#1 Skrevet Mai 6, 2008 Hei Jeg har en 97mod Passat med 1.8T som er chippet. På fredag så startet den å hoste litt så når jeg stoppet opnet jeg panseret og sjekket om kabelen til LMM hadde løsnet men den såg grei ut. Senere på dagen når jeg skulle ut å kjøre så hostet den noe voldsomt når jeg skulle løyse den men etter jeg fikk litt turtall så ga det seg til slutt. Senere så gikk det lenger og lenger før dene kom seg etter jeg startet, nå så rister og hoster den noe enormt på lavt turtall og når jeg passerer ca 3000rpm så gir ristingen seg men da går den utrolig dårlig, null aks og null dreiemoent. Noen som har noen ideer? Jeg misstenker at det kan være LMM og skal kjøpe en ny i løpet av uken og skifte den. PS: motoren høres ut som en diesel på tomgang. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 6, 2008 hvis du misstenker lmm, koble den ut og kjør uten den tilkoblet, bare dra ut stikket på lmm. Går den fint og bedre er den gåen. Hvis ikke, sjekk andre feil. Kan hende du får opp en eller to gulelamper etter å ha koblet den ut, det er normalt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 6, 2008 Prøde å kjøre uten lmm i ste men det var samme problemene... Tenker også på om det kan være N75 ventlilen... noen som vet om feil på den kan forårsake slike problemer? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 8, 2008 ingen som har noen andre forslag til hva problemet kan være? Leste en annen tråd om noen som slet med en annen 1.8t som fikset den med å bytte coilene. Kan slitte/defekte coiler ha denne innvirkningen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mai 8, 2008 Sånn som jeg har plukket opp etter hvert, så kan problemet være: -LMM -N75 ventil -1 eller flere av de 4 coilene -Sluttstykket -Plugger -Bensinfilter -Dumpventilen sikkert noe mer også, men kommer ikke på noe mer i farten, håper dette hjelper litt:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mai 8, 2008 Deffekt N75 foråsaker ikke de der problemene. Da går den bare vanligvis dårlig, dvs ikke fjusking men 0.2 bars ladetrykk på max. Har du Turbo trykkmåler i bilen? Ta ut pluggene på se på de. Om du har missfraging på en av de så går bare bilen på 3 sylindre, noe jeg mistenker at den gjør. Går den på 3 sylindre kan det være enten en coil som er røket, eller at tenningsmodulen som står på luftfilteret har tatt delvis kveld. Få lest av koder i VAG-COM så er du straks nærmere løsningen på problemet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mai 11, 2008 Jeg tok vag-com forgie uke ne gang men vi hadde noen problemer slik at den eneste feilmeldingen vi fikk var noe om N75. I går byttet jeg N75 ventilen bilen hoster voldsomt fortsatt men det ble litt mer drag nå sp det kan hende at jeg burde bytte den uansett. I dag så tenkte jeg å teste om det var en av coilene som ikke funker så jeg koblet ut en og en, den første så slet motoren vedlig å hostet enda mer men når jeg koblet ut den andre så gikk motoren "vanlig" altså ingen forskjell så da velger jeg å konkludere med at det enten er coilen eller pluggen... pluggen såg forsåvidt fin ut. Bestilte fire nye coiler fra NBS på torsdag så jeg får de vell posten på tirsdag eller onsdag. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mai 11, 2008 AEB motorer pleier ikke ha dårlige coiler...kan ha en dårlig plugg....om den går sånn på tomgang kan du prøve å koble ut en og en coil....er det null forskjell på en av de kan du bytte om to coiler. flytter feilen seg har du def coil er feilen på samme sted har du def plugg eller tennings forsterker 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mai 15, 2008 Fikk coilene i går og byttet de men motoren har de samme problemene... Den går rett og slett bare på 3syl skal få kjøpt nye plugger i mårgen. Dersom dette ikkje hjelper vet jeg rett og slett ikke hva problemet er 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mai 15, 2008 Testa det jeg skrev over da?...holder en liten knapp på tenningsmodulen din jeg....den ryker oftere en coilene 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Mai 15, 2008 Enig med christian her. Nye plugger er like greit om det er en stund siden de er byttet, men skal vedde en hel haug me troverdighet på at det er tenningsmodulen. Men som sagt, VAG-COM! Har du laptopp og/eller skal ha Audi en del år framover: Invester i en kabel! Betalt ca tusenlappen for min, og den har til tider vært gull vert! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Mai 16, 2008 Okej da har jeg skiftet pluggene... og til ingen nytte.. Den går fortsatt bare på tre syl selv om jeg bytter om på coilene Jeg ska se om jeg får kjørt vag-com iløpet av neste uke Men dere tror det er tenningsmodulen? Hvor sitter den? Kan det være løse ledninger eller er den antageligvis kaputt? ASP=4026975[O]amp;Type=VW[O]amp;Model=Passat[O]amp;Year=1997[O]amp;Varegruppe=0237"]Er dette rigtig type tenningsmodul? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Mai 16, 2008 Riktig modul ja. Du finner den på luftfilter boksen 99% av de er med feil på selve modulen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Mai 18, 2008 Går det ann å teste om det er tenningsmodulen uten å ha en ny liggende? Bortsett ifra VAG-COM da:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Mai 18, 2008 Du kan teste den i en annen bil, om du kjenner noen som har likedan modell. Skal vist gå ant å teste den med et avansert multimeter med diode tester, men dette har jeg aldri prøvd om virker. Bruker du bilen daglig med denne feilen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Mai 18, 2008 Kan testes med en diodeprøvelampe. Men er 99% sikkert at det er den som er defekt. Ikke uvanlig på de tidlige modellene av 1.8T. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Mai 18, 2008 Okej vet du hvilken resultater jeg skal få med multimeteret da? Akurat nå så er det ingen av kompisene mine som har 1.8T so jeg vet ikke om jeg får lånt med noen Nei jeg har en annen bil for øyeblikket, syntes nesten at det er alt for skummelt å kjøre når den oppfører seg slik... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Mai 18, 2008 Ta deg en tur til vika så skal vi ordne bilen din! jeg har vag com og en a4 1.8t som funker som vi kan låne deler ifra å teste 41 48 48 47 Christian 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Mai 19, 2008 Var ute med Christian i dag og fikk kjørt diagnose og prøvd tenningsmodulen fra den ene bilen hans. Og vips så gikk den på alle syl igjenn: smil : Men når vi kjørte diagnose viste det seg at N75 ventilen jeg monterte tidligere ikke fungerer som den skal så jeg fikk låne en av han som jeg skal montere så snart jeg får tenningsmodulen ifra NBS i posten:) Fikk også låne en nt LMM itilfelle min er litt slitt:) Jeg vill bare takke alle for tips og inspill på tråden min Og jeg må bare atter en gang takke Christian Bigton v/ Chipseter-Ålesund for hjelpen! Tusen TAKK! Litt gratisreklame http://www.chipsenter-alesund.no/ 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Mai 20, 2008 Da hadde jeg rett da: rolleyes 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet Mai 20, 2008 Var ute med Christian i dag og fikk kjørt diagnose og prøvd tenningsmodulen fra den ene bilen hans. Og vips så gikk den på alle syl igjenn: smil : Men når vi kjørte diagnose viste det seg at N75 ventilen jeg monterte tidligere ikke fungerer som den skal så jeg fikk låne en av han som jeg skal montere så snart jeg får tenningsmodulen ifra NBS i posten:) Fikk også låne en nt LMM itilfelle min er litt slitt:) Jeg vill bare takke alle for tips og inspill på tråden min Og jeg må bare atter en gang takke Christian Bigton v/ Chipseter-Ålesund for hjelpen! Tusen TAKK! Litt gratisreklame http://www.chipsenter-alesund.no/ Bare kjekt å kunne hjelpe! va bra vi kom frem til noe fornuftig hvertfall. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...