#1 Skrevet Mai 3, 2008 Jeg driver å setter inn en S4 AAN motor i min Audi 90Q. Jeg har orginalt enkeltmasse svighjul jeg skal bruke, men da må man vel få på en tapp/pinne bak på svighjulet som crank sensoren måler på ?. Noen her som har bilde eller noe info om hvordan denne skal være ? Mvh Lars Østheim 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 3, 2008 Henger meg på denne.. Utifra S2 forumet så fant jeg engang info om at den skulle være mellom tann 38 og 39 Men hvilken vei teller man da fra nullpunktet? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 3, 2008 Godt å se det er flere får håpe vi får noe gode svar 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 3, 2008 Det stemmer nok...skal se om jeg finner et svinhjul i kjelleren her....men du skal telle mot klokka mener jeg 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mai 4, 2008 Noen som vet f.eks hvor langt fra sensoren den pinnen skal være ? fint om noen kanskje har bilde av ossen den blir festet ? sveises den på ? eller borre hull å sette inn en pinne der ? Mvh Lars 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mai 6, 2008 ingen som vet 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mai 6, 2008 Da har jeg rota fra et svinghjul her 0 Punket sitter mitt mellom toppen på to tenner Trigger sensoren skal sitte mitt mellom toppen på to tenner. Hvis du begynner å telle første etter null skal du har trigger mellom tann 38 og 39 Trigger sensoren skal 19mm inn mot senter....målt fra toppen av tanna og inn til senter på trigger Trigger skal være 4mm tykk og 12mm lang Da er det bare å borre et hull på 3.9mm eller og banke inn en trigger pinne. Den mener jeg du kan kjøpe løs. Ellers har jeg noen svinghjul liggende om du vil ha. NB...veldig viltig at trigger pinnen ikke er kortere en 12mm BTDT 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mai 7, 2008 fra toppen av tanna og inn til senter på trigger Trigger skal være 4mm tykk og 12mm lang Flott, men i følge en annen dude så skal den våre 8mm og 12,9mm lang: klø : men du har BTDT og er sikker på dimensjonen på denne pinnen ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mai 7, 2008 Flott, men i følge en annen dude så skal den våre 8mm og 12,9mm lang: klø : men du har BTDT og er sikker på dimensjonen på denne pinnen ? Nå har jeg rota litt på lageret og sjekka de andre...samme mål der.. Så jeg tror måla dinne er litt feil....men om den er 12 eller 12,9 går bra...bare den ikke er for kort Monterte en gang et alusvinghjul som skulle være plug n play Dritte ville ikke starte...tente når det passa seg selv.... Feilen da var at triggerpinnen var 4mm for kort....tok den fra det gamle svinghjulet og den fyra med en gang 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mai 7, 2008 Tusen takk for att du sjekket opp dette var til mye hjelp.. får vel komme meg avsted å sette på en trigger pinne jeg nå Mvh Lars 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Mai 7, 2008 Trigger pinnnen kan godt være tykkere enn 4mm, og den må være av et magnetisk materiale, f.esk. jern. Avstanden mellom trigger pinnen og CKP føleren (G4), skal være mellom 0,45 - 1,25 mm, ref Bentley bibelen. Vil anbefale at den er i det nedre området. For å sikre gode tenningspulser, bør pinne stikke langst mulig ut ( OBS, se at den går klar motorblokken ), og ha kort av stand til føleren (G4). Trigger pinnen sitter 62° BTDC, ref sylinder 1. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Mai 7, 2008 Etter å ha nøye inspisert mitt 7a Alu svinghjul fra Spec så har jeg faktisk en liten pinn som står mellom tann 38 og 39 hvis man teller MED klokken når man ser å svinghjulet fra baksiden, eller teller MOT klokken når man ser det fra forisiden.. Kan det da bare være å lage den duppeditten der litt større? Ut i fra øyemål så vil jeg si den er ca 2-3 mm tkk og stikker 7-8 mm ut. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Mai 7, 2008 Etter å ha nøye inspisert mitt 7a Alu svinghjul fra Spec så har jeg faktisk en liten pinn som står mellom tann 38 og 39 hvis man teller MED klokken når man ser å svinghjulet fra baksiden, eller teller MOT klokken når man ser det fra forisiden.. Kan det da bare være å lage den duppeditten der litt større? Ut i fra øyemål så vil jeg si den er ca 2-3 mm tkk og stikker 7-8 mm ut. Den er bare å nappe ut og erstatte med en som er 12mm lang....kan kjøpes løs på møller mener jeg. Du får nok aldri start med den pinnen der gitt Mener vi bare flytta den orginale rett over....tipper den er 4mm da 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Mai 7, 2008 Etter å ha nøye inspisert mitt 7a Alu svinghjul fra Spec så har jeg faktisk en liten pinn som står mellom tann 38 og 39 hvis man teller MED klokken når man ser å svinghjulet fra baksiden, eller teller MOT klokken når man ser det fra forisiden.. Kan det da bare være å lage den duppeditten der litt større? Ut i fra øyemål så vil jeg si den er ca 2-3 mm tkk og stikker 7-8 mm ut. Den kan stikke ca 12mm ut, det er ca 14mm klaring til blokken. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Mai 14, 2008 noen som veit delenummer på denne pinnen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Mai 14, 2008 Mener det er N 902 318 01 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Mai 14, 2008 Mener det er N 902 318 01 Det tro jeg er riktig.Den heter sylindrisk stift og har spesifikasjon 4H8x20 og passer til NM,7A og 3B Johan 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Mai 14, 2008 flott takk. da er den bestilt.. utrolig at en del til 3 kroner å 87 øre kan skape så inni hampen mye trøbbel 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Mai 14, 2008 Bestilte 4 slike just nu 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Mai 14, 2008 Bestilte 4 slike just nu måtte ha fra det store utland du å da kanskje? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet Mai 14, 2008 måtte ha fra det store utland du å da kanskje? ja.. Møller er jo og blir SØPPEL når det konmmer til å ha ting på lager.. de 4 siste tingene jeg har bestitl nå var ikke lagervare.... 3 dager sa... (blir vel heller 3 uker) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet Mai 19, 2008 Fikk ut den pinnen som stod i svinghjulet fra spec. Selvsagt er den 0.1 mm tykkere enn de jeg handlet hos møller........ Får jakte på noe annet som kan passe der. Forslag mottas med stor takk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#23 Skrevet Mai 19, 2008 Jøss det var rart...men er den veldig rom eller? Det som jeg fikk fra 034 var litt rom, men det fulgte med loctite Kunne dytte den som fulgte med fint inn med handa. fylte bare med den loctiten som fulgte med....funka som en drøm det 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#24 Skrevet Mai 22, 2008 Driver på å bygger om til manuell nå.. På svinghjulet eg har er det ikke en pinne bak, men en "klosse" som stikker ut. Vet ikke om den er plassert riktig heller.. Men hvordan får eg skrudd svinghjulet på der det skal? Er jo ikke noe merke å gå etter?!? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#25 Skrevet Mai 22, 2008 Driver på å bygger om til manuell nå.. På svinghjulet eg har er det ikke en pinne bak, men en "klosse" som stikker ut. Vet ikke om den er plassert riktig heller.. Men hvordan får eg skrudd svinghjulet på der det skal? Er jo ikke noe merke å gå etter?!? lurte ille på det når jeg holdt på selv, men det viste seg att det bare passer der det skal stå.. er ørlite forskjell plassering på boltene, så får ikke entret alle boltene om det står feil... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...