Fins det noen enkel måte å endre instrumentbelysningen?

Anbefalte innlegg

Finnes det noen "kit" for å få endret instrument-belysningen? Jeg syns de orginale grønne greiene er skikkelig tjipe. Skulle gjerne ha hatt hvite skiver med belysning fra baksiden... Ikke foran som de normalt er på GolfIII... Noen som har gjort dette før....?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det som gjør at det blir "grønt" lys er at det ligger en "grønn folie" inni speedo.huset!

Det enkleste å gjøre er å ta ut folien å "lakke" pærene i instument huset.... der har du en enkel måte å få "byttet" farge på...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ta et søk på nettet på "Indiglo guages". Jeg har selv kjørt en Jetta 3 (aka Vento) i USA med slike skiver, og de var bare helt kule! Det eneste som kan være et problem er at USA har MPH.

Her er bilde av skivene i bilen jeg kjørte, og link til min venn Toby's instruksjoner.

22ri.jpg

http://www.icbm.org/erkson/personal/mycars/ri_gauge_faces/index.htm

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Erling Olsen

Det som gjør at det blir "grønt" lys er at det ligger en "grønn folie" inni speedo.huset!

Det enkleste å gjøre er å ta ut folien å "lakke" pærene i instument huset.... der har du en enkel måte å få "byttet" farge på...

Men da virker det fortsatt som lyset kommer fra fremsiden... Ikke bakfra som jeg kunne tenkt meg....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den siste linken var meget vettug... Må bare finne et sted å få tak i et sånt kit...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Nils Justad

det bildet.. er ikke det black light som er brukt??

Nei, det er ikke "Black Light". Det er en type fluoriserende skiver, jeg mener at de bruker plasma-teknologi. Som sagt, jeg har selv kjørt den bilen, og han har fremdeles de vanlige grønne instrumentlysene på plass, bare at de er skrudd av.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

har nettopp gjordt dette hos meg selv:

speedo%20lys.JPG

har ikke turt og fikle med lcdene enda, men har ekstra dioder til de også.. fått dioder fra http://www.dioder.dk

har også begynt å gruble på lys fra baksiden, men dette er fremdeles på "tegne arket" inni skallen min.. gidder ikke å kjøpe ferdige kit til en dyr penge da lager jeg heller på jobb der jeg har laser graverer :cool:

to sekunder så skal jeg finne igjen linken til det firmaet som lager ferdige kit : fan :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Glenn: Hvis du lager selv, husk å lag en xtra til meg;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

joda, får nå han karen i etasjen over meg til å lage noen sett ekstra når jeg først gjør det, han er litt gniten på pengene så han jobber ikke gratis.. tar vel 500,- kr i oppstarts gebyr.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

her har vi varer ja... Hvis han skal lage... Kanskje det blir billigere hvis vi ber om flere...? Eller er det dumt.... Må i ale fall få gjort noe med det... Bilen virker liksom mye nyere med en gang man får endret på dette (i alle fall min mening)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

vel, jeg tror jeg slipper unna med oppstartsgebyret, så viss vi spleiser på det så kan det nå gå bra det. men jeg må først sjekke om jeg får det til.

tanken er da at det blir laser skåret i tynn hvit PVC men hvordan vi kan fikse lys grubler jeg enda på.. kanskje det er plass til en liten kaltode bak der? har ikke vært inni speedoen enda.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Glenn Ove Pedersen

men hvordan vi kan fikse lys grubler jeg enda på.. kanskje det er plass til en liten kaltode bak der? har ikke vært inni speedoen enda.

Tror det skal være plass nok til en form for Blackligth ja..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

men når jeg tenker meg om igjen så vil jo dette bli litt feil, la oss si at jeg får laget til pvc plater som har "hull" der tallene skal være, da vil jo disse bli lagt direkte nedpå de gamle skivene og da vil jo ikke lyset trenge igjennom : bh : what to do?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

men når jeg tenker meg om igjen så vil jo dette bli litt feil, la oss si at jeg får laget til pvc plater som har "hull" der tallene skal være, da vil jo disse bli lagt direkte nedpå de gamle skivene og da vil jo ikke lyset trenge igjennom : bh : what to do?

I mitt hode ser jeg for meg en folie der det er skåret ut hull til tall osv, under denne folien legger man da en folie som lyser hvitt e.l. under blackligth lys... eller har jeg lest for mye om parlamentarismen idag?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja men lyset vil jo ikke trenge i mellom de nye og de gamle speedo skivene... ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Et alternativ er å lage nye skiver i tynn pleksiglass og lime på nye skiver som er printet på selvklebende papir. Kombinert med lys på baksiden så vil det sorte forbli mørkt og hvitt lyse igjennom. I teorien i hvertfall :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja men lyset vil jo ikke trenge i mellom de nye og de gamle speedo skivene... ?

Er vel ikke meningen heller. Tror poenget er at en legger nye skiver med utskjærte tall osv over de gamle(Akkurat som alle andre skiver), men at kun tallene lyser i mørket.

For lys kan en vel som sagt bruke noe fluoriserende greier....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

njoa, men hvor bra det blir er ett annet spørsmål. har jo rød/orange fluoriserende folie på jobb, i tillegg til diverse lyskasse folier.. det er ikke klare farger, men lyset trenger jo igjennom dem til en viss grad.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

njoa, men hvor bra det blir er ett annet spørsmål. har jo rød/orange fluoriserende folie på jobb, i tillegg til diverse lyskasse folier.. det er ikke klare farger, men lyset trenger jo igjennom dem til en viss grad.

Vel, hvis du først lager skiver i sort folie, skjærer ut hull til tall osv, så tar du f,eks pvc plast å limer på "i hullene".

Angående gjennomlysing så tror jeg ikke det skulle være noe problem, tror kun tallene og viserne lyser opp hvis vi bruket et Slikt

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

den forstod jeg ikke helt, : rolleyes pvc'en er jo hvit.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

den forstod jeg ikke helt, : rolleyes pvc'en er jo hvit.

Akkurat, derfor skal den ligge under andre folien(Den sorte), slik det blir hvit der det er laserskjært ut hull, når en da slår på blackligthn så vil kun pvcèn lyse, fordi den er hvitt. Resten av skiva vil ikke lyse, fordi den er sort...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ah, først få mekket PVC plata, så montere sort folie oppå den igjen da?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.