville sjekket, var låsekila på kamdrevet. Hvis den er borte kan du få seriøse timing-problemer. Hvis den er på plass, så setter du drevet på plass igjen, og vrir både kammen og veiva til øvre dødpunkt før du setter på reima igjen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Mai 3, 2008 blir nok å ta en seriøs kikk igjen idag. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Mai 3, 2008 har ikke du en mc motor liggende a ole gunnar, som jeg kunne kikket på åssen det så ut på den?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Mai 3, 2008 Njaa, nå ligger toppen på kjøkkenbordet, kammen på stuebordet og bunndelen i boden da, så vet ikke hvor mye du får ut av det jeg...? hehe 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Mai 3, 2008 er såpass ja da er ikke det mye å kikke på hehe 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Mai 3, 2008 På min KH motor( samme som MC) Så kræsjer ikke ventilene i stemplene hvis reima ryker eller hopper over:) Har forska meg fram til det med timer med prøving:P hehe Men er kanskje som de sier, at toppen ikke er tett og lekker. Da ville den jo gått veldig mye dårligere enn hvis den var tett;) JG 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Mai 3, 2008 nå som den går nå så er tenninga stein gærn i all fall. må flytte på fordlerelokket for å få start på den, er litt rart egentlig for har lina opp merkene på svinghjul og reimhjulet te kammen, så det må nesten ligge i å line opp fordelerlokket ordentlig 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Mai 3, 2008 Såvidt jeg har fått med meg og sett så får man ikke stuka 10v motorer... Og det hadde du nok hørt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Mai 3, 2008 Det er garantert ikke en mekanisk feil sånn som sporkilen eller ødelagte ventiler for det hadde du merket slik som Mikkel sier. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Mai 3, 2008 nei går faktisk ikke ann å ta ventilene nei. og sporkilen var tilstede, mn trur ikke feilen skyldes ene og alene tenninga. er nok k-jetten som krangler på en eller annen måte 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Mai 3, 2008 Tålet 10VT regreim ras? Sweet! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet Mai 3, 2008 Tålet 10VT regreim ras? Sweet! ikke alle. vet om en som klakka ventiler ved register havari. men usikker på motorkode... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet Mai 3, 2008 tåler f.eks MC motoren register rem ras? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#23 Skrevet Mai 4, 2008 er ingen k-jet guruer her på forumet a?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#24 Skrevet Mai 4, 2008 tåler f.eks MC motoren register rem ras? Så vidt jeg kan se: Ja. Forutsatt at de hydrauliske løfterne mine gir riktig løft, ser det ut til å være rett under 1mm klaring, i tillegg til toppakningen. Skyt meg hvis jeg tar feil, men dette var inntrykket jeg fikk da jeg demonterte MC-toppen min i går kveld. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#25 Skrevet Mai 5, 2008 Sjekk også at stempelet virkelig er på topp når merket på reimskiva sier det, min AAN var 3 grader feil pga. manglende sporkile.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...