Anbefalte innlegg

Noen her som veit hvor mye ladetrykk disse motorene tåler?

Skal vel lade mellom 1,3 og 1,4 bar på 3.gir og 3000 omdr.

 

Fint om noen vet dette, eller om noen kjenner noen som kjenner noen som vet det :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm.. lader vel ca 1.2-1.3 org. Chip lader val ca 1.6? Hva som er grensa vet jeg ikke...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

1.67: rock : på min tidliger A4 B6 som C. Bigton har nå.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lader jo mellom 1,3 og 1,4 nå. Er vist det den skal gjøre også, på 3.gir og 3k omdr.

har peak på 1,6 på andre gir.

 

Mener det er en inne her som kjører på nærmere to. skal vel tåle opp mot det tror jeg.

 

 

Noen som har noe peiling på hvor map sitter da? :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

mulig motorn tåler 2 bar, men det gjør ikke turbon ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Måler dere med ekstern måler, eller finnes det en måte å få frem trykk i f.eks FIS eller klima?

 

(A4 1.9TDI 02)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Måler dere med ekstern måler, eller finnes det en måte å få frem trykk i f.eks FIS eller klima?

 

(A4 1.9TDI 02)

 

Vag com measuring blocks

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

vag-com ja.. men du må trekke fra 1bar. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

turboen klarer det den jo, satt på blødeventil, så den lader fullt hele tida. 2bar går fint, men går i nødmodus hvis jeg er hard på pedalen. :( vil bare vite hva motoren tåler.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis turboen din lader 2 bar stabilt trykk nå, så tviler jeg sterkt på at den vil holde spesielt lenge.... Lenge har du kjørt sånn?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den har peak på litt over 2-2,1bar og ligger stabilt på 1,8-1,9bar. Kjører ikke sånn, har bare prøvd. Og den dieselskrukka sparka jaggu ifra.. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så vist man chipper disse motorene til ca 180 hk og 410nm så holder ikke turboen så lenge da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Med chip lader den vel 1,6-1,7 bar. Og det er vel en grunn til at det ikke er mer, så med chip er det ikke noe problem.. Det først når en skal ha mer enn det det begynner å tære på snila... :)

 

Ok Truls. 1,8-1,9 bar stabilt kan vel sikkert gå bra det, lenge også, men JEG hadde ikke kjørt med det med mindre jeg hadde i planene å bytte turbo uansett... For det er vel på kanten av hva turbo tåler...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, den går ganske bra! Altså jeg har samme trykket fra bunnen uten den blødeventilen også, men pga momentbegrensninga så dabber trykket av oppover på turtall. Dette høres godt også. Men sånn som jeg har gjort det nå da, så lader snegla maks hele veien opp til 5000 omdr. Bilen går nesten bedre fra 3000 og ut, enn den gjør fra 1500 til 2500 omdr :P

 

Men jeg tørr ikke kjøre sånn før jeg vet hvor mye den motoren tåler. Tåler den juling, så blir det større snurre å dyser. :) Arti med dieselpurke som går godt..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare for å ha sagt det, den snurra suser som jager når en passerer 3000 omdr. :D Bør prøves av den som vil teste dieseldyret sitt..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror nok maten tåler endel. Trimmes mye TDI i statene og der dobles og mer effekten på org innmat, såvidt jeg har forstått. :)

 

Åssen monterte du den ventilen da? :) pic´s er bra ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.