RS2-Calipper Demontere stempel+pakning før lakk..??

Anbefalte innlegg

Skal levere et par RS2-calippere til pulverlakkering i morgen, og må demontere gummipakningene pga varmen ved lakkinga.

Noen som vet hvordan man får ut disse gummiene UTEN å ødelegge de..??

 

RS2-calipper001.jpg

 

Mvh

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er ikke så lett da de ofte er irra fast i aluminumen.. men de er ikke så dyre å kjøpe nye.

 

Hvis du skal ta bryet og kosten med pulverlakk så hadde jeg bytta både stempler og pakninger(fås kun kjøpt sammen som et rep.kit)..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er ikke så lett da de ofte er irra fast i aluminumen.. men de er ikke så dyre å kjøpe nye.

 

Hvis du skal ta bryet og kosten med pulverlakk så hadde jeg bytta både stempler og pakninger(fås kun kjøpt sammen som et rep.kit)..

 

Det kit'et er vel ganske dyrt, koster vel like mye som en kaliper. Ville skrudd av de "beslagene" som klossene ligger an på, det irrer under der. Beslagene bøyes ut av irret og klossen kommer i spenn, og lager gnisselyder. Er nesten like greit og kjøpe et par nye kalipere, hvis man ikke har tilgang på billige deler og billig lakkering.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det kit'et er vel ganske dyrt, koster vel like mye som en kaliper. Ville skrudd av de "beslagene" som klossene ligger an på, det irrer under der. Beslagene bøyes ut av irret og klossen kommer i spenn, og lager gnisselyder. Er nesten like greit og kjøpe et par nye kalipere, hvis man ikke har tilgang på billige deler og billig lakkering.

 

Joda, har skrudd av de beslagene du nevner og funnet irret også.

Men nå har jeg skrapet vekk irret og da burde vel calipperne kunne brukes...?? Var da ikke SÅ mye under der..??

 

Får proff pulverlakking for kr 400,- og mener at det må da være håp for disse calipperne....stemplene glir så lett og fint att..:)

 

Nye slike calippere er ikke bare "greit å kjøpe et par nye av" mtp prisen kan jeg tenke meg...: rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei, kutter ut pulver-lakkering ettersom det er så mye hassel med demontering her.

 

Prøver en varmebestandig (650 gr) sort spraylakkbox fra Mekonomen. Den skulle visst herde på 250 gr sa de. Får teste om det går greit i steikeovnen først uten at gummipakninger smelter..:P

 

Hva tror dere om dêt..??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bruk lett trykkluft så du får ut stemplene, så vipper du ut pakningene og stemplene og erstatter de med nye som du får kjøpt for en ok pris på Autotuning i Råde. Snakk med Espen, han hjelper deg med de rette delene. Da har du kalippere gode som nye.. husk at disse kalipperne ikke liker kobberfett.

Når du har skrapt vekk irret vil du se en liten dreneringskanal under blekket.. gjør den ren.

 

Hvorfor bruke pulverlakk? Billakk lakkert av en billakkerer sprøyter dette med utmerket resultat:)

 

Fargen er indisch rot. Den hvite Porsche skriften er i Grand Prix White: vinke :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

1. Hva er grunnen til at man ikke bør bruke kobberfett?

2. Hva bør man bruke isteden?

 

Nyprisen er ikke så aaaalt for ille..2700 pr stk, og disse går jo for greie priser godt brukte. Jeg spanderte på meg nye.. ;)

 

Monterte mine tørt nå nylig, og har ikke hørt en eneste ulyd foreløpig.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bruk lett trykkluft så du får ut stemplene, så vipper du ut pakningene og stemplene og erstatter de med nye som du får kjøpt for en ok pris på Autotuning i Råde. Snakk med Espen, han hjelper deg med de rette delene. Da har du kalippere gode som nye.. husk at disse kalipperne ikke liker kobberfett.

Når du har skrapt vekk irret vil du se en liten dreneringskanal under blekket.. gjør den ren.

 

Hvorfor bruke pulverlakk? Billakk lakkert av en billakkerer sprøyter dette med utmerket resultat:)

 

Fargen er indisch rot. Den hvite Porsche skriften er i Grand Prix White: vinke :

 

Ja de gikk lett ut med trykkluft.

Men smekker de nok bare på nå til helgen for å få testa litt før Våler.

Får satse på nye pakn+stempler etterhvert. Takk for tipset med Råde.

 

Passer ikke med røde på min bil syns jeg så mine blir sorte: rock :

 

Hvilket fett, og hvor skal de fettes disse da...??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stemplene skal fettes inn med spesialfett, det følger med i rep. kit'et..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eller finnes på delesjapper, Jeg har en svær ATE-tube med dette klisset..

Når det er sagt blir ikke dette veldig varmt, i hvertfall ikke varmere enn at vanlig lakk holder fint. FoliaTec har en utmerket lakk som er noe dyr, den enkle løsningen er sort, glatt hammerite, caliperne på Nazze ser helt fine og blanke ut etter et drøyt år med vanlig bruk!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nyprisen er ikke så aaaalt for ille..2700 pr stk, og disse går jo for greie priser godt brukte. Jeg spanderte på meg nye..

 

Å hvor får du slike nye til 2700 om jeg tør spørre...??

 

Sjekka på Autotuning i Råde og på Møller i dag...lå på ca 5500-6000 begge steder husker ikke exact..

 

Dempeplatene som sees på bildet over her lå på 400/stk hos Møller...sa nei takk : dum :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Å hvor får du slike nye til 2700 om jeg tør spørre...??

 

Sjekka på Autotuning i Råde og på Møller i dag...lå på ca 5500-6000 begge steder husker ikke exact..

 

Dempeplatene som sees på bildet over her lå på 400/stk hos Møller...sa nei takk : dum :

 

http://www.vagparts.com, trenger ikke være frekk.. :) Dempeplatene (som forøvrig koster Koster 250kr/stk på vagparts, kostbare greier..) tror jeg ikke er nøydvendig, pagid-klossenne jeg kjøpte hadde denne plata på klossene.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal levere et par RS2-calippere til pulverlakkering i morgen, og må demontere gummipakningene pga varmen ved lakkinga.

Noen som vet hvordan man får ut disse gummiene UTEN å ødelegge de..??

 

Mvh

 

Du trenger ikke ta de ut. Maskerte mine med en spesiell tape som pulverlakkererne hadde og kjørte de gjennom. Skal tåle varme disse. Husk skivene gløder...... :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvorfor er det så dyrt med "repsett" til disse da? Det er jo vel bare 4 pakninger til stempla?

 

Fikk til S6 calipperne mine, dog de har bare 2 stempler, Men kostet hele 250kr for begge sider...: klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

http://www.vagparts.com, trenger ikke være frekk.. :) Dempeplatene (som forøvrig koster Koster 250kr/stk på vagparts, kostbare greier..) tror jeg ikke er nøydvendig, pagid-klossenne jeg kjøpte hadde denne plata på klossene.

 

Heh, bare bestemt jeg..: smil :

Takk for tipset, skal titte litt på deler hos de.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvorfor er det så dyrt med "repsett" til disse da? Det er jo vel bare 4 pakninger til stempla?

 

Fikk til S6 calipperne mine, dog de har bare 2 stempler, Men kostet hele 250kr for begge sider...: klø :

 

Fikk prisen på dette i dag fra Autotuning, husker ikke nå men skreiv det opp et sted..: klø :

 

Det var pakninger OG stempler i dette settet mener jeg han sa..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du trenger ikke ta de ut. Maskerte mine med en spesiell tape som pulverlakkererne hadde og kjørte de gjennom. Skal tåle varme disse. Husk skivene gløder...... :)

 

Jammen sant det..:)

Var det silicontape de kalte det forrige gang jeg fikk pulverlakket tro.

Spørs om jeg stikker ned med de i morgen tidlig likevel ja...: smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.