#1 Skrevet Mai 5, 2008 Når jeg kommer opp i ca 80 hører jeg et jamt støy med en spesiell takt fra den ene siden. Kan ikke si at jeg føler noe særlig vibrasjon i bilen ellers. Hva kan dette være ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 5, 2008 jekket nettopp opp bilen foran og raklet på begge hjulene. fikk såvidt en klonk klonk lyd når jeg raklet. Er det hjullagrene mon tro ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 5, 2008 jekket nettopp opp bilen foran og raklet på begge hjulene. fikk såvidt en klonk klonk lyd når jeg raklet. Er det hjullagrene mon tro ? hjullagrene sjekker du ved å ta tak oppe og nede på hjulet og bikke frem og tilbake. er det ikke tight begynner hjullagrene å gi seg.sjekkes når den står m hjulet fritt selvsagt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 5, 2008 kom kun sånn lyd når jeg raklet med nevene kvart på tre. Det var ingen kraftig lyd, men kunne virke som slakk. Når jeg raklet med nevene på klokken seks merket jeg ingenting. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mai 5, 2008 kom kun sånn lyd når jeg raklet med nevene kvart på tre. Det var ingen kraftig lyd, men kunne virke som slakk. Når jeg raklet med nevene på klokken seks merket jeg ingenting. hmm...klokka tre er jo gjerne leddene i tannstang som sjekkes.vi sjekker ikke lagrene før i seks tida hehe 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mai 5, 2008 hehe virker ikke som noe alvorlig egentlig, men er veldig irriterende. Kan kjenne en svak svak vibrasjon i rattet til tider og. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mai 5, 2008 hehe virker ikke som noe alvorlig egentlig, men er veldig irriterende. Kan kjenne en svak svak vibrasjon i rattet til tider og. bare som et forslag....kan det være noe så enkelt som bremsedekslene som kommer borti skivene....???? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mai 5, 2008 Det har jeg faktisk ikke sjekka, men det er vel en mulighet kanskje. Skal sies at bilen er gått 280000km 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mai 5, 2008 Det har jeg faktisk ikke sjekka, men det er vel en mulighet kanskje. Skal sies at bilen er gått 280000km ja og de festene kan brått ruste rundt de små skruene de er ferstet i. løp å sjekk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mai 5, 2008 Blir lyden/vibrasjoner kraftigere ved sving eller? Kan jo tyde på litt slitte lagere.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Mai 5, 2008 husker ikke helt, skal sjekke det når jeg kjører på jobb i morra. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Mai 22, 2008 Lyden er der enda. Oppdaget idag at når bilen står stille, og jeg rører på rattet så merker jeg tydelig slakk. Kan dette ha noe med lyden å gjøre mon tro ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Mai 22, 2008 Endeledd? Ingen som har foreslått det. Eventuelt resten av leddene inn til tannstangen. Men, min B5 har gått 250'km, og føler jeg har ca 1 cm dødgang på rattet, der jeg ikke får noe styrerespons. Jeg har ikke noe lyd som du beskriver, men har lett vibrasjon når jeg nærmer meg "slutten" av slarken, men ikke noe virbrasjon når jeg ligger med "trykk" på rattet. Jeg har byttet ene endeleddet for 50-60'km siden, og den andre helt nylig. Kanskje vi har noe av det samme, men bare at du har kommet lengere? Virker jo ikke som du har hjullager, men jeg følte jeg hadde mer vibrasjon i bilen før jeg byttet ett hjullager bak, som forøvrig var helt uten ulyd, i motsetning til det høyre bak, som hadde lyd. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Mai 22, 2008 B5 har vel litt problemer med tannstang? Min ser jeg iallefall at er byttet, sikkert pga den slakken som mange har. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Juni 5, 2008 Har litt av samme på min 1.8T B5 avant Jeg har en liten ulyd, som forsvinner når jeg enten bremser, gir gass, eller svinger (forsvinner både på høyresving og venstresving) De endeleddene ble bytte for 3 dager siden, sammen med resten av forstillinga og bilen har vært på 4hjulskontroll i går) Kan det være hjullagrene? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...