Hvor skal jeg ta service? Møller eller hos noen andre?

Anbefalte innlegg

Skal ha bilen inn til 2 års/30 000 km service nå.

Kontakta Møller og fikk en pris på 6900,- for denne servicen... syns det var litt i drøyeste laget.

Hvor tar dere service?

Hva er fordelen med å ta service på Møller i forhold til andre verksteder?

Hva blir egentlig gjort på 2 års/30 000 km servicen? Møller-fyren kunne ikke svare på det, "det ser du når har fått tilbake bilen" var svaret jeg fikk :)

Bilen er en 2006 VW New Beetle 1,9 TDI, regner med de at servicen stort sett er lik for alle 1,9 TDI..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

mobilitetsgaranti og at de ikke slår seg enda vrangere enn hva de kan være på garanti ting

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekk priser hos andre. "Alle" skal jo gå igjennom de samme punktene uansett.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

mobilitetsgaranti og at de ikke slår seg enda vrangere enn hva de kan være på garanti ting

Mobilitetsgaranti er vel bare en veldig dyr veihjelp. Er jo ca. det samme som NAF tilbyr.. og når en har fulgt servicene så er det jo likegyldig hvilket verksted som har gjort det så lenge alle punktene er gjennomgått. Garantien vil jo uansett gjelde.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mobilitetsgaranti er vel bare en veldig dyr veihjelp. Er jo ca. det samme som NAF tilbyr.. og når en har fulgt servicene så er det jo likegyldig hvilket verksted som har gjort det så lenge alle punktene er gjennomgått. Garantien vil da jo uansett gjelde.

ja jøss, i teorien. Jeg tar aldri service hos møller... men uansett, tror det er lurt...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg tok service på min Passat nå forrige uke, 120k service, egentlig en ganske stor sak. Det kostet 3300kr uten olje, da jeg la ved dette selv.. Jeg synes personlig det er bedre å kjøpe en bil som har fulgt Møller sitt opplegg, men er kanskje bare meg..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men slik jeg har forstått det så er det ikke Møller sitt opplegg. Men Volkswagen sin opplegg, og dette har alle autoriserte verksteder like god tilgang på som Møller. Slik at de følger de samme punktene.

Men skjønner jo at det er verdt litt ekstra for noen å ha Møller-stempelet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Betalte 6000kr for oljeskift, bremsevæske og kupefilter-skift på A6'en hos Møller. Titta på lista over ting de har gjort ellers og det er egentlig en helt tåpelig pris å betale for sjekk og et stempel i den boka.

Kunne gjort det selv for godt under tusenlappen, men siden det har blitt obligatorisk med komplett hefte så slipper man ikke unna alikevel.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Syk pris på Møller.Lurer på hva i granskauen de driver md der? Skulle ha 6900 for oljeskift,bremsevæskeskift og pollenfilter???!!! Gav 2700 md longlifeolja til shell og bremsevæskekifte + pollenfilterskifte hos en jeg kjenner. 4200kr ekstra blir i drøyeste laget for meg å betale for et stempel i boka.... Heldig om du finner noen som skal ha mer enn Møller iallefall.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da synes jeg det er noen syke priser dere har fått, opp i mot 7 laken. Da skjønner jeg jo godt en vurderer andre ting. Dahles Auto i Sarpsborg jeg bruker, hadde da min på longlife service. Men uansett så koster dissse servicene LANGT mer enn de burde gjøre!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva er vitsen med å ha de stemplene i boken hvis det medfører rundt 5000,- mer per service enn å gjøre det selv?

Man får gjerne litt mer igjen for bilen ved salg, men om en da har brukt 50 000 ekstra på merkeverkstedsservice så går jo vinningen mer enn opp i spinningen likevel.....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annbefaler deg og høre litt irundt!

Jeg tok 60.000 service og hørte på pris til Møller Trondheim og Orkdal Bil (Møller) , sparte meg 2.500kr på og ta service på Orkdal bil! Er helt klart penger og spare, om man gidder og høre seg litt irundt!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

de jeg tar service hos, gir jo også stempel i serviceboka :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alle VAG forhandlere er pålagt av importøren å følge opplegget, og så er jo Møller eier av over 50% av alle som selger/forhandler VAG produkter i Norge, ganske mange % i Sverige, og nå kjøper de alt de kommer over i baltikum også.

Uansett, det er "lurt" å ha stempel i boka når du skal selge, i alle fall når den er såpass ny. Jeg kjører alle servicer via systemet, så fikser jeg litt ekstra mellom disse. Blir ikke billigere akkurat, men bilen holder bedre...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Forøvrig tror jeg du skal velge et annet verksted enn der du har undersøkt. Drammen skal ha bra mekanikere..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Forøvrig tror jeg du skal velge et annet verksted enn der du har undersøkt. Drammen skal ha bra mekanikere..

Blir vel litt langt å dra fra Bergen til Drammen for å ta service ;) Finner nok noen som kan å skifte olje her i Bergen også :) Men blir nok ikke Møller...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når jeg skal kjøpe bil ser jeg på at servicene er fulgt,men ikke nødvendigvis hos Merkeverksted.

Det som teller er jo faktisk oppfølgingen av bilen, ikke hvem som har stemplet i boka.

Det helhetlige inntrykket og tilstanden på bilen er jo avgjørende.

Det finnes mange minst like gode og bedre verksteder enn møller sine, som samtidig også er billigere.

Har erfart dette selv ved flere anledninger.

Men i garantitiden er det vell like greit å holde seg til Møller

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva med en tur over til søta bror. hører rykter om bra priser der. noen som har prøvd?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde min gamlebilen (Passat) til reg.reim+++ hos gutta i Skee (strømstad). Ca. 13.500,- i Norge og 8.000,- i Sverige. Tror ikke det er så mye å tjene på mindre servicer. Må også ta en dag fri fra jobben...

30k service er nok sikkert greit, men ved service seinere så kan jo gutta oppdage feil som de mangler deler til, og da blir det jo litt bakvendt at bilen blir stående i Strømstad...

Fra 0-120k så snakker vi 3-4 servicer, spare 3000,- hver gang, totalt ca. 12-15k... kan jo være småpenger når man skal selge. For oss i klubben som har litt peil på bil og vet hva man gjør på service så betyr ikke Møller-stempelet så mye, men men for mann/dama i gata er det jo en ekstra trygghet å vite at bilen har vært hos merkehandler hele veien.

Husk at Møller gir 15% (eller var det 10%) rabatt på delene på service med klubbkortet. Har man Møller kjøpt bil så tror jeg nok det kanskje er litt lettere å komme igjennom med garantisaker også dersom bilen er fulgt servicer. NAF medlemskapet koster 850,- i året, den trenger man jo ikke så lenge man har mobilitetsgarantien... Har ikke finlest mobilitetsgarantien til Møller, men står ingenting om fri leiebil / hotell i NAF-avtalen.. Står at medlemskapet er personlig, så låner du bort bilen til dama som skal på helgetur på fjellet med venninner (lite sannsynlig da men....) og bilen stopper så gjelder ikke NAF assistansen henne..?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Andre en møller kan vel stemple i boka. det gjør dem da på bilen min. det viser bare at du har vært på værksted med bilen. Og ikke at du har tatt den selv. Den boka er jo ikke kun for møller.

Jeg bruker Folkevogn & Audi As, og de er mye billigere enn møller. Betalte 3500kr for totalservice (120k) med leiebil den dagen. Møller skulle vel ha 3k mer for samme service.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blir vel litt langt å dra fra Bergen til Drammen for å ta service ;) Finner nok noen som kan å skifte olje her i Bergen også :) Men blir nok ikke Møller...

Shell på straume er kanonflinke folk!

Bruker de hver gang, har en tidligere verkstedssjef på Møller som kollega som også konsekvent bruker de (og anbefaler de)

bare et lite stalltips :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Shell på straume er kanonflinke folk!

Bruker de hver gang, har en tidligere verkstedssjef på Møller som kollega som også konsekvent bruker de (og anbefaler de)

bare et lite stalltips :P

HÆÆÆ!!!! Shell??? Trodde de solgte pølser jeg. Ikke dårlig at det finnes noen skikkelige bensinstasjoner igjen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

HÆÆÆ!!!! Shell??? Trodde de solgte pølser jeg. Ikke dårlig at det finnes noen skikkelige bensinstasjoner igjen.

hehe...

hadde litt problemer med å skjønne dette selv...

sist jeg var der inne, kom det også inn en ABT AS7 (Q7 ombygget av ABT)

så det er ikke bare jeg som Audi eier som er fornøyd med servicen der... :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eg betalte ca 3700 kr for service her, dette var vanlig longlife.

Har du sjekka med Frank Egil i Sogndal?

Mobilitetsgaranti har no redda oss mange ganger... ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Audi Ensjø skulle ha 9000,- for 60000km plugg og oljeskift på bilen min Arnesen på Bryn skulle de ha 7000,- , hvordan kan de forsvare en slik pris? Det skjønner ikke jeg. Neste bil blir ikke fulgt servicer på møller. Det er bare for dyrt for å få registrert serviehistorikk i pc-systemet dems.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.