hvordan bygge rustfritt eksosanlegg?

Anbefalte innlegg

heisann. jeg har da tenkt til å kaste meg ut i det tullet her da.. nettopp bygge rustfritt eksosanlegg på audien.

tenkte jeg skulle gå til innkjøp av et mig/mag apperat med den rette tråden og gassen. (kommer sikkert til nytte etterpå også).

neste jeg hadde tenkt på var å kjøpe en rørbøyer. men hvor?

har tenkt på et kemppi apperat fordi det har jeg prøvd før på karoseri med gode resultater.

er det noen som har noen gode tips å komme med? og hvor får jeg kjøpt rustfrie rør med høy kvalitet?

er det 4 stk "grader" på kvaliteten på rustfritt?

og er dette noe jeg egentlig burde overlate til fagfolk eller kan jeg mekke dette selv.

på forhånd takk

Mvh Lars Moe

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

er sinsykt vanskelig å bøye tynvegga rustfrie rør av litt dim, hvertfal....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg skaffer alt av rør og 90graders rørbøyer til vettuge priser, industrikvalitet.

Bare å si hva du skal ha av dimensjoner, så kan jeg komme med en pris.

Er ikke noe vanskeligere å lage rustfritt enn stål.

Potter burde du kjøpe fra ferrita, http://www.ferrita.no

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fineste sveisene til rustfrie rør får du med tig sveis. Bruker du "bakgass" får du en sterkere sveis også. Ved tig sveis er du heilt sikker på at det blir tett også.

Men du kan sikkert få det brukbart til med ett skikkelig mig apparat.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Funker helt fint å mig-sveise rustfritt. Jeg har gjort det på mitt anlegg til A4-en. Det blir selvfølgelig ikke like fint som tig, men så lenge det er tett, så tar ikke jeg det så tungt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men skal du bøye rørene så bør disse fylles med sand e.l. slik at du får et fint bend..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.