#1 Skrevet Mai 3, 2008 1992 S4 Avant 2,2TQ. steg 1 Chippet, uvisst hvilket chipmerke. 3" all the way. S4en min er ikke helt frisk om dagen, etter å ha prøvd det ene og det andre er jeg ganske lost. Har enda ikke fått tatt diagnose på den, så det gjenstår, får nok svaret da, men altfor utålmodig til det.. Problemet er at når jeg kjører bilen "hardt" så etter en liten stund kutter rett og slett bilen (nødmodus?) og kjører kun på grunntrykket. Hvis jeg prøver å gi på så bare kveler bilen seg. Før bilen kutter så har jeg godt med ladetrykk osv, så jeg ser ikke for meg at dette er et luftproblem. Bilen går også veldig dårlig (Men turboen lader skikkelig) før den kutter helt, akkurat som at det er noe den ikke får nok av, jeg mistenker at den ikke får nok bensin. Og at den da går i nødmodus når den ikke får nok. Hvis jeg kjører pent og ikke gønner på full guffe så kan jeg kjøre så mye jeg vil uten at bilen går i nødmodus. Dette forsterker da min mistanke om bensinproblemer da den ikke har noe spesielt bensinforbruk ved rolig kjøring. Turboen min er forresten tight og fin og nettopp byttet wastegate. Ting jeg har prøvd: 1. Napper ut LMM, bilen stopper. 2. Napper ut n75, bilen kjører rent og pent (men som ei ræv selvfølgelig) med ca 0,5 - 0,6 bar grunntrykk. Hvis noen skjønte mitt forsøk på forklaring, så spytt ut noen tanker 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 4, 2008 ingen som kan hjelpe meg her? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 4, 2008 Lenge siden du bytta bensinfilter?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 4, 2008 ifølge forrige eier så skal dette nettopp ha blitt skiftet.... veldig kjipt problem... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mai 4, 2008 har du sjekket alt av luft slanger? hadde samme problemer nesten, å det viste seg å ver vakum slangen på magnet ventilen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mai 4, 2008 har gått over slanger flere ganger... begynte med at dump ventilen min ikke ga fra seg noe lyd, det viste seg å være knekk på en vakuum slange, skiftet så den slangen. Dump ventilen reagerte da som den skulle. Men kuttinga ga seg ikke..... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mai 4, 2008 har gått over slanger flere ganger... begynte med at dump ventilen min ikke ga fra seg noe lyd, det viste seg å være knekk på en vakuum slange, skiftet så den slangen. Dump ventilen reagerte da som den skulle. Men kuttinga ga seg ikke..... om du kjører dump, tror jeg det kan ha noe med saken og gjøre... burder vell strengt tatt kjørt resirk på disse motorene.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mai 4, 2008 har vært å tatt diagnose ikveld. Denne feilen får jeg opp: 00544 - Maximum Boost Pressure Exceeded Er det elektronisk? (chip, mapping?) Vurderer å sette å kjøre 3 bar mapping og ny chip... jeg aner ikke åssen chip som sitter i bilen nå. Orker ikke at bilen går som en dass. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...