#1 Skrevet Mai 7, 2008 Har merket i det siste, at kommer en tikkelyd når jeg holde klutsjen inne.. Touran 2.0TDI Hva er dette? Ingen som har tips, må jeg på verksted for sjekk? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 22, 2008 Folkens?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 22, 2008 uten at jeg kjenner så mye til de bilene men kan nok være noe med utløserlageret når du har sånne lyder. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 22, 2008 er nok utløserlager, ja 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mai 22, 2008 hehe.. Hva er det? Og hva må man/kan man gjøre med det? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mai 23, 2008 det bør byttes.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mai 23, 2008 om det er bare litt ulyd kan det nok kjøres med en stund, må nemlig ut med girkassen for å bytte det 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mai 23, 2008 oi.. svarte! Hva er dette for no, utløserlager? Det hørtes ut som en svindyr afære.. Hvorfor skjer dette? bil som har gått 40.000km, garanti? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mai 23, 2008 Sikkert garanti. Utløserlageret i seg selv er ikke dyrt, men jobben kan fort bli dyr ja. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mai 23, 2008 Hva er grunnen til at slikt skjer? Er ikke slitt clutch!? så dette er noe mellom clutsj og drivverk eller no da Får kontakte Albjerk å høre.. Hvordan kjøre med? Kan man? Kan noe annet ryke ? Og tusen hjertelig takk for svar folkens, det er utrolig med kunnskap noen sitter med her Takker 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Mai 23, 2008 kjøpte du bilen brukt hos en forhandler? jeg fikk ikke mer enn 6000km eller 6mnd garanti på min iallefall.. får krysse alt jeg har av ledd og håpe det ikke skjer med min enda ;D lykke til! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Mai 23, 2008 Nybilgaranti.. 3 år 100.000 km vel? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Mai 23, 2008 Hva er grunnen til at slikt skjer?Er ikke slitt clutch!? så dette er noe mellom clutsj og drivverk eller no da Får kontakte Albjerk å høre.. Hvordan kjøre med? Kan man? Kan noe annet ryke ? Og tusen hjertelig takk for svar folkens, det er utrolig med kunnskap noen sitter med her Takker Ikke clutchen som er slitt da nei, handler om utkobling av clutch.(Navnet utløserlager sier igrunn seg selv). Du kan jo kjøre uten å gire:p Ser for meg at det eneste som skjer er at du ikke får den ut av det giret du har den i hvis det skulle ryke. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Mai 23, 2008 hehe.. Takker igjen Og navnet sa meg ingenting, nok om det! Men får finne et gir som passer til alt jeg da, 3. eller no. Fint med diesel Neida Får høre med Albjerk mandag Men kan da umulig være slitedel God helg 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Mai 23, 2008 hehe.. Takker igjenOg navnet sa meg ingenting, nok om det! Men får finne et gir som passer til alt jeg da, 3. eller no. Fint med diesel Neida Får høre med Albjerk mandag Men kan da umulig være slitedel God helg Er ulyden der hele tiden hadde jeg nok kjørt så lite som mulig og dratt til verksted på mandag morgen som du sier. Det er faktisk verre når det er ulyd når clutchen er inne enn når den er ute. Kommer ulyden når clutchpedalen er ute er det bare slitt lager som skrangler rundt på akslingen. Disse lydene blir som regel borte når man legger litt press på clutchpedalen. For at det skal bli lyd når lageret legges inntil clutchen må rotasjonsmuligheten i det være borte(låst) eller liten. Etter hvert vil da motoren stoppe (hvertfall på tomgang) pga for stor motstand hver gang du trykker inn clutchen. Da vil du ikke greie å starte motoren med clutchen inne heller. Ha en god og bekymringsfri helg:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Mai 28, 2008 Liten update for de som evt lurte Var på Albjek idag, og det var ikke helt sikkert men mekanikeren mente det var svinghjulet.. Hadde vært noen tidligere eksempler på dette, så da får vi håpe det er en garantisak. Men det kunne de ikke si, før det har hatt bilen inne (neste torsdag) for å konstantere hva det er før bestilling av deler... *Ikke greit når man må innom minst 3 ganger før det blir gjort noe.. Men skulle visst gå an å kjøre med, hvis lyden ikke ble værre 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Mai 28, 2008 Har merket i det siste, at kommer en tikkelyd når jeg holde klutsjen inne.. Touran 2.0TDI Hva er dette? Ingen som har tips, må jeg på verksted for sjekk? fikk akkurat det samme på min bil. pluss litt vibrasjon og luggete clutch. da var det noen av fingrene på lamell platen som hadde knekt. har fått time den 12 juni og pris.14000. men da er det snakk om en s6 plus. sikkert billigere på din bil. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Mai 29, 2008 hehe... Men er ikke snakk om no lugging her, så er nok to forskjellige problemer Bør uansett være garanti spørr du meg! bilen har 40´k på telleren.. men dette skulle de da avgjøre neste uke 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Mai 29, 2008 Vært mye tull med svinghjulet på diverse vw så jeg vil tippe at dette er lyden du hører og.. og du har 5 års garanti på bilen hvis den er kjøpt i norge 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Mai 29, 2008 hm.. kjipe saker for flere med andre ord Men de gjør det vel ikke no bedre, bare sette en ny "like dårlig del" inn vel? hehe Så satser de på den holder ut garantien.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet Mai 29, 2008 hm.. kjipe saker for flere med andre ord Men de gjør det vel ikke no bedre, bare sette en ny "like dårlig del" inn vel? hehe Så satser de på den holder ut garantien.. Har vært en utvidet garantisak dette, jeg fikk innkalling til kontroll av svinghjulet for to år siden. Blir byttet på garanti. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet Juni 5, 2008 hm.. Hadde den på sjekk idag Og det var ikke svinghjulet, ikke utløserlageret, ikke klutsjen.. men et deksel mellom girkassa og motoren, dette hadde visst også vært byttet på denne bilen tidligere. Merkelig at de ikke leser historien før de anslo noe! Men det var visst bare å kjøre med, og girkassa måtte ut for denne operasjonen også. Så skal inn den 17. Men er garantien utvidet, eller hva bør man gjøre Bytte dette før garantien går ut evt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#23 Skrevet Desember 27, 2008 Korleis gjekk det her da? Har en bror som sliter med lignende problempå passaten sin for tida... Men muligens litt mer enn det du hadde på din.... http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=141472&highlight=passat+06 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...