Glassfiber + plasfanger = sant?

Anbefalte innlegg

Heisann.

Lurte rett og slett på om det fungerer å bruke glassfibers til å reparere småting med på en plasfanger. Evt. fjerne hull på 8x25cm, og heller lime på armering eller noe for at glassfiberstriene ike skal synke så mye. Hva tror dere?

bumperRacelineGolf3.jpg

Er de øverste hullene her jeg ønsker å fjerne. Ikke lik fanger, men hullene er vel identiske. Såvidt jeg vet er fangeren jeg har laget av ABS-plast.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ville heller plastsveist det.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, skjønner det, men går det likevel ann å bruke glassfiber? Kan jo forme litt mer da, om jeg ønsker det.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har selv brukt glassfiber til å tette et hengerfeste hull i plastfanger uten problem. Men det er vel bedre med epoxy på plast.

Det beste er vel å få det plastsveist som nevnt her..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er helt forskjellig hardhet på glassfiber (polyester) og ABS plast.. Det vil nok ikke fungere helt optimalt..

Desidert beste er å sveise det.. :-)

Det vil fungere med polyester også.. Men er redd det vil sprekke lett..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men hvor er det jeg kan kjøpe ABS-plast til å sveise inn da? Har en loddebolt fra mekk, men vet ikke hvor god den er. Den smelter filmcover greit, i hvert fall!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.