HJELP! Termostatskifte-trøbbel

Anbefalte innlegg

Skiftet termostat fra mekonomen, (merke Wahler,) på bilen min i dag (A4 B5 96 1,8l ) siden motoren ikke kom opp i driftstemperatur.

Men da jeg skulle sette den i helte jeg på litt vann for å se om den var tett, det var den selvfølgelig ikke, det rant litt vann ut. :confused:

Jeg skrudde termostaten av igjen for å se om jeg hadde gjort noe feil, men fant ingen. Da jeg skulle skru den inn igjen merket jeg at den ene skruen hoppet over gjenger,: eek : tok den ut og fant ut at gjengene inne i skruehullet var ødelagt... : bh : Gjengene tålte utrolig lite, brukte ei liten skralle for å løsne og stramme, men tok tydeligvis knekken på gjengene.

Spørsmålet er da, hva kan jeg gjøre for å nye gjenger? gjenge opp på nytt eller er det greit med løsgjenger?

Håper på kjappe svar siden bilen er i daglig bruk og den kan nesten ikke stå så lenge.

Mvh. Kristian H.Foss

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor kan jeg få kjøpt gjenge sett for å gjenge opp hullet på nytt?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor kan jeg få kjøpt gjenge sett for å gjenge opp hullet på nytt?

Biltema, Clas Ohlson har. Würth også. Og sikkert mange andre.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Biltema, Clas Ohlson har. Würth også. Og sikkert mange andre.

Ok, må vannpumpa ut for å borre før gjenging, eller kan jeg ta det mens den sitter der?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

BumP...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.