Anbefalte innlegg

Tar opp denne tråden igjen.

Jeg er på utkikk etter et sett pimp hjulkapsler om dagen, og når jeg ser at jeg kan kjøpe 16" kapsel til mine 14" felger, så blir jeg jo helt vill i toppen.

Noen som ahr gjort dette? noen tips?

cool.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg også kunne tenkt meg noe slikt!

Sånn som denne:

outside1.jpg

16" Eos-kapsler...Hadde vært snadder på min treer.

Lime dem til dekksidene med sikaflex kanskje? :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Evt lime de utpå noen andre hjulkapsler som passer.. Uansett bør det være en overkommelig mod som ser jæækla bra ut :D

Jeg funderte litt på disse faktisk.. For å få noen litt tette man kan skjule "mods" bak.

29f885a3fbbef1a42444d683d6a88a8c.gif

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Faen, funker dette skal jeg glatt kjøre piggfritt igjen:) Har jo noen 13" ståliser jeg gjerne kunne tenkt meg og fyrt 16" kapsler på, dog skal jeg ha mk4 golf kapsler! Som denne

lupo15-1.jpg

Ellers kan man kjøpe seg Astra 16" ståliser, de har 4x100, og da får man dratt på 16" kapsler uten problem:P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

astra har mindre senterhull enn vw om jeg ikke tar helt feil. Men det er en helt annen tråd.. ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Roar ditt svin:P sier ikke mer!

Kan godt hende at Astra har annet senterhull:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Problemet med 16" vinterhjul på våre biler er å finne en vettig dimensjon.

205/45-16 er en noe heftig dim på vinteren - i bredden vel å merke, har samme rulleomkrets som f.eks 185/55-15. Om bredden skal bli mer fornuftig må det bli 175/60-16 men er et ganske lite utvalg tror jeg - og er uansett et for stort dekk (5,5% økt rulleomkrets).

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

opel har senterhull på 56.6mm

er vel 57.1mm på vw

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

er vel 57.1mm på vw

0,5mm forskjell, bare å ta nok fart når du skal smelle felgen på så går det nok akkurat :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Problemet med 16" vinterhjul på våre biler er å finne en vettig dimensjon.

205/45-16 er en noe heftig dim på vinteren - i bredden vel å merke, har samme rulleomkrets som f.eks 185/55-15. Om bredden skal bli mer fornuftig må det bli 175/60-16 men er et ganske lite utvalg tror jeg - og er uansett et for stort dekk (5,5% økt rulleomkrets).

Ah, må finnes ekstrem dekk:) Evt. ta en telefon til Nokian og "custom" bestille et sett på 300 dekk eller no slikt:P Koste hva det koste vil:p

er vel 57.1mm på vw

Quoter Martin Grøtvik her

0,5mm forskjell, bare å ta nok fart når du skal smelle felgen på så går det nok akkurat :P

Ser det for meg, bilen står på orginaljekken fra VAG, og du kommer med springfart og satser på at du klarer og treffe riktig på senterhullet: haha :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Burde la seg løse med dremel...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.