Anbefalte innlegg

Da jeg skulle på jobben her for noen dager siden kom jeg om morgene og skulle starte 80'en. Det bare klikka i starteren. Så jeg prøvde å trille nedover bakkene her, men da jeg slapp clucthen i 2. gir bare låste hjula seg.

Da jeg kom hjem fra jobben prøvde jeg å taue den i gang med A4'en, men den nesten kvelte seg når brodren slapp clutchen på 80'en i fart!

Prøvd å dra den rundt på veiva i fri, men motoren satt bom fast. Satt den i gir å rikka den litt fram og tilbake så sa det "knekk", også løsna alt opp. Er blitt litt merkelig når jeg slipper cluchen nå, men går som en klokke uten ulyder.

 

Men noen som aner hva dette kan være? Er pendlerbilen min så er ikke, så klar for å stå på jobben 10 mil unna med skjært motor..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bumper denne da jeg skal kjøre 60 mil om noen dager!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan ikke være noe type stein eller fremmedlegeme som har kommet seg inn på tannkransen til starteren eller noe da? Som har blokkert, men falt bort når du rikket på bilen? Og at det kan ligge noe rart i bunnen av noe hulrom ett sted?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da burde dette ha blitt knust/ødelagt når jeg dro den 150 meter i gir med A4'en. Motoren var helt låst selv når den stod i fri, men fikk som sagt dratt den rundt når den ble dratt i gir av A4'en.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har vært borti det samme selv, dog på en Quattro, og der er det som kjennt en del mer krefter som vil hjelpe til når man tauer i gang, for der sto alle 4 hjulene bom stille selv med rivstart visstnok.

Ble byttet motor i bilen da det ble konstatert full skjærings, men ved en tilfeldighet senere ble det oppdaget at en liten M8 skive hadde kilt seg mellom starterhjulet og startkrans, den var temmelig flatklemt... Men mere skulle altså ikke til.

 

Kan jo være i ditt tilfelle at fremmedlegemet har kilt seg i noen av de bevegelige delene til clutchen?

 

Det jeg ville gjort var å "herje" litt i nærheten av hjemmlige trakter med clutch og gir, røske og rive litt i giringa og mishandle clutch litt, holder det da holder det som regel evig : smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.