#1 Skrevet Mai 5, 2008 Jeg har tenkt å montere G60-bremser på Rolf etter hvert. (1990 Golf 1,8 GL m. tromler) Nå demonterer jeg Bad'roc (Scirocco II, som har identisk hjuloppheng med Golf I), som er bygd om til 16V-bremser bak. Er 16V-kallipperne bak de samme som på G60? Med andre ord: Kan jeg bruke disse kallipperne når jeg bygger om til G60-bremser? Her er det Odd Ivar som hjelper meg med å montere en overhalt kallipper bak på Bad'roc for noen år siden: 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 5, 2008 Det er levert 2 forskjellige calippere bak, 36mm og 38mm. G60 har nok 38mm mens noen eldre 16v har 36mm (dim på stempelet). Fysisk er de identiske utvendig og bruker samme sadel,klosser og skiver. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 5, 2008 Så jeg kan bruke dem selv om de er 36mm? Eller kan det bli prob med godkjenning osv, hvis jeg forsøker å få bilen godkjent som en G60? (Drømmer om å bygge om bilen til G60 etter hvert. Da er det jo like dumt å bygge om til G60 bremser når de trenger overhaling...) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...