Senking 40mm av en 90 Quattro typ89 med 215/45/17 foran og 225/45/17 bak.

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Lurte på om det blir totalt gæli om man senker 40mm en 90 Quattro typ89 når det er OZ 17" felger med 215/45/17" foran og 225/45/17" bak, virker som de er for store bak bare de, kjenner at det subber bra når man akselrerer eller har flere baki. Er det bredden på dekkene bak som tar borti? Hadde 225 foran også og da tok det inni under nedbremsning spesielt. Alternativet blir jo å kjøpe 215/45/17 bak også.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du må få på like dekk foran å bak ellers kan du ta livet av driv-verket ditt. Du har jo egentlig litt for store dekk også. 215/40-17 er den dimmen du skal ha.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for svar! Men går vel greit med 215/45/17 sikkert? Både foran og bak.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kjører på 225/40 18 på min coupe, null subbing bak, subber kun ved full sving med kraftig krenging framme.. dog med orginale sportsdempere...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

subbet med 215/45 17 på min audi 90, med 45 mm senk..har derfor gått over til 215/40 17 som gir null subbing..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Faen at jeg handla meg 215/45 dekk da, de er jo nye så =/

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er kun B4 som skal ha 215/45 17 dekk............

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

for all del! skift til lik rulleomkrets bak og forran! var ulik på min s2 når forje eier hadde den. mellomdiffen min tok kveld her for noen uker siden og har mistanke om at ulik rulleomkrets er litt av årsaken: bh : nå kjører jeg 225/40-18. dette går helt fint:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

På B4 og Coupé er 225/45-17 eller tilsvarende passe dimensjon, da disse har større hjul originalt. På B3 som det er snakk om her er det derimot mindre hjul, og 215/40-17 eller 205/45-17 blir mer riktig.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.