Noen som er spesialister på 1.8 8v gti motorene?

Anbefalte innlegg

tenker da på golf 1-2 motorene,

 

har hatt en del skruing pga uforståelige ting som skjer med innsprutet.. jeg vet at dette skal være utrolig enkelt system, (er snakk om mekanisk sprut)

så vis jeg hadde kunne fått kontakt med en spesialist på dette området, som kunne hjulpet meg med å forstå dette både inn og ut pluss litt til..

 

venter spent nå..

 

MVH

Lasse Foss

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kanskje lettere å få svar om du spesifiserer problemet fremfor å etterlyse en innføring i dybden. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er så mye og skrive a gitt...

 

tror det er noe med trykket som er galt, er helt rådvil nå.. har prøvd så og si alt...

 

f.eks på lørdagen så kjørte jeg løp med bilen,den gikk greit i første omgangen. i andre omgangen så var det ikke noe drag i det hele tatt. klarte ikke og få opp turtallet,( kom liksom sakte men sikkert) den klarte ikke og dra lengre enn 5tusen på 2giret.. det er skikkelig grom lyd i den da dette skjer, typsik 16v lyd... mange på stevne trodde det var 16v pga lyden. men det er ikke lyden som teller. mellom andre omgangen og tredje omgangen så prøvde vi og skifte trykk regulator, og bare håpte på at bilen skulle gå bra igjen. men det gjorde den ikke.. i løpet av to runder med ren latskap av en bil så prøvde jeg bare og skru av og på bensinpumpa mens jeg kjørte, og da kom stinget. da gikk den skikkelig. klarte akkurat og kjøre meg opp en plass så jeg fikk nok poeng så jeg kom i b finale,

i b finalen så sto jeg og skrudde av og på pumpa på startplata for å kunne håpe på at stinget var der i starten, dette hjalp.. hang med ut i starten og bilen fungerte, utenom at jeg kjente noe fusking så skrudde jeg av og på pumpa mens jeg kjørte da jeg hadde anledning til det. bilen gikk hele b finalen, men punkterte på 2.runden av 5 så ble hengene litt etter.

 

fikk med bilen hjemigjen og håpet på at den gikk bra igjen, men det gjorde den ikke, virker somom den bare blir verre og verre.. har prøvd absolutt alt, kan fortelle alt jeg har gjort osv, hva vi har prøvd osv over telefon, hvis jeg får tak i noen spesialist, tar imot alt av råd og tips..

 

pluggene ser helt fine ut, med tanke på blandinga, har justert blandinga selv. og tenninga er riktig innstilt.

 

litt informasjon om bilen nå:

sitter org tank(har prøvd og bygge om til båt tank utenom at problemet ble borte)

sitter en volvo pumpe, som leverer opptil 10bar tror jeg, (har prøvd en ny org pumpe også)

sitter filter på den etter pumpa.

har prøvd og bytte dyser, ledninger osv. alt fungerer som det skal

har sjekka om kaldstartdysa kan f.eks henge seg opp men fungerer utmerket

har bytta regulator opp til 5-6 ganger, til org og større ifra audi, att og fram. ingen forskjell

har bytta hele luft boksen, og sprut systemet, uten om noe forskjell.

prøvde og shimse opp og nedpå trykket på hoved hjernen på luftfilter boksen, gikk dårligere da vi shimseet ned og litt bedre da vi himsa opp, når vi shimsa opp med 3shims(satt 2der) så gikk den som den skulle en liten tid, men så kom problemet tilbake. etter litt hard kjøring. også fungerer den igjen når jeg skrur av og på pumpa under kjøring.

har ikke hatt nok shims til å prøve 4enda.

alt av delene er tatt ifra en gate bil som fungerer utmerket..

ellers så har vi bytta coil, ledninger, plugger, hele fordeleren,

 

da vi bytta system så skrudde jeg på det systemet som satt på bilcrosseren over på gatebilen, og det fungerte som det skulle der.

 

får beklage vis kanskje alt jeg skriver er litt surrete, men er så mye med bilen så blir helt tullete i hode av det..hehe

 

 

noen som er spesialister her ell?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ikke spesiallist, men dette var rart. At den ikke vil drage syntes jeg var merkelig. Er register og alt slikt rett? Komp test? Bensinpumpa?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det kan ikke være rusk/dritt i bensinrørene mellom tank og mengdefordeleren da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

alt sitter riktig ja, bensinpumpa fungerer føde pumpa også;), komptesten var fin, jevn og grei på alle lå på ca 13bar + -.

trykket fram til motorrommet er som det skal være, strømmer på... så tviler på dette også... hadde tenkt til å blåse igjennom systemet men har ikke kommet så langt enda, men setter min tvil på dette...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du sjekket om det er dritt i de små filtrene ved inntakene til mengdefordeleren?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Etter å ha fått mye dritt på tanken (rusta påfyllingsrør) på min første golf 1 gti så hadde jeg ofte problemer med at bilen ikke ville dra. Da var det bare å dra ut dysene for så å kjøre igjennom med 5-56.

Det kan være verdt et forsøk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

prøvde med 4shims idag, nå går den som faen....har testa den både hardt og lenge for å være sikker,

 

den forklaringen jeg har på dette er att den volvopumpa gir for hardt trykk inn på mengdefordeler, så den fjæra slår ut, så man må shimse opp sånn så fjæra klarer å stå imot, mulig jeg har feil i forklaringen, men fungerer ihvertfall nå...

 

så da blir det løp på elverum til helga, bare og komme..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ka du ta bilder av hva du har shimsa?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

prøvde med 4shims idag, nå går den som faen....har testa den både hardt og lenge for å være sikker,

 

den forklaringen jeg har på dette er att den volvopumpa gir for hardt trykk inn på mengdefordeler, så den fjæra slår ut, så man må shimse opp sånn så fjæra klarer å stå imot, mulig jeg har feil i forklaringen, men fungerer ihvertfall nå...

 

så da blir det løp på elverum til helga, bare og komme..

 

Kjører du med eller uten den orginale trykkakkumulatoren?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

trykkakkumulatoren er den som holder trykket oppe i systemet da bensin pumpa ikke er i drift? isåfalls å er denne utkoblet...;)

 

 

kan prøve og få tatt noen bilder iløpet av morgen dagen;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.