#1 Skrevet Mai 4, 2008 Fant denne bak verksted. Er noe VAG. Men fant ingen motorkode eller noe. 16v sak fra golf eller noe ? Ser ikke helt ny ut.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 4, 2008 1.4 eller 1.6l 16v fra enten Polo eller Lupo (samt sikkert en hel haug andre små VAG produkter) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 4, 2008 Åh, så kjedelig ja. Nei da lar vi den ligge 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 4, 2008 Men den kan sikkert gjøre nytta si i en Polo Steilheck vinterbil;). 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mai 4, 2008 Men den kan sikkert gjøre nytta si i en Polo Steilheck vinterbil;). Om noen vil ha den kan de få den billig 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mai 4, 2008 Det er vel den motoren som sitter i en 1.6L Golf fra 01 og nyere. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mai 4, 2008 synes den ligner VELDIG på 1.4 16V har byttet 2 slike i Seat Ibiza 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mai 4, 2008 Mener ganske bestemt at den 1,6L-motoren er en 827-blokk, men jeg har aldri titta skikkelig under det enorme dekselset. Tør derfor ikke å vedde feriepengene på dette;). Derimot er den knøttlille 1,4L 75HK innstegsmotoren i Golf av den avbildede typen (801-blokk). Også levert i Skoda Fabia, Octavia: eek :, Lupo (bigblock HO-utgaven for denne bilen:D) og div. Seat-modeller. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mai 4, 2008 Er 1.4L motoren vinklet bak/fremover, eller står den rett? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mai 4, 2008 Er 1.4L motoren vinklet bak/fremover, eller står den rett? Heller framover. Men det er køddent å se når VW putter på et enormt deksel, som gjør at 1,4-motoren "nesten" kan se ut som en 2,8V6:D. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Mai 4, 2008 Heller framover. Men det er køddent å se når VW putter på et enormt deksel, som gjør at 1,4-motoren "nesten" kan se ut som en 2,8V6:D. Sant nok, og vanskelig å si på toppen om det er en 1.4 eller 1.6 siden dem ser klin like. Jeg byttet regg reim i forige uke på en 02mod Golf 1.6 og da så motoren sånn her ut i allefall. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Mai 4, 2008 Også levert i Skoda Fabia, Octavia jobber med skoda, og de har også klart å putte en 1.4 i Octavia 2 drar skikkelig skinnet av pølsa da 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Mai 4, 2008 jobber med skoda, og de har også klart å putte en 1.4 i Octavia 2 drar skikkelig skinnet av pølsa da Og det mest skremmende er at det faktisk finnes folk som kjøper slikt også. Måtte ta en skikkelig alvorsprat med mor mi i 2004 da hun holdt på å la seg overtale av en snusfornuftig forståsegpåer til å kjøpe en demokjørt Ocatavia i stusseligutførelse med 1,4 75HK. Heldigvis seira fornufta og det ble en Bora Exclusive med 1,6 105HK (som forsåvidt er depressiv den og, men med en slik motor framstår man i det minste ikke som en avviker på bruktbilmarkedet når bilen en gang skal selges;)). Sant nok, og vanskelig å si på toppen om det er en 1.4 eller 1.6 siden dem ser klin like. Jeg byttet regg reim i forige uke på en 02mod Golf 1.6 og da så motoren sånn her ut i allefall. Oha. Da må dette undersøkes nærmere med det første. Skikkelig morro å bytte regreim på disse, har jeg fåt med meg. Må løsne høyre motorfeste og heve motoren for å få tredd på reima. Rett og slett en skikkelig velutviklet patent. Det kan se ut som at konstruktøren kom på i siste sekund før motoren gikk i produksjon at "oj, vi må jo ha registerreim også". 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Mai 5, 2008 Både 801 og 827 ble levert som 1,6-liter i både Golf 3 og Golf 4, i diverse 8V og 16V konfigurasjoner. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...