#1 Skrevet Mai 5, 2008 Sliter litt med rallyen for tiden, den starter lett og går helt fint på tomgang når den er kald, men med en gang motoren blir varm begynner den å fjuske og gå dårlig på tomgang, samt at den rykker og slutter å dra på ca 3000 omdreininger når eg drar på etter å kjørt rolig. Har sjekka slanger og kan ikkje finne noke feil. målt co potmeter til 450 ohm.. noken som har tips til ka det kan vere og ka eg kan sjekke? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 5, 2008 Tomgangsventilen som ligger på toppen av motoren mellom toppdeksel og innsug. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 5, 2008 jeg har noe av det samma problemett på bilen min. var på møller i dag og tok en diagnose test! der fikk jeg opp feil på motoromdrejningsføler-G28. så jeg tenkte jeg skulle prøve og bytte den men hvet ikke hvor jeg får ny eller hvor den sitter 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 5, 2008 jeg har noe av det samma problemett på bilen min. var på møller i dag og tok en diagnose test! der fikk jeg opp feil på motoromdrejningsføler-G28. så jeg tenkte jeg skulle prøve og bytte den men hvet ikke hvor jeg får ny eller hvor den sitter På eldre biler så vil en alltid få opp denne feilen når motor ikke er igang.. ingen feilkode egentlig 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mai 6, 2008 Prøv med en ny blåtemp. føler. Den sitter i forkant på toppen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mai 6, 2008 tok av kontakten til den blå temp føleren, då går bilen finere på tomgang men med ekstremt lavt turtall, har ikkje prøvd å køyre bilen med føleren frakobla.. syns og bilen blir fort varm og at oljen blir veldig varm, veit ikkje om det har noke å bety? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mai 7, 2008 Hva er motstanden i den blå vanntemp sensoren varm og kald da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mai 7, 2008 Sjekket tenningen ? Varierer problemet ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mai 7, 2008 Har skifta den blå temp sensoren uten forandring, problemet blir verre jo heitare motoren blir.. og vist eg gir gass og holder den stabilt på turtall går den fint noen sekund før den begynner å fjuske, samme hvilket turtall:confused: 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mai 9, 2008 Fikk du byttet bensinfilter? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Mai 11, 2008 Fikk du byttet bensinfilter? Jepp har byttet, men blei ikkje noke bedre av det:( 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Mai 11, 2008 Sjekk all jording og sjekk fullgass-/tomgangsbryter og ledningen på disse 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Mai 25, 2008 Sjekk all jording og sjekk fullgass-/tomgangsbryter og ledningen på disse Korleis sjekka eg fullgass/tomgangsbryter? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Mai 27, 2008 har sjekka både tomgang og fullgass bryter og de fungerer fint.. men tomgangsregulatoren den surrer og går hele tiden uansett hvilket turtall eg har, er det normalt? trur og at eg har feil plugger, har w4dpo, men har blitt anbefalt å bruke w5dpo, men i autohidden står det at eg skal ha w6dpo? noken som kan fortelle meg ka som er rett?? Har og skifta alle vakumslangane og virka som bilen går litt reinare, sto nettopp i ca 10min på tomgang og var lite fjusking då i forhold til før.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Mai 28, 2008 På SNStuning.com/DIY er det noen fine skjemaer for feilsøking. Kan godt være du har feil plugger ja. W4DP0 passer best på trimmede G40, eller høykomp G60 med 270-280 hk+++ W6DP0 er orginalt, din er sånn i grenselandet mellom W5 og W5DP0 (Org G40 plugg) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...