Anbefalte innlegg

var ute å kjørte i dag så begynnte bilen (audi a4 1,8t) å skape seg, virker som om den ikke går på alle sylyndrene. Så jeg tenkte det det kansje er tenpluggene. men så lurte jeg på hvor pluggene sitter ? hehe: flau : er det de firkanta "boksene" som ligger under dekselet jeg må skru opp? de med umbraco?

er nå skiftet men hjalp ikke

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jepp! Der må du skru opp og litt nedi der sitter pluggene.. Kan også være en coil som kødder da.. Men prøv pluggene først

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jepp! Der må du skru opp og litt nedi der sitter pluggene.. Kan også være en coil som kødder da.. Men prøv pluggene først

ja tenkte kansje det kunne være tennpluggene. har ikke byttet de så lenge jeg har hatt bilen så er vel på tide!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

da har jeg vert ute å skiftet tennplugger, men bilen går fortsatt ureint. motoren rister og det virker som om den ikke går på alle sylyndrene, første gang det skjedde var når jeg skulle parkere bilen, men så stod jeg og gassa litt, så gikk det bort. Denne gangen skjedde det når jeg kjørte.

skulle kommt meg hjem i dag også, hvor farlig er det å kjøre sånn??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har trua på at det er sluttsteget ditt som har køddet seg, sitter på luftfilterboksen, 2 kontakter på hver side.

Du burde ikke kjøre slik, siden den sylinderen den ikke går på får ikke gnist og ikke antenner bensinen den får, kan risikere å brenne opp katalysatoren din!

Vært bori mange 1.8t med samme sykdommen.

Hvis ikke er det coil, men du kan jo prøve dette også, prøv å "flytt" problemet til en annen sylinder, du kan også finne ut åssen syl den ikke går på ved å nappe av kontakten på dysen, en og en...så hører du hvilken den ikke går på.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har trua på at det er sluttsteget ditt som har køddet seg, sitter på luftfilterboksen, 2 kontakter på hver side.

Du burde ikke kjøre slik, siden den sylinderen den ikke går på får ikke gnist og ikke antenner bensinen den får, kan risikere å brenne opp katalysatoren din!

Vært bori mange 1.8t med samme sykdommen.

Hvis ikke er det coil, men du kan jo prøve dette også, prøv å "flytt" problemet til en annen sylinder, du kan også finne ut åssen syl den ikke går på ved å nappe av kontakten på dysen, en og en...så hører du hvilken den ikke går på.

er det denne her du mener? og hvor får jeg tak i denne? er ikke så veldig flink når jeg kommer til motorer, men:o

DSC00050.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er det såkalte sluttrinnet ja. Ikke første gang det ryker en slik gitt :) Møller eller et Bosch verksted har/skaffer en slik.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er det såkalte sluttrinnet ja. Ikke første gang det ryker en slik gitt :) Møller eller et Bosch verksted har/skaffer en slik.

vet du prisen på en sånn?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

vet du prisen på en sånn?

lukter skikkelig av katalysatsor når jeg starter

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

kan jeg låne sluttinnet fra en annen 1,8t å teste om det virker med det ??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

kan jeg låne sluttinnet fra en annen 1,8t å teste om det virker med det ??

Ja, det kan du gjøre.

Relativ dyr del på Møller, tipper 2500-3000kr

Men vet de er å skaffe til 800-1000kr uorginale.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.