#26 Skrevet Mai 5, 2008 10v turbo med kode MC bøyer ventiler om remmen ryker, det vet jeg 100% sikkert. To tenner feil skulle derimot ikke være noen fare. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#27 Skrevet Mai 5, 2008 Noen som vet hvordan det er med WR 10vt motorene om reima ryker? Ikke at jeg har tenkt å prøve... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#28 Skrevet Mai 6, 2008 tenninga mi må fortsatt være stein gærn. er treig på turtallet, kan det fortsatt være ei tann feil som gjør at det blir sånn 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#29 Skrevet Mai 6, 2008 Du er sikker på at du bruker riktig merke på kammen? Har vært borti at VW og Audi bruker hvert sitt merke på kamdrevet. Dette var riktignok på en firer, men kan jo være verdt å ta en titt. Mener å huske VW sitt er på innsida drevet, mot toppen, mens Audi sitt er på utsida. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#30 Skrevet Mai 6, 2008 er bare et merke på kammen altså. ellers så hadde jeg ute hele greia te rotorn, veit ikke om det kan ha noe å si jeg, er jo "bare" en vei den vil starte ettersom jeg har skjønt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#31 Skrevet Mai 7, 2008 vil ei tann feil gjøre at bilen går som ei ræv a 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#32 Skrevet Mai 11, 2008 ??????? fortsatt ikke kommet noe lenger 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#33 Skrevet Mai 11, 2008 vil ei tann feil gjøre at bilen går som ei ræv a Hvis dette er et spørsmål så ja, en tann feil og bilen vil gå som ei ræv. Har du sjekket om alle merker stemmer ETTER at du har strammet reg-reima. Min erfaring er at i noen tilfeller så må man sette reima en tann feil før stramming,og når man da har strammet reima så står alle drev riktig fordi du automatisk vil vri litt på kamdrevet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#34 Skrevet Mai 12, 2008 da må jeg nok ut å skru opp igjen hehe 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#35 Skrevet Mai 12, 2008 Også viktig å få legge reima i riktig rekkefølge, slik at slakken blir på "riktig side." Hvis ikke er det fort gjort at ting blir stående litt feil. Pleier uansett alltid å dra motoren rundt ett par omdreininger før jeg monterer alt tilbake, for å sjekke at ting fortsatt står riktig. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#36 Skrevet Mai 12, 2008 og riktig side er.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#37 Skrevet Mai 13, 2008 Samme side som strammeren.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#38 Skrevet Mai 13, 2008 1) Høres ut som du burde ta en grundig sjekk av posisjonene på veiv, kam og fordeler. Mulig det enkleste er å grunninnstille alt. Vri motoren til stempel 1 er på topp på kompresjonsslaget og sjekk at merket på reimhjulet på veiva står ved merket på reimdekslet. Alternativt at O-merket på svinghjulet står ved merket i clutch-huset. Da skal også merket på baksiden av kamdrevet stå jevnt med øvre kant av toppdekselpakningen. Vri motoren (veiva) 360 grader rundt, og sjekk at merket på baksiden av kamdrevet fortsatt stemmer, men på motsatt side av toppdekslet. Ta av fordelerlokket og sjekk at kontakt-siden av rotoren peker på hakket i fordelern, sånn som på bildene under. Hvis det mekaniske her ser greit ut, så finner du frem tenningslampa og tar finsjekken med den. Jeg skal legge ut grundigere testbeskrivelse av tenningssystemet litt senere. 2) Har du prøvd den nye K-Jet'en ennå? (eller prøvd å betale den? *kremt,kremt* ) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#39 Skrevet Mai 13, 2008 Ignition system - Testing 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#40 Skrevet Mai 14, 2008 Husk og sjekke tenningsmerke i bakkant på motoren også.... Om du koster på deg hayness boka så står det en del om feilsøking i tenningssystemet og hvilke ledninger du bør måle ut.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#41 Skrevet Mai 14, 2008 på 10V banker ikke stempler og ventiler sammen...still oppigjen på merkene og prøv... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#42 Skrevet Mai 14, 2008 10v turbo, kode MC bøyer innsugsventil(er) dersom det står mer enn noen tenner feil eller remmen ryker. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#43 Skrevet Mai 14, 2008 Husk og sjekke tenningsmerke i bakkant på motoren også.... Om du koster på deg hayness boka så står det en del om feilsøking i tenningssystemet og hvilke ledninger du bør måle ut.... nå var jeg så grei å legge ut kapittelet om feilsøking på tenning fra haynes boka i min forrige post, så da er det jo igrunn bare å slå seg løs... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#44 Skrevet Mai 19, 2008 må ha seg sånn at jeg må ha en annen kam siden merkene ikke stemmer. går bare beder og bedere etter som jeg stiller hakk for hakk hehe 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#45 Skrevet Mai 19, 2008 Er du heeeeeeeeelt sikker på at du stiller etter korrekte merkene? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#46 Skrevet Mai 19, 2008 er bare et merke på svingningsdemper og kam er ikke noe mere altså 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#47 Skrevet Mai 19, 2008 MC motor. (Merket på svinghjulet vil jeg si er mer nøyaktig enn det på svingningsdemperen, denne kan jo flyttes noen mm frem og tilbake.) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#48 Skrevet Mai 21, 2008 skal dette lissom være bildet av merket ved kamhjulet? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#49 Skrevet Mai 21, 2008 Nr 1 er kam. Nr 2 er svinghjul. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#50 Skrevet Mai 21, 2008 jeg prøvde å sette kamhjulet på det merket men da gikk den såvidt og hørtes ikke mye bra ut 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...