#1 Skrevet Mai 6, 2008 Lurer på om det er mye jobb å skifte girkasse på en 82mod audi Ur quattro? Tenkte jeg skulle skifte clutch og,hvor får man kjøpt det til en grei pris? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 6, 2008 Du skal vell ikke skifte girkassen, men ta den ned for å skifte cluth. Det er enkel og grei skruing om du har værktøy og bukk, samt en girkassen jekk. Den kassa di er litt tung. Trenger sentrerings verktøy for cluth slik at du får den rett der den skal være og ikke må ned med kasse igjen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 6, 2008 Skal skifte den er død. Litt rart,skulle gire fra 4gir til 5gir så var den død(fin kjøring) Bilen går i alle gir,men rører seg ikke? Trodde først det var en drivknute eller mellom aksel,men det ser bra ut? Noen som har samme prob? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 6, 2008 Løft opp bilen på bukk og drei hjul samtidig som du holder drivaksel igjen. Om noen står i ro mens hjule dreies så er det knuten. Du må selvf ta et og et hjul. At du har klart å bryte av hovedaksling inn eller ut av kasse høres litt rart ut. Tipper det er cluth eller drivknute som er gått. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mai 6, 2008 Neida. Det er i grunn fort gjort. Det går for det meste i 13/17 og 19mm verktøy. På min GTE Quattro måtte jeg vekk med Eksos manufoild også. Ellers er det et stort pluss med bukk. Jeg klarte å få opp kassa uten girkasse løfter, men er jo et klart pluss. Jeg kjøpte clutch på Mekonomen, men du får det mye billigere fra US. Lykke til. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mai 6, 2008 Tror og det er clutch eller drivknute som er gåen. Har bukk og gir løft,så det går greit Det er vel 4er gte har?blir vel litt mindre plass på min 5er: gråter : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mai 6, 2008 Prøvde og å dra i begge sperrer,ingenting skjedde. Om det var en drivknute,ville vel bil gå frem med bagge sperrer inne? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mai 6, 2008 Hvis sperrene funker så skulle den kjørt avgårde ja 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mai 6, 2008 Giroverføringa a? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mai 6, 2008 Skal skifte den er død.Litt rart,skulle gire fra 4gir til 5gir så var den død(fin kjøring) Bilen går i alle gir,men rører seg ikke? Trodde først det var en drivknute eller mellom aksel,men det ser bra ut? Noen som har samme prob? Tror giroverføringen er i orden hvis han får den i alle gir:p 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Mai 6, 2008 Tror giroverføringen er i orden hvis han får den i alle gir:p Han kan jo få dytta den dit den skal.. Men den går ikke i gir... Overføringa på 200'n var sånn når jeg fikk'n. Såvidt den gikk i gir pga den var løst og slarkete.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Mai 6, 2008 Går i alle gir ja. Det er litt lyd fra kassa når den står i gir,lyden blir høyere jo høyere gir den står i? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Mai 8, 2008 Da var kassa ute,enkelt var det IKKE(måtte litt ned med motor og travers,for å dra den ut) Var kassa som var gåen,clutch og drivknuter ser veldig bra ut. Da blir det inn med ny kasse i mårgen:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...