Kappe i lakkert bakfanger, A6

Anbefalte innlegg

Hei.

Skal montere nye endestusser på bilen min (som går rett ut og ikke rett ned), og må da kappe litt i bakfangeren for at de ikke skal peke nedover (kjøper biltema stusser til jeg finner ut om jeg skal ha bilen neste år eller ikke).

 

Er da redd for at det skal bli dårlig.. At lakken skal sprekke, eller om det skal bli dårlig saging osv..

 

Noen som har tips om hvordan jeg burde gå frem?

 

Mvh Espen

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg så på discovery en gang, at de brukte maskeringstape oppå objektet det skal kuttes i, markerte hvor det skulle kuttes, og så kuttet de. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kuttet med hva da ?

 

Kunne liksom gått med en avbiter dette, men også en stikksag, en baugfil osv...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dremel er vel fin å kutte dette med, Har iallefall kutta i griller og fangere med dette før, men ikke i lakkerte deler. Skal du kutte i lakkerte deler, så masker det du skal kutte, sånn at det ikke fliser seg opp mer en nødvendig- Også ville jeg nok ha prøvd å finne noe du kan sette på der du har kappa, en list eller noe, for jeg tror ikke det blir noe fint etter at du har kutta ut en bit.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Går vell greit om pottene ligger så høyt oppe at de skjuler det..

Hadde vell sett mer rart ut med feks en cromelist over pottene? Eventuelt sanne metallplater som noen japsebiler har over pottene..

 

Bare kom med flere tips.. Tenker jeg prøver meg litt på det i helgen når jeg er hjemme..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

En annen ting...

Denne nederste delen ser ut som å være en egen del når en ser kjapt på det.. Men mener den er en del av fangeren på min..

 

Er det slik på alle, eller har jeg kanskje en uorginal fanger?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kuttet med hva da ?

 

Kunne liksom gått med en avbiter dette, men også en stikksag, en baugfil osv...

 

Mente dremel, ja. Men hvis du får til å kutte beint med avbiter, så blir vel ikke det noen problem, da slipper du ihvertfall avflising.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

på min -02 mod er det egen del, men så på en 2000 modell i går og der er den "integrert".

mulig det har med faceliften å gjøre? (2002 mod +)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sikkert noe slikt ja..

Burde jo vært egen del på min og.. Ser jo rett og slett uoriginalt ut når en ser etter..

 

Får høre hva "gamlingen" har og si, han har alltid noe klokt å komme med i slike situasjoner :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du kan bytte den nederste ja, men er ikke sikkert at den fra faceliften passer på den gamle fangeren din. du kan evt. kjøpe en brukt på ebay for en billig penge og prøve.

Du får sikkert i verstefall moddet den til å passe om den ikke skal passe direkte.

Det blir helt klart det fineste å bytte den delen, men ikke 100% sikker på om den passer fangeren din.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Problemet er at det kan virkelig virke som at det ikke er to separate deler..

Har ikke sett skikkelig under bilen, men det jeg kan se ved å bøye meg ned, så ser det ut som om det er EN del ja..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

går fint og kutte i lakkert plast fanger.. gjør dette ofte ved montering av hengerfeste.. bruker og ha på maskeringstape og merke opp på den også kappe med en hurtigående luftsag/stikksag med fintagget blad. men vanlig sag eller stikksag funker ikke river for mye opp plasten.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.