#1 Skrevet Mai 7, 2008 Har en Audi 80 2,6 V6 som eg lurrer på om eg skal ta en motor vask på. Er dette noe lurt å gjøre? eller burde eg ikkje gjøre det? Nåken som har erfaring med dette? noe eg burde dekke til? noe eg absolutt ikkje burde spyle på? kan eg bruke høgtrykk spyler? eller burde eg berre ta hageslangen å late det renne ut over motoren? nåken ideèr? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 7, 2008 Spyl i vei, så farlig er det ikke. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 7, 2008 jeg har aldri hatt noe problem med dette. men så klart setter man ikke høytrykk strålen rett på svarte bokser og andre ting det går ledninger inn i. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 7, 2008 Kan være greit å dekke over fordeler og plugger med en plastikkpose e.l. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mai 7, 2008 jeg ville brukt hageslangen, er ikke alt av gamle biler som liker høytrykk. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mai 8, 2008 Bruk real avfetting, la det stå noen minutter og bruk en børste til å løse den værste skiten.. Ha gjerne bilen over en grav eller lignende, så får du vasket under også ( Ha på klær som tåler litt skit ) Skyll så av med det trykket du klarer å presse ut av en hageslange.. Ikke høytrykkspyler Prøv å ikke spyle direkte inn i luftinntak da :-) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mai 8, 2008 Ikke høytrykkspyler Tøys og tull, bruk høytrykkspyler, omså steamer, det er sjelden det går noe i stykker, og skulle det gå noe i stykker så står det sånne V6motorer i bøtter og spann på høggeren. Jeg steamer omtrent 1motor om dagen, noen ganger flere motorer om dagen, og jeg kan vel telle på 1hand der det har vært at jeg har måttet bytte noen smådeler, og de to gangene jeg har byttet ut noe så har det vært svinghjulsføleren, og det på to Volvo. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mai 8, 2008 Enig, verste problem jeg har hatt har vært fuktig tenningssystem uansett motor. Skal det bli rent er høytrykk, gjerne med varmt vann det eneste som nytter. Hageslange blir for pinglete om det er skittent og ikke bare støvete.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mai 8, 2008 Enig, verste problem jeg har hatt har vært fuktig tenningssystem uansett motor. Jepp, jeg steamet en Renault akkurat nå, tok av fordelerlokket og blåste det tørt, løftet opp plugghettene og blåste det tørt, nå står det åpent i sola og lar det tørke i en time, og jeg vet med 100% sikkerhet at ikke noe har tatt skade av det, den kommer til å starte og gå som den alltid har gjort. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mai 8, 2008 Jeg tok selv motorvask her for 2dager siden,det eneste jeg gjorde var og pakket inn luftfilteret i en plastikkpose,deretter gikk jeg på med høytrykkspyleren.Alt ble som nytt nedi der og bilen startet som vanlig etterpå. Så fyr løs med høytrykkspyleren du. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Mai 8, 2008 Jeg bruker den motorromavfettninga til bilextra, svamp og hageslange. Funker gull! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Mai 8, 2008 Avfett hele driten og kjør på med høytrykk med varmt vann. Det funker fett! Gjort det på bilen min et par ganger i motorrommet, og det ser helt nytt ut:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Mai 8, 2008 Jepp, jeg steamet en Renault akkurat nå, tok av fordelerlokket og blåste det tørt, løftet opp plugghettene og blåste det tørt, nå står det åpent i sola og lar det tørke i en time, og jeg vet med 100% sikkerhet at ikke noe har tatt skade av det, den kommer til å starte og gå som den alltid har gjort. Hvilken steamer bruker du? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...