#1 Skrevet Mai 6, 2008 skal kjøpe en force resirk vent men vet ikke hvilken fjær jeg skal velge. har en Chipet S4 med strammere wg fjær, 3 toms eksos, og åpen filter. hadde også vært fint om noen som har for å imot meninger om denne resirk ventilen. takker for alle svar.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 6, 2008 Du mener Forge 07? Grønn - 10-12 PSI Gul - 5-15 PSI ca 1bar ladetrykk. Blå - 23-30 PSI Rød - 30 + PSI 14,7 PSI = 1 BAR 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 6, 2008 Om du vet ladetrykket ditt så kan du gå utifra tabellen Robert postet over. Jeg lader 1.3bar på min 1.8T. Jeg kjører med gul fjær og en shims som følger med ventilen. la på shimsen siden gul er 1 bar og pluss bitelitt til så da tippet jeg den ble passe. den åpner og låter perfekt hos meg. Du må ikke montere for "stiv" fjær. For om du gjør det sier det seg selv, stempelet klarer ikke og åpne, overtrykket blir i turboen og slites langt fortere ut siden overtrykket ikke kommer seg ut. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 6, 2008 Om du vet ladetrykket ditt så kan du gå utifra tabellen Robert postet over. Jeg lader 1.3bar på min 1.8T. Jeg kjører med gul fjær og en shims som følger med ventilen. la på shimsen siden gul er 1 bar og pluss bitelitt til så da tippet jeg den ble passe. den åpner og låter perfekt hos meg. Du må ikke montere for "stiv" fjær. For om du gjør det sier det seg selv, stempelet klarer ikke og åpne, overtrykket blir i turboen og slites langt fortere ut siden overtrykket ikke kommer seg ut. Joda, det kommer seg ut gjennom turboen i form av kvitring Men som du sier, ikke veldig lønnsomt i lengden på det vesle sneglehuset:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mai 6, 2008 Er vel vakumet som står for største kraften ved åpning? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mai 6, 2008 jeg skal lade 1,5bar.. tro om eg kan bruk ei gul fjær å evt 2 sims? takker for svar.. er nok en 07 force 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mai 6, 2008 jeg skal lade 1,5bar..tro om eg kan bruk ei gul fjær å evt 2 sims? takker for svar.. er nok en 07 force Tror nok det er idielt for deg det da med gul fjær og en shims eller 2 ved 1.5bar trykk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mai 7, 2008 ok.. takker for alle svar.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...