#1 Skrevet Mai 5, 2008 trenger gode innspill her! Nybygt 2.5 femmer, bremset 560hk, men går alt for fort varm. Går ellers helt fint og uanstrengt, og går som en kanon v fullgass: smil : for å slippe å skrive det samme 2 ganger, limer jeg inn sitat fra prosjekt tråden: " prøvde å kjøre ca 1km jamn fart uten pådrag, men med vifta av(kjører den med bryter og ikke termostat)... å kjølevannet steg raskt oppimot 120 gr C... Dette var på kvelden med luftemperatur på 10gr C Riktig nok står kjøleren min i en ugunstig skråstilt posisjon.. men det er det da flere andre som kjører med og. Jeg har ny termostat (org vag) ny vannpumpe(mekonomen), Ny kjøler, Ny RS2 vifte (har også kokt termostaten å funnet at den åpner v 90gr) når jeg kjører med vifta på klarer den å holde temperaturen nede på 90 grader, og den holder seg også ved en del pådrag , men ved banekjøring er jeg sikker på den går varm. det må da være noe galt en plass?? men skjønner ikke helt hva.. med så mye nye deler..motoren får også opp driftstemp etter usedvanlig kort tid. lav tenning er en tanke, men da burde jo eksosen vært ille varm noe den ikke er. Gåen toppakning/ sprekt topp er en mulighet, men bruker ikke vann, ryker ikke, eller bobler i exp tanken. så da er det vel neppe det... Kan nevne at på 700hk ++ femmeren til en kompis, holdt den såvidt 90grader v hard kjøring på rudskogen for en uke siden, dette var med gammel radiator og orginal audi 90 vifte..." 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 5, 2008 Luft i systemet.....? Siden du skriver den kommer opp i driftstemp usedvanlig fort. Var iallfall første tanken som slo meg. Luftboble/r kan lage et pent lite h*lvete 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 5, 2008 legger også ved et bilde av plassering, ser galt ut men vet det er flere som kjører med radiator slik. bildet var før jeg byttet til ny radiator... uten at det hjalp heller.... Mycket takksam for all hjelp. Kan også nevne at varme app register ikke er koblet inn, men med varmen av er jo det normalt blokket alikevel. da jeg kjørte noen få runder på bane ifjor, kjørte jeg med vifta konstant på, men måtte allikevel slakke av hele langstrekka for å holde tempen nede: bh : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 5, 2008 Hvis det ikke er luft i systemet kan du jo vurdere å montere en liten ekstra radiator,hvis du har plass til det. Men vet flere som kjører med org. radiator slik som du uten problem........litt rart du sliter med det egentlig 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mai 6, 2008 prøv å lufte systemet igjen, og igjen.. har hatt endel trøbbel med dette selv.. still bilen slik att lufteskruen er øverste punkt.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mai 6, 2008 Lag en luftføring av et eller annet som tåler litt varme på sidene og under radiatoren slik at du leder luft til den. Om den bare står uten noen luftføring blir gjennomstrømningen av luft elendig, da luften stort sett tar "letteste vei" utenom radiatoren. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mai 6, 2008 bor et lite hull i termostaten. mye letter å få lufta den da. evt kjør uten. hvis ikke det hjelper har du sprekk i toppen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mai 6, 2008 Lag en luftføring av et eller annet som tåler litt varme på sidene og under radiatoren slik at du leder luft til den. Om den bare står uten noen luftføring blir gjennomstrømningen av luft elendig, da luften stort sett tar "letteste vei" utenom radiatoren. Må du bruke kjølevifta betyr det at lufta går rundt når den ikke blir trukket gjennom av vifta. Dette sammen med litt luft i systemet er "dreper'n" for kjølinga 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mai 6, 2008 bor et lite hull i termostaten. mye letter å få lufta den da. evt kjør uten. hvis ikke det hjelper har du sprekk i toppen Gjør som han sier, ta en tur uten termostat får da får du kanskje ut litt luft se om bilen enda koker/blir for varm, blir den perfekt, sett i tarmostaten og se om alt er like bra:D 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mai 6, 2008 Ta ut venstrelykta når du kjører på bane? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Mai 6, 2008 Hvis det ikke er luft som gjør det så kan du spikke av en liten flik av termostaten din. Det var en mod jeg måtte gjøre på en scooter jeg hadde når jeg monterte trim-sylinder. Prøvde først uten men da gikk den altfor varmt...........fyrte opp Dremelen å kutta vekk en liten bit å da hadde den perfekt temp. Ble heller ikke problem med at den gikk for kaldt. Hvis du ser for deg termostaten som en klokke så kutta jeg et snitt ifra klokka 10 til klokka 2.Rett over liksom........... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...