Nybegynner Guide, på 17år gammel audi!

Anbefalte innlegg

Den på clash ohlson skal vist være hakket bedre! Hvis du tenker på den med to hoder?

 

Jeg ser for meg at det vil være like greit og bruke enkelt hode? er jo det dere hard core gutta bruker har jeg inntrykk av:P Dog med roterende maskin... But still, er to hoder bedre en ett?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor mange påførings pads trenger jeg for en hel bil? da tenker jeg typen liten bil, minste VW noen gang har laget trur jeg:)

Kjøpte en pakke med påføringspads fra Meguiars her om dagen, holder det, eller må jeg kjøpe fler? kan jeg bruke samme padsene flere gang? Og lakkrensen til meguairs, er det noe jeg må "jobbe" inn i lakken?:)

 

Tenker du påføringsputer for bruk med hånd eller maskin?

 

Jeg ser for meg at det vil være like greit og bruke enkelt hode? er jo det dere hard core gutta bruker har jeg inntrykk av:P Dog med roterende maskin... But still, er to hoder bedre en ett?

 

Enkelt hode maskinene er roterende, mens de med to hoder er DA. Roterende er best med tanke på korrigering av lakken, mens DA er enklere å bruke.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Enkelt hode maskinene er roterende, mens de med to hoder er DA. Roterende er best med tanke på korrigering av lakken, mens DA er enklere å bruke.

 

Jeg arresterer deg litt der, Ketil.

Turtle wax har en DA-maskin med ett hode, som går på batteri.

Denne selges på f.eks. Torshov, og kan virke genial, mtp. at du slipper å dra en ledning etter deg.

Kan skrive under på det er den ikke! Det medfølger to batterier, som bruker 7stk 14-dager på å lades, og holder ikke til en hel bil. Løse batterier finner jeg heller ikke...

MEN: den kan sikkert være grei å bruke til påføring av f.eks. lakkforsegling.

 

Edit: det finnes jo fler DA-maskiner med ett hode også:P (PC)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stemmer det Brage, men tenkte på de som ble solgt hos clash eller biltema. Den turtle maskina kan ikke kalles poleringsmaskin! Hehe

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

En liten ting angående clay som man ikke kan minne folk på nok; SNU den og KNA den OFTE! Clay er et "verktøy" som kan ødelegge MYE hvis du ikke bruker den riktig! :)

 

 

Støtter denne her! Er urviktig å ha ei "ren" side på clayen så ofte som mulig. Fikk selv erfare dette da je slurvet litt og det ble noe riper/merker i lakken etter clayinga! :( Ser virkelig ikke bra ut etterpå.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Støtter denne her! Er urviktig å ha ei "ren" side på clayen så ofte som mulig. Fikk selv erfare dette da je slurvet litt og det ble noe riper/merker i lakken etter clayinga! :( Ser virkelig ikke bra ut etterpå.

 

Du skal få en dag i morgen, som rein og ubrukt står. SMS'r deg : vinke :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du skal få en dag i morgen, som rein og ubrukt står. SMS'r deg : vinke :

 

Hehe! Nydelig! Liker egentlig ikke å kjøre med ubeskytta lakk på bilen. :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tenker du påføringsputer for bruk med hånd eller maskin?

Tenker på for hånd. Er det vanskelig og ta en lakkrens for hånd?

 

Enkelt hode maskinene er roterende, mens de med to hoder er DA. Roterende er best med tanke på korrigering av lakken, mens DA er enklere å bruke.

 

Så i teorien er en enkelt hodet maskin bedre? men vanskeligere og bruke?:P Kanskje vært greit og hatt begge to:P en til korrigering og en til voks og polish:)

 

Det regner ute, så skal ta et bilde av noen småting på bilen, som jeg håper dere kan fortelle meg åssen jeg kan løse:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

En vanlig eksentersliper type Bosch el.l. fungerer også helt fint. Disse har jo hastighetsregulering også, og kan brukes til mye annet nyttig "korrigering" når en ikke skal polere bil også.

Jeg bruker iallefall dette med Autoglym-pad, og det fungerer helt topp.

Koster en 600-1000 kroner disse.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

dæven, kommet noen svar her siden jeg spurte om råd, takker så mye for det :) vaska bilen for første gang med Mg quick clay, med detailer. Funka som søren det lukta godt og faktisk, minna meg om Pez godis. men nok om det.

 

Kommet frem til å finne ut att det koster like mye for meg å kjøpe allt utstyret enn å få en lokal kjendis her oppe til å gjøre det på kveldstid :) men takker for alle svar :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kommet frem til å finne ut att det koster like mye for meg å kjøpe allt utstyret enn å få en lokal kjendis her oppe til å gjøre det på kveldstid :) men takker for alle svar :)

 

Èn gang ja.. Polish er drøyt, handler du inn litt snacks har du det til mange poleringer, også er det gøy å se resultatet når du får det til. : smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hehe ja, men etter denne poleringen så holder den en god stund da :)

men så ser bilen såpass ille ut att jeg ikke hadde klart å få det til med DA polerings maskin osv :) å da hadde det blitt meget dyrt.

 

Han som skal gjøre det for meg gjør det for rett over 1000 kr :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kan legge ut før og etter bilder :) vis det er av interesse.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilder er selvfølgelig et must!: smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kan legge ut før og etter bilder :) vis det er av interesse.

 

absolutt. Godt å se du tar vare på bilen :) Tror ikke forrige eier var så nøye med slikt : smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja, forrige eier var bare med på å rasskjøre :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.